تاثیر سن در یادگیری زبان انگلیسی

 

نتایج تحقیقات انجام شده، اثبات می کند که برای یادگیری زبان، سنین کودکی، بهترین زمان است. اما این یادگیری را از چه سنی شروع کنیم؟

اول از هر چیزی، برای یادگیری زبان به کودکان،‌ باید کودک به بهره ی هوشی لازم رسیده باشد و یا اگر رشد گفتار و زبان او دچار تأخیر است، پایه های زبان و گفتار درمانی در ذهن کودک باید تقویت شود و سپس به آموزش زبان دیگر پرداخته شود.

کودکان زیر 10 سال آسان تر از بقیه سنین، اطلاعات جدید را فرا می‌گیرند و یادگیری زبان جدید نیز در این سنین در حالت ایده ال خود است.

این محققان اظهار کردند، جوانان زیر 18 سال هنوز می‌توانند مهارت‌های خوبی را در تسلط بر بخش دستوری یک زبان جدید نشان دهند.

تحقیقات زیادی در رابطه با بهترین سن کودکی برای یادگیری زبان دوم انجام شده است و همگی به این نتیجه رسیده اند که سن ۱۰ سالگی مناسب ترین سن برای یادگیری زبان دوم است. در این سن، کودک به راحتی می تواند زبان دوم را همانند کسانی که آن زبان را به عنوان زبان مادری آموخته اند، یاد بگیرد. هیچ سنی برای یادگیری این گونه ی زبان دوم، مناسب تر از این سن نیست.

کودکان برخلاف بزرگسالان خیلی وقت‌ها سوالات زیادی راجع به ساختار و چراهای زبانی ندارند. برای آن‌ها زبان تنها یک وسیله‌ جهت برقراری ارتباط است. وسیله‎‌ای که می‌‎توان برای ارتباط با دیگران، بازی و تفریح استفاده کرد. برای آن‌ها ساختارها و قواعد زبانی ارزشی ندارند. برای همین است که کودکان و خردسالان با تکرار و کپی برداری و سپس آزمون و خطا زبان جدیدی را می‌آموزند. شاید برای همین است که کودکان در تلفظ کلمات و آهنگ جمله‌ها بسیار سریع‌تر و بهتر از بزرگسالان عمل می‌کنند.

نکاتی در آموزش زبان به کودک

رعایت نکاتی در هنگام آموزش زبان به کودک، موجب بهبود یادگیری او می شود.

برای آموزش بهتر زبان به کودک و کمک به تفکیک ذهنی او، در زمان های مشخصی با او به زبان دوم سخن بگویید.

سخن گفتن به زبان دوم با کودک را در زمانی برنامه ریزی کنید که کمترین استفاده را از زبان مادری می کنید.

آموزش زبان به کودک، باید با در معرض قرار دادن کودک با آن زبان صورت گیرد. نمی شود کودک را دانش آموز فرض کرد و زبان را به او آموزش داد. آموزش رسمی برای آموزش زبان به کودک لازم نیست. انتقال زبان به کودک به راحتی، با استفاده از زبان دوم در مکالمات روزمره، انجام خواهد شد.

برای بهبود آموزش زبان دوم به کودک، از فیلم و موسیقی استفاده کنید.

برای والدینی که می خواهند سه زبان مادری، پدری و رسمی را به کودک آموزش دهند، بهتر است هر یک از والدین به زبان خودش با کودک صحبت کند.

پدر و مادری که از زبانی در خانه استفاده می کنند که با زبان رسمی متفاوت است، به کار خودشان ادامه دهند و نگران این که کودک نتواند زبان رسمی را یاد بگیرد، نباشند. زیرا کودکان آن زبان را در مدرسه و اجتماع می آموزند.

شما میتوانید در کلاس های مکالمه شرکت کنید تا سطح زبانتان بالا رود.


تدریس خصوصی زبان زبان ,کودک ,آموزش ,یادگیری ,استفاده ,کودکان ,برای یادگیری ,آموزش زبان ,یادگیری زبان ,برای آموزش ,زبان رسمی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قفل الکترونیکی سامسونگ miraculous ladybug Fitnessofficial بهترین سایت مطالب مفید سایت شخصی دانیال غانمی امـــلاکـــــ کـــلــبــه