API 560 و API 535 استانداردهای معمولی هستند که برای طراحی بخاری ها مورد استفاده قرار می گیرند و به ترتیب با عنوان های "بخاری های حریق شده برای سرویس پالایشگاه های عمومی" و "مشعل ها برای بخاری های حریق در خدمات پالایشگاه های عمومی" به کار می روند. هر دو آنها مشعل بخاری فرآیند را وسیله ای تعریف می كنند كه "سوخت و هوا را در بخاری با سرعت ، آشفتگی و غلظت مورد نظر برای ایجاد و حفظ احتراق مناسب و احتراق وارد می كند."

 

برخی از برنامه های معمولی برای بخاریهای حریق که در آن مشعل های فرآیند نصب شده اند عبارتند از:

 

کوره های تقطیر خام

کوره های تقطیر خلاء

کوره های پوکر و ویترین

اصلاح طلبان / بسترهای نرم افزاری

کوره های اتیلن

کوره های ترک

بخاریهای داغ روغن

reboilers

کوره های شارژ راکتور

بخاری کاتالیست رگن

سه نوع اصلی مشعل عبارتند از: مشعل های پرمیکس ، مشعل های مخلوط نازل ، مشعل های ترکیبی.

 

در پیش سوز مشعل سوخت و هوا قبل از ورود به منطقه احتراق مخلوط می شوند. از مزایای طراحی مشعل پیشینیست این است که مشعل های پیشونی باعث اختلاط سوخت / هوا می شوند که تمایل به کوتاه کردن طول شعله دارند. مشعل های Premix همچنین به طور خودکار جریان هوا را با میزان سوخت متفاوت تنظیم می کنند. با افزایش یا کاهش فشار گاز سوخت ، سرعت گاز از طریق مخزن اختلاط به دنبال تغییر مناسب جریان هوا می باشد. این امر باعث می شود که با بالا رفتن و پایین آمدن نرخ شلیک ، اپراتورها برای تنظیم ثبت های هوایی کاهش یابند. یکی از معایب مشعل پریمیکس این است که آنها می توانند در مقابل شعله های آتش شعله ، به خصوص در شرایط تورن تاون یا هنگام سوختن سوخت های با سرعت زیاد شعله حساس باشند. گازهای سوختی حاوی مقادیر زیاد هیدروژن رایج ترین نمونه سوخت هایی با سرعت انتشار شعله زیاد است. اگر سرعت خروج مخلوط سوخت / هوا خیلی کم شود ، شعله دوباره پخش می شود و در داخل مشعل تثبیت می شود. فلاش بک شعله باعث کاهش راندمان بخاری ، ایجاد مشکلات صوتی می شود و در صورت عدم تصحیح ، می توان مشعل را خراب یا از بین برد.

 

جهت مشاوره و  مشعل ، مشعل دیگ بخار ، مشعل گازی ، مشعل دوگانه سوز مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.

 

در مشعل مخلوط نازل ، گاز و هوا تا زمان ورود به منطقه احتراق جداگانه نگه داشته می شود. این امر باعث می شود تا امکان بازپرداخت شعله وجود داشته باشد. این مشعلها از نسبت خاموش کننده بالاتری برخوردار هستند و به طور معمول برای ترکیبات چندگانه سوخت سوخت مناسب تر هستند. پاکت شعله طولانی تر از قابل مقایسه با مشعلهای با گرمازدایی است که می تواند تنظیم شود و در تنظیمات هوا باید به صورت دستی یا از طریق رجیسترهای هوای فعال در کنترل ابزار انجام شود.

 

مشعل ترکیبی مشعل است که به گونه ای طراحی شده است که قادر به سوختن بنزین و یا روغن سوخت است. هنگام سوختن روغن سوخت ، اتمی یا بخار سوخت مایع ضروری است. اتم سازی می تواند به صورت مکانیکی یا با استفاده از یک تفنگ اتمیزه کننده بخار انجام شود. برای تبخیر مایعات ، حجم زیادی از هوای گرم قبل از ورود به منطقه احتراق با ذرات مایع مخلوط می شود.

