تزریق بوتاکس به طور معمول برای بهبود زیبایی صورت با صاف کردن خطوط ناشی از اخم و فعالیت عضلات، در قسمت بالای صورت بکار می رود و به عنوان شایعترین عمل زیبایی در آمریکا شناخته می شود. در کشور ما نیز برای بهبود زیبایی در سطح وسیعی بکار می رود.

 

علت هزینه بالاتر تزریق بوتاکس و یا ژل توسط متخصص پوست، استفاده از مواد استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت است که طبیعتا به علت گرانی ماده اولیه است.

 

بوتاکس و عوارض بوتاکس چیست؟

 

ذکر این نکته حائز اهمیت است که عده ای با ذکر عناوینی غیر علمی از جمله “دارای مدرک زیبایی از اروپا و کانادا، عضو انجمن لیزر ایران و یا مدرک زیبایی با کد بین المللی، و یا مدارک و گواهی دال بر گذراندن دوره های یک روزه یا دو روزه در انجمن های مختلف، سعی در جذب بیماران به مراکز درمانی و دخالت در امور پوست و زیبایی می نمایند.

 

تمامی این مدارک فاقد اعتبار علمی بوده و داشتن آن مجوزی برای دخالت در انجام کار تخصصی پوست و زیبایی نیست و برای جلوگیری از ایجاد عوارض لازم است که مردم به ذکر عنوان “متخصص پوست و زیبایی”، دقت نمایند.

 

تزریق بوتاکس چیست؟

دانشمندان اولین بار در سال ۱۹۸۷ موقع استفاده از سم بوتولینوم در درمان بلفارواسپاسم (انقباض خود به خودی پلک) متوجه شدند که خطوط اخم بیمار صاف شده است و با ادامه تحقیقات اولین گزارش در درمان اخم با بوتاکس در سال۱۹۹۲منتشر شد.

 

بوتاکس در واقع سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که با مهار آزادسازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله باعث شل و ضعیف شدن عضلاتی می شود که انقباض آنها موقع خندیدن و اخم کردن و…، با گذشت زمان باعث ایجاد چروکهای فعال یا دینامیک می شود.

 

با استفاده از اثر بوتاکس و شل شدن عضلات، خطوط ناشی از افزایش فعالیت عضله از بین رفته و طرح صورت و گردن تغییر یافته و چروک ناشی از انقباض عضلات صاف می گردد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروک های غیرفعال یا استاتیک که ناشی از تغییر در محتوای کلاژن لایه زیرین پوست است و در اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود می آید، تحت تاثیر بوتاکس قرار نمی گیرد. تزریق بوتاکس در واقع روشی آرام و کم دردسر و غیرجراحی برای رفع چین و چروک صورت و گردن است.

 


محسن بروفر بوتاکس ,زیبایی ,پوست ,تزریق ,ناشی ,صورت ,تزریق بوتاکس ,بوتاکس چیست؟ ,مدرک زیبایی ,عوارض بوتاکس ,خطوط ناشی ,برای بهبود زیبایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انواع بازاریابی دکوراسیون داخلی آرام شیراز رایانه گل سنگ دانلود رایگان آقای ریشدآر