پبامک، ایمیل ، چت، شبکه های اجتماعی و … همه و همه راه های مختلفی هستند که از طریق انها در طول شبانه روز برای دوستان و نزدیکان خود در ارتباط هستیم. در این مواقع تنها کافیست آنچه را که میخواهید به زبان ساده برای دوستان خود ارسال کنید و منتظر پاسخ بمانید. بار ها و بارها برای دوستان خود نامه مینویسید و جواب دریافت میکنید ، بدون اینکه به قالب نامه نوشته شده دقت کنید. در این بخش به عبارات رایج در نامه های رسمی انگلیسی اشاره میکنیم.

نامه یکی از قدیمی ترین و اولین راههای ارتباطی است که انسانها از ابتدا برای ارتباط از آن استفاده میکرده اند. با پیشرفت هر روزه و آمدن وسایل ارتباط جمعی مثل موبایل و تماس های تصویری هنوز تاثیر نامه از بین نرفته است

دانستن گرامر و زبان و کلمات کاربردی در زبان انگلیسی برای نگارش اینگونه نامه ها کافی نیست. آنچه در نگارش نامه های اداری بیش از هرچیز دیگری خودنمایی می کند رعایت قالب استاندارد آن است، بگونه ای که بتوان در حداقل کلمات و جملات ، حداکثر مفهوم را رساند.

برای نوشتن نامه انگلیسی هم باید بتونید داخل نامه تون از لغات ملموس استفاده کنید و برای این امر لازمه که شما دایره لغات زبان انگلیسی تون بالاتر باشه . لازم نیست همه لغات رو بلد باشید , ما در این متن تلاش کردیم تا شما با کلمه هایی که برای نوشتن نامه انگلیسی لازم دارید آشنا کنیم .

نامه غیررسمی

نامه غیر رسمی نامه‌ای است که به سبک شخصی نوشته می‌شود . شما میتوانید آن‌ها را به بستگان یا دوستان خود و یا به هر کسی که رابطه غیر حرفه‌ای با او دارید بنویسید، با این حال این افراد شامل شرکای کسب‌وکار و یا اشنایانی که با آن‌ها برخورد دوستانه ای دارید نمیشوند. راه‌های مختلفی برای نوشتن این نوع نامه بسته به کشوری که شما در آن زندگی میکنید ، وجود دارد . این مقاله به سبک انگلیسی / آمریکایی خواهد پرداخت.

ما درباره عوامل زیر بحث خواهیم کرد:

نشانی

تاریخ

مقدمه

بدنه

بند پایانی

امضا

نامه رسمی

از طرفی دیگر نامه رسمی با استفاده از کلماتی مودبانه که در انتخاب انها دقت بخرج داده شده، برای هدفی رسمی نوشته میشود.

به طور معمول می توان عبارات زیر را در خط اول یک نامه رسمی ذکر نمود.

Dear Mr Jackson,

آقای جکسون عزیز

Dear Ms White,

خانم وایت عزیز

Dear Sir / Sirs / Messrs,

آقای عزیز/ آقایان عزیز

Dear Madam,

خانم عزیز

Dear Sir or Madam,

خانم یا آقای عزیز

Dear All,

حضور محترم همه