در لباسشویی های قدیمی کلید بر روی بدنه قسمت جلوی ماشین لباسشویی نصب شده و پس از انتخاب برنامه شستشوی مورد نظر با فشار کلید اجرای برنامه شستشو لباسها آغاز می شود. اما امروزه ، کلید ماشین در عموم ماشینهای لباسشویی با نمایشگر دیجیتالی به صورت کلید معمولی یا لمسی بر روی برد الکترونیکی نصب شده است.

 

کلید خاموش و روشن ماشین لباسشویی

 

لامپ خبر (چراغ روشن/خاموش)

این در مدل های قدیمی میباشد چون در مدل های جدید نمایشگر وجود دارد،لامپ خبر: این لامپ به خروجی کلید درب ماشین لباسشویی بسته می شود. با تنظیم ولوم تایمر لباسشویی و فشار دادن کلید خاموش و روشن لامپ روشن خواهد شد.

 

کار لامپ خبر/ هشدار:

اولاً بیانگر وجود برق در ماشین و روشن شدن آن خواهد بود دوماً روشن شدن لامپ به منزله صدور فرمان تایمر به سایر قطعات الکتریکی است. از این رو همزمان با روشن شدن لامپ می بایست شاهد انجام عملیات بعدی ماشین (اولین عمل آبگیری ماشین است) باشید.

 

میکرو سوییچ

بعد از تنظیم تایمر لباسشویی و روشن کردن ماشین لباسشویی اگر درب به صورت صحیح بسته شده باشد، میکروسودیچ درب لباسشویی عمل کرده وبرق را به شیر الکتریکی می رساند و آب لباسشویی می شود.

 

کار میکروسوئیچ :

میکروسوئیچ یک قفل ایمنی است تا در حین کار درب لباسشویی باز نشود. دسترسی بچه ها به ماشین لباسشویی امکان انجام این عمل را افزایش میدهد. باز شدن درب در لحظاتی که ماشین مشغول آبگیری از لباسهای شسته شده است (دور تند) فوق العاده خطرناک است. به همین دلیل فاز را پس از کلید به میکروسوئیچ می دهند. در صورت بسته شدن درب به طور کامل و با فشار زبانه قفل به محور میکروسوئیچ ، کنتاکتهای داخل آن به یکدیگر متصل شده و فاز از میکروسوییچ به سمت سایر اجزاء الکتریکی مدار خارج خواهد شد.

 

 

 

تست میکروسوئیچ

ابتدا درپوش فوقانی ماشین را جدا ساخته و سپس سیم های مربوطه به میکروسوییچ را در مدار بیابید. این عمل با پیدا کردن دو سیمی که پشت درب ماشین قرار دارد به سادگی امکان پذیر است. اگر درب ماشین باز باشد ، به هنگام ارتباط دو سیم میکروسوییچ به آومتر (۱×R) عقربه برروی بی نهایت خواهد ایستاد و در صورت بسته شدن درب (به طور کامل) عقربه حرکت کرده و بر روی صفر متوقف می شود.

 

اگر با بسته شدن درب عقربه اهم متر حرکت نکرد ، یا میکرو سوییچ خراب است یا درب ماشین لباسشویی خوب بسته نمی شود که تشخیص درست عیب نیازمند خارج ساختن میکروسوییچ از کنار درب ماشین است. معمولا می توان عیوب ساده میکروسوئیچ را رفع نمود و در غیر این صورت تعویض آن الزامی است.


دانستنی ها ماشین ,لباسشویی ,روشن ,میکروسوئیچ ,بسته ,لامپ ,ماشین لباسشویی ,صورت بسته ,میکرو سوییچ ,تایمر لباسشویی ,کلید خاموش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه لوله و اتصالات فولادستان بهترین سایت آشپزی miraculous ladybug حامی مهاجر بهترین سایت اخبار تکنولوژی