 

از آنجایی که مقررات زیست محیطی سختگیرانه تر شده اند ، برای رسیدن به محدودیت های انتشار NOx پایین تر ، فناوری های مشعل باید توسعه یابد. چند پاراگراف بعدی در مورد دو مکانیسم که NOx در مشعلها شکل می گیرد و مفاهیم اساسی در پشت نسل های مختلف مشعل های کم NOx مورد بحث قرار می گیرند.

 

دو مکانیزمی که با استفاده از آنها NOx در مشعلهای بخاری فرآیند ایجاد می شوند ، مواد شیمیایی NOx و NOx حرارتی هستند.

 

NOx شیمیایی هنگام سوختن سوختهای حاوی "نیتروژن محدود" ایجاد می شود. آمونیاک (NH3) و هیدروژن سیانید (HCN) نمونه ای از اجزای سوخت با نیتروژن محدود هستند. برای شفاف سازی ، نیتروژن موجود در هوا (N2) بی اثر بوده و در NOx شیمیایی مؤثر نیست. هنگام سوختن ، تمام اتم های نیتروژن محدود موجود در گاز به NOx تبدیل می شوند. در حال حاضر تنها راه های کاهش NOx شیمیایی حذف اجزای سوخت دارنده نیتروژن قبل از احتراق یا استفاده از روش های درمانی پس از احتراق مانند SCR ها یا SNCR ها است. فن آوری های فعلی مشعل NOX شیمیایی را کاهش نمی دهد.

 

NOx حرارتی در داخل پاکت شعله ایجاد می شود که دمای شعله هسته بالاترین آن است. اکثر نیتروژن (N2) در هوای احتراق از مشعل بدون تغییر عبور می کند. اما مقدار کمی ازت در معرض اوج دمای شعله قرار می گیرد و باعث ایجاد رادیکال های آزاد ازت می شود. این رادیکال های آزاد با ایجاد اکسیژن موجود در هوای احتراق برای ایجاد NOx حرارتی واکنش نشان می دهند. یک پیش نویس طبیعی معمولی ، مشعل نازل می تواند 100ppmm NOx را در گاز دودکش ایجاد کند.

 

جهت مشاوره و  مشعل ، مشعل دیگ بخار ، مشعل گازی ، مشعل دوگانه سوز مناسب فضای خود با کارشناسان شرکت بامین تهویه تماس بگیرید یا به وب سایت شرکت به آدرس www.bamintahvie.com مراجعه نمایید.

 

سالهاست که تولید کنندگان مشعل مشغول ایجاد طرح هایی هستند تا با اطمینان از دمای شعله هسته پایین بیایند و از این طریق مقدار NOx حرارتی ایجاد شده توسط مشعل را کاهش دهند. طراحان مشعل برای اولین بار شروع به تولید هوای مرحله بندی شده و مشعل های گازی مرحله ای کردند. مرحله بندی به معنای معرفی بنزین سوخت یا هوا در نقاط مختلف و ایجاد مناطق احتراق اولیه و ثانویه است. این باعث افزایش شعله می شود و دمای اوج درون شعله را کاهش می دهد. این نسل از مشعل ها معمولاً به عنوان "مشعل های کم NOx" گفته می شوند. این نسل از مشعلها تولید NOx حرارتی را به تقریباً 50 دقیقه در دقیقه کاهش دادند.

 

نوآوری بزرگ بعدی مشعل های احتراق چرخش گاز دودکش داخلی بود. این مشعل ها معمولاً به "مشعل های بسیار کم NOx" یا "2nd N ultra low N" گفته می شوند


مشعل مشعل ,سوخت ,شعله ,ایجاد ,احتراق ,بخاری ,هنگام سوختن ,نیتروژن محدود ,منطقه احتراق ,دمای شعله ,پاکت شعله ,bamintahvie com مراجعه نمایید ,آدرس www bamintahvie com منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پوستر فیلم های قدیمی روستای بیدسکان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کساییون آپلود سنتر بیرجند موزیک دفتر فنی آنلاین فروشگاه آرایشی و بهداشتی دیجی بانو Learn#