همچنین دارو را افرادی باید استفاده کنند که تبحر و صلاحیت لازم برای تزریق آن را داشته باشند. افراد دارای صلاحیت شامل متخصصان پوست و مو، جراحان پلاستیک و جراحان گوش، حلق، بینی هستند.

اگر فردی که عمل تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد از داروی خوبی استفاده نکند و تکنیک‌های تزریق را نداند، احتمال بروز عارضه بیشتر خواهد شد. محل تزریق و عمق آن، میزان رقیق شدن دارو، تکنیک تزریق و نوع دارو موارد مهمی هستند که فقط یک فرد متبحر می‌تواند از آن اطلاع داشته باشد. مارک‌های مختلفی در بازار وجود دارد ولی فقط چند نوع از بوتاکس مورد تایید وزارت بهداشت است.

 

بوتاکس‌های چینی معمولا مجوز استفاده ندارند ولی در ایران معمولا مارک کره‌ای و انگلیسی وجود دارد. در نوع کره‌ای معمولا دارو بعد از تزریق نیمه ‌عمر کوتاه‌تری دارد و فواصل تزریق‌های بعدی باید در مدت زمان کوتاه‌تری تمدید شوند. بهترین نوعی که در حال حاضر در ایران مصرف می‌شود، انگلیسی است.

 

بوتاکس انگلیسی نیمه‌عمر طولانی‌تری دارد و مدت بیشتری در پوست باقی می‌ماند. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که بعضی از انواع بوتاکس ممکن است در بدن فردی نیمه‌عمر طولانی‌تری داشته باشد ولی معمولا پزشک باید در انتخاب نوع بوتاکس و با توجه به نتیجه تزریق‌های قبلی به بیمار کمک کند.

 

تقریبا همه داروها عوارض دارند ولی عوارض بوتاکس در همه بیماران دیده نمی‌شود. شایع‌ترین عارضه بوتاکس، پتوز یا افتادگی ابرو و پلک است. این عارضه به‌دلیل شل شدن عضله بالابرنده پلک رخ می‌دهد. البته پتوز معمولا موقتی است و به مرور یا با استفاده از راه‌های درمانی خاص برطرف می‌شود. عارضه بعدی، نامتقارن شدن ۲ طرف صورت است؛ یعنی احتمال اینکه ابروها غیرقرینه شوند، وجود دارد.

 

در این مواقع نیز بیماران نباید نگران شوند چون معمولا این عارضه بعد از گذشت ۶-۵ روز خودبه‌خود برطرف می‌شود. گاهی هم لازم است با تزریق‌های دیگر در مناطق خاص غیرقرینگی را اصلاح کرد.

 

اگر تصمیم گرفته اید که


محسن بروفر بوتاکس ,تزریق ,معمولا ,عارضه ,استفاده ,تزریق‌های ,وجود دارد ,برطرف می‌شود ,عوارض بوتاکس ,نیمه‌عمر طولانی‌تری ,داشته باشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

vpsایران عایق پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان قطعات دیجیتالی مجله سایه روشن گردشگری و بومگردی ایران وب کم