باران شدید در راه مازندران ! خنکای پاییزی !

 

با یاد و نام خدا ؛ عرض سلام و وقت بخیر دارم خدمت تک تک همراهان عزیز هواشناسی مستقل استان مازندران

 

خب ؛ با شکل گیری الگو بلاکینگ بر روی اروپا و استقرار کم ارتفاع بر روی شمال کاسپین و نفوذ مورب ناوه عبوری اون از روی دریا سیاه ، به منطقه ؛ وضعیت جوی مازندران طی روز های آتی به شرح ذیل خواهد بود :

برای بامداد و صبح شنبه با تقویت جریانات دریا به خشکی ، افزایش ابرهای ارتفاع پایین استراتوس و استراتوکومولوس رو در جلگه استان خواهیم داشت و با تراکمشون ممکنه خصوصا در دامنه ها و ارتفاعات پایین دست ، منجر به بارندگی متناوب بشن علی الخصوص ظهر و بعد از ظهر . البته در ارتفاعات همچنان جریانات جنوبی حاکمه و ممکنه منجر به وقوع پدیده مه در مناطق پایین دست هم بشه .

به سمت بعد از ظهر رفته رفته افزایش ابرهای آلتواستراتوس رو خواهیم داشت که کم کم از غرب به شرق آسمان استان پوشیده از ابر میشه .

اما با نفوذ شاخه سرد سیستم و افزایش سرعت جت در تراز فوقانی جو بر روی منطقه ، در گذر شامگاه شنبه به بامداد یکشنبه ، از غرب استان شاهد رشد ابرهای کومولونیمبوس خواهیم بود همراه با رگبار های شدید ، آبگرفتگی معابر ، کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید ( در برخی نقاط با تندباد های شدید ) و احتمال رعد و برق . این وضعیت در گذر بامداد به صبح یکشنبه به شرق استان خواهد رسید .

از اواسط صبح یکشنبه تا بعد از ظهر ، با پوشش ابرهای نیمبواستراتوس ، بارش ها در استان یکنواخت تر خواهد شد و غروب و شب کاهش ناپایداری رو خصوصا در جلگه داریم . در ارتفاعات به سمت بعد از ظهر یکشنبه بارش ها گسترده تر میشن و در ارتفاعات بالادست خصوصا قله ها ، بارش پراکنده برف رو خواهیم داشت .

برای روز های دوشنبه و سه شنبه با جدا شدن یک کم ارتفاع در غرب کشور ، برای خصوصا ارتفاعات استان بعضا رشد ابر با رگبار های متناوب رو انتظار داریم علی الخصوص در ساعات بعد از ظهر .

با توجه به کاهش دما ، بیشینه دما روز یکشنبه در غالب مناطق استان زیر 20 خواهد بود و بعد اون شبهای نسبتا سردی حکم فرما خواهد شد .

دریا هم از بعد از ظهر شنبه تا پایان وقت یکشنبه مواج و توفانی پیش بینی میشه و شرایط برای فعالیت های دریایی مساعد نیست .

با توجه به وضعیت رطوبتی لایه ها ، بارش شدید رو در کل جلگه خواهیم داشت و با توجه به استقرار جریانات شمالی سطح زمین ، پیک اون رو برای دامنه های استان به خصوص محدوده نوشهر تا آمل پیش بینی می کنیم .

 

در زیر هم استقرار کم ارتفاع مذکور در شمال کاسپین و نفوذ مورب ناوه اون رو به منطقه برای روز یکشنبه ملاحظه می فرمائید :

 

 

عزیزان ؛ ممنون میشیم در وب ما عضو شوید ، نظر دهید و در مباحث عمومی هواشناسی ما شرکت کنید و هوای مهرارتون رو گزارش کنید . چون خیلی مطالب هم اونجا گفته میشه . منتظر پاسخ گویی به سوالات شما در بخش نظرات هستیم .

 

با ما همراه باشید .

 

ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ

 

برای مشاهده کانال هواشناسی استان مازندران بر روی آی پایین کلیک کنید .

 

 

 


هواشناسی بابلسر فورکا استان ,یکشنبه ,شدید ,ارتفاعات ,مازندران ,خواهیم ,خواهیم داشت ,مورب ناوه ,افزایش ابرهای ,نفوذ مورب ,شمال کاسپین ,مازندران خنکای پاییزی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گل و بلبل گیگا پیپرز- دانلود رایگان مقاله-اکانت دانشگاهی-یوزر و پسورد دانشگاهی کودک طبیعت هر چی بخوای هست پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود نوحه و مداحی