اگر در حال برنامه ریزی برای جراحی لاغری هستید، پس حتما راجع به رویه جدید زندگی پس از  جراحی لاغری نیز کنجکاوید. آماده شدن برای تغییرات پس از  جراحی لاغری و حذف خوراکی ممنوعه پس از  جراحی لاغری می تواند هیجان انگیز و در عین حال چالش برانگیز باشد.

عدم رعایت رژیم غذایی ممکن است حتی جدیدترین متد جراحی لاغری را نیز با شکست روبه رو کند. از آنجایی که طی جراحی لاغری تغییراتی در نحوه گوارش غذا اعمال می شود، پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی لاغری، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟

آجیل

هضم آجیل حتی برای معده های عادی نیز دشوار است از این رو می توانید به جای مصرف آجیل از پنیر های سفت و کم چرب که کمتر باعث آزار معده می شوند، استفاده کنید.

پاپ کورن

پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند. در برخی مواقع این حساس برای افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند می تواند مضر، آزاردهنده و دردناک باشد و یکی از خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری است و جراح لاغری این نکات را بعد از عمل به بیمار توصیه میکند. حتی اگر بیمار با این احساس کنار بیاید، به خاطر داشته باشید که پاپ کورن نوعی کربوهیدرات است که در هر صورت باید از آن پرهیز کرد. بیمار همچنین باید از مصرف چیپس، پفک و این قبیل تنقلات تا حد امکان خودداری کند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود. تا مدتی پس از جراحی لاغری، در مصرف گوشت قرمز دقت کنید و به جای آن از گوشت بره، ماهی، میگو، خرچنگ و مرغ استفاده کنید.

الکل

بیماران باید تا ۶ ماه پس از اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند. پس از آنکه پزشک مجوز مصرف دوباره این نوشیدنی ها را صادر کند، بیمار باید از نوشیدن نوشابه های گازدار و قندی به همراه الکل بپرهیزد. به خاطر داشته باشید که ظرفیت بیمار پس از جراحی لاغری به علت کوچک شدن معده بسیار پایین آمده و مصرف میزان کمی الکل می تواند به سرعت وارد جریان شده و موجب کاهش قند خون و مستی شود.

کرفس

هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید. در صورت عدم جویدن کامل آن، کرفس یکی از ممنوعیت های غذایی بعد از جراحی لاغری محسوب می شود. حتی بهتر است کرفس را خرد و تکه تکه کنید تا بتوانید راحت تر آن را بجوید.

 


وبلاگ بام لند جراحی ,لاغری ,مصرف ,بیمار ,معده ,تواند ,جراحی لاغری ,جراحی لاغری، ,گوشت قرمز ,داشته باشید ,استفاده کنید ,خاطر داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لوازم جانبی موبایل گپ اپ فروشگاه اینترنتی لیانا web-iran56 پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان خبرنامه سمیرم