با مهم ترین قطعات خودرو آشنا شوید

قفل مرکزی

قفل مرکزی

خرابی قفل مرکزی خودرو خیلی نگران کننده نیست چون در صورت از کار افتادن موتور آن همچنان می توانید بصورت دستی و با استفاده از کلید درها را قفل یا باز کنید. موتور قفل مرکزی خیلی به ندرت خراب می‌شود و اگر از کار بیافتد ممکن است که ایراد از اتصالات و سیم کشی آن باشد و نه خود موتور. به هر صورت اگر موتور قفل مرکزی نیز خراب باشد خیلی جای نگرانی نداشته و به راحتی می توان آن را تعویض کرد.

میل گاردان

میل گاردان

میل گاردان در خودروهای محرک جلو وجود ندارد و تنها در خودروهای محرک عقب و چهارچرخ محرک دیده می‌شود. وظیفه‌ی میل گاردان انتقال نیرو و گشتاور از جعبه دنده به دیفرانسیل است. ایراداتی که ممکن است برای میل گاردان پیش بیایند یکی خرابی نگه دارنده‌ی مرکزی و دیگری خرابی اتصالات (یا همان چهارشاخ گاردان) است. نگه دارنده‌ی مرکزی میل گاردان به سادگی تعویض می‌شود اما خرابی اتصالات گاردان یک ایراد بسیار جدی است و ابیتدا با تولید صدا از زیر خودرو شروع شده و در بدترین حالت می تواند با کنده شدن اتصالات یک فاجعه‌ به بار بیاورد.

واحد کنترل موتور

ECU

واحد کنترل موتور نام‌های دیگری چون ECU و DME نیز دارد. خود ECU به ندرت خراب می‌شود و معمولا تنها خطاهای نرم افزاری در آن پدیدار می‌شوند که با یک دستگاه دیاگ قابل رفع هستند. در صورت خراب شدن خود ECU نیز قیمت آن کاملا وابسته به برند خودروی شما است و می‌تواند ارزان و یا بسیار گران باشد.

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


قطعات خودرو گاردان ,موتور ,مرکزی ,خودرو ,خراب ,خرابی ,قطعات خودرو ,دارنده‌ی مرکزی ,خرابی اتصالات ,کنترل موتور ,خودروهای محرک ,واحد کنترل موتور ,ترین قطعات منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تیم زیرو مووینه استخر کارت سین مثل سؤال فلزیاب تبریز کیمیا کتاب کوه ها^^ (پسركوه) ایران ملودی