قلاب دوزی یکی از صنایع رودوزی است که به سه روش اجرا می شود:

قلاب دوزی ساده ، قلاب دوزی برجسته و قلاب دوزی معرق. از این میان، قلاب دوزی معرق زیباتر و پرکاربردتر است.

 

از قلاب دوزی در حال حاضر برای تزیین سجاده ، جا قرآنی ، لبه پرده ، رومیزی ، رویه ن ، لبه یقه ، دامن پیش سینه ی لباس های نه ، سقف آویز های پارچه ای و … استفاده به عمل می آید.

بدون شک برای توسعه کسب و کار در این زمینه و دستیابی به سود و اعتبار بالاتر و همچنین ورود به عرصه های جدی تجاری داخلی و خارجی ، بهترین گزینه ثبت شرکت است. از طریق ثبت شرکت می توانید از امتیازاتی نظیر دریافت اعتبارات وام تسهیلات ، اخذ و اعطای نمایندگی رسمی و …. بهره مند گردید.

برای این منظور، در ابتدا می بایست قالب و نوع شرکت خود را مشخص نمایید.

قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :

1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)

2.شرکت تضامنی

3.شرکت با مسئولیت محدود

4.شرکت مختلط غیر سهامی

5.شرکت مختلط سهامی

6.شرکت نسبی

7.شرکت تعاونی تولید و مصرف

از میان شرکت های تجاری، شرکت بامسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص از رایج ترین انواع شرکت های تجاری به شمار می آیند.

 

ثبت شرکت قلاب دوزی با مسئولیت محدود :

مطابق ماده 94 قانون تجارت شرکت با مسوولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسوول قروض و تعهدات شرکت می باشد.از این تعریف بر می آید که سرمایه به سهم الشرکه تقسیم شده نه سهام و مسوولیت هر شریک در مقابل دیون و قروض شرکت در حدود سهم الشرکه اوست و سهم الشرکه آزادانه قابل نقل و انتقال نیست.

برای تشکیل شرکت با مسوولیت محدود یک سری شرایط ماهوی و شکلی مورد نیاز است.

شرایط ماهوی عبارت است از قصد،رضایت و اهلیت شرکا ؛تعیین موضوع شرکت و میزان سرمایه؛انتخاب نام شرکت و مدت آن؛و از جمله شرایط شکلی می توان به شرکتنامه و نشر آگهی اشاره کرد.در رابطه با لزوم تنظیم شرکت نامه و نشر آگهی می توان گفت:

اگر شرکتی دارای شرکت نامه نباشد اساس آن به عمل نیامده و عقد آن بسته نشده و بدون آن باطل است،در قانون تجارت صراحتاَ به لزوم تنظیم شرکت نامه اشاره نشده اما از بررسی مواد 97 قانون تجارت و 100 قانون تجارت آن می توان به ضرورت شرکت نامه پی برد.

به موجب ماده 197 قانون تجارت نشر خلاصه شرکت نامه ضروری می باشد و ضمانت اجرای آن مطابق ماده 198 قانون تجارت جواز ابطال عملیات شرکت می باشد.هرچند به موجب ماده 96 قانون تجارت شرکت با مسوولیت محدود به محض تقویم و تسلیم آورده ها تشکیل می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسوولیت محدود:

– کارت ملی برابر اصل کلیه سهامداران (برابر اصل در مراجع قضایی یا دفاتر اسناد رسمی صورت می گیرد).

– فتوکپی  برابر اصل شناسنامه شرکاء و مدیران

– تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران(لازم به ذکر است اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند)

– شرکت نامه 2 برگ و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران

– اساسنامه 2 جلد و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران

– صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره 2 نسخه که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.

– اخذ و ارائه ی مجوز در صورت نیاز

– تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن

– معرفی نامه نمایندگان،در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر رومه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن

– گواهی عدم سوءپیشینه برای کلیه اعضا

– ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها

 

ثبت شرکت قلاب دوزی سهامی خاص :

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنان است. تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص نباید از سه نفر کمتر باشد.

لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن عنوان ” شرکت سهامی خاص ” در تمام اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های آن به طور روشن و خوانا نوشته شود. مانند « شرکت سهامی خاص الوند » و قید کلمه ی خاص باید در تمام نوشتجات شرکت تصریحاَ معلوم باشد.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص :

– حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است ولی در مورد افزایش یا حداکثر آن محدودیتی وجود ندارد.

– حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

– حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس

لازم به ذکر است ، اشخاص ذیل را نمی توان به عنوان بازرس انتخاب نمود :

1- محجورین ، ورشکستگان ، محکومین دادگاه ها در ایام محرومیت از حقوث اجتماعی.

2- مدیران و مدیر عامل شرکت و بستگان نزدیک آن ها .

3- هر شخصی که خود یا همسرش به طور موظف حقوق بگیر مدیران و مدیر عامل شرکت باشد.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص :

برای تاسیس شرکت سهامی خاص، مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد:

1- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.

2- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.

3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

4- تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین

5- کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت

6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین رومه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده(در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی

7- در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برار اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی (اعم از حقیقی و حقوقی)

8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت (مراکز پلیس +10)

9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.

10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در ذیل همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:

نمونه متن اقرارنامه: بازرس (بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.

11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه

12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه

13- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

نکته : فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  در اداره ثبت شرکت ها موجود است.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.


ثبت شرکت و برند شرکت ,سهامی ,ارائه ,تجارت ,سهامداران ,نامه ,شرکت سهامی ,قانون تجارت ,قلاب دوزی ,شرکت نامه ,هیئت مدیره ,مجمع عمومی موسسین ,لایحه اصلاح قسمتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امیر عاشقتم اخبار استان ها.اخبار داغ seotech وبلاگ تعمیر لوازم خانگی کبوترداران کشور اجناس فوق العاده انجام دادن سيتي اسكن و ام اراي وردپرس کار تی تی دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.