مزوتراپی مو مواد معدنی و ویتامین‌هایی را جایگزین می‌کند که در اثر بالا رفتن سن از بین رفته است. این داروها گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. محلول سلول‌های بنیادی مستقیماً در ریشه‌های فولیکول‌ها مو تزریق می‌شود. این مخلوط می‌تواند برای مدتی طولانی اثر هورمون DHT تولید شده در بدن را خنثی کند تا موها به خوبی رشد کنند.

 

سه ماده اصلی که در روش مزوتراپی به کار برده می‌شود، عبارت‌اند از:

 

گلوتاتیون: آنتی اکسیدانی که قابلیت آن در تحریک سلول‌های رشد به اثبات رسیده است.

فاکتور رشد فیبروبلاست و فاکتور رشد اندوتلیال عروقی که به رویش مجدد مو کمک می‌کنند.

پزشک نوعی درم ابریژن را قبل از تزریق روی پوست سر انجام می‌دهد. درم ابریژن بخش مهمی از درمان است، چون هدف از مزوتراپی موی سر این است که مواد تزریق شده در لایه‌های عمقی‌تری از پوست نفوذ کند. یک جلسه مزوتراپی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. معمولاً توصیه می‌شود که 10 جلسه درمان در فواصل 6 تا 12 ماهه انجام شود.

 

دوران بهبود

از بیمار خواسته می‌شود سر را حداقل تا 12 ساعت نشوید، اما صبح روز بعد مشکلی برای شستن سر وجود ندارد. پزشک از بیمار می‌خواهد پوست سر را دو یا سه بار در روز، هر بار به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژ دهد تا به این ترتیب دارو به طور یکنواخت در پوست سر پخش شود. همچنین بیمار باید مراقب باشد که سر را به مدت حداقل 4 ـ 3 هفته در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهد.

 

نتیجه

 

 

نتایج لزوماً پس از نخستین جلسات درمان قابل مشاهده نیست، اما ترمیم مو چند هفته پس از مزوتراپی محسوس است. رشد موی جدید در ناحیه‌های تحت درمان پس از شش هفته شروع می‌شود و به تدریج دارای همان ساختار ممعمولی مو می‌شود.

 

مزوتراپی موی سر درمانی چندجلسه‌ای است و درمان باید در وقفه‌های زمانی مناسب تکرار شود. به طور متوسط باید پنج جلسه درمان ظرف 6 ـ 4 ماه تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست آید. با این حال تعداد جلسات لازم درمان ثابت نیست و به شرایط خاص هر بیمار بستگی دارد.


محسن بروفر درمان ,مزوتراپی ,می‌شود ,پوست ,بیمار ,هفته ,جلسه درمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیا برا خرید درح فالوور اینستاگرام مشاوره وکیل تلفنی ادیت کده گروه پولساز فرانیوز