زمانی که صحبت از ماساژ و ماساژ درمانی می‌شود ناگهان فکر همه ما به آسیای شرقی و کشورهایی مانند ژاپن، چین و تایلند می‌رود جایی که همه بر این باورند که این نوع درمان را اختراع کرده‌اند. اما آیا می‌دانستید که ما در ایران ماساژ ایرانی به نام ماساژ بالولینگ داریم؟ اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید حتما این مطلب را به دقت مطالعه کنید

ماساژ بالولینگ چیست

باید بدانید که بالولینگ یک ماساژ ایرانی است که از گذشته‌های دور در ایران انجام می‌پذیرفت و از آن برای درمان بسیاری از دردهای عظلانی و حتی برخی بیماری‌های دیگر بهره برده می‌شد. متاسفانه به دلیل نبود اطلاع رسانی و تبلیغات تقریبا ماساژ بالولینگ از یادها رفته و حتی خود ما ایرانی‌ها نیز از وجود چنین ماساژی بی اطلاع هستیم. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از فواید انجام ماساژ ایرانی بالولینگ را مرور کرده نگاهی به نحوه انجام آن بیاندازیم.
نگاهی به ماساژ ایرانی بالولینگ:

این نوع ماساژ ترکیبی از دو نوع ماساژ ملایم و محکم است. تفاوت آن با دیگر ماساژهای مرسوم دنیا این است که در این نوع ماساژ برای انجام تکنیک‌های ماساژ علاوه بر دست از پا نیز استفاده می‌شود.

این نوع ماساژ تاثیر بسیار زیادی بر روی بدن بخصوص بر روی سیستم‌های عصبی و عظلانی دارد و می‌تواند در روند درمان بیماری‌های این دو سیستم تاثیر زیادی بگذارد. اگر نگاهی به نام ماساژ ایرانی بالولینگ بیاندازید متوجه خواهید شد که بال به معنی دست و لینگ به معنای پا بوده و در حقیقت نام آن نحوه انجام ماساژ را نیز در خود جای داده است.

انواع حرکات در ماساژ ایرانی:

سه نوع حرکت در ماساژ بالولینگ توسط ماساژ دهنده بر روی اندام‌های مختلف بدن انجام می‌شود.
  1. حرکات موجی
  2. حرکات نوسانی
  3. حرکات ریتمیک

این حرکات بر اساس نوع عضلات و نحوه ماساژ تعیین می‌شوند.

برخی از فواید ماساژ بالولینگ:

همانگونه که می‌دانید انجام ماساژ فواید زیادی برای بدن دارد چه ماساژ به صورت سنتی انجام شود چه با بهره بردن از دستگاه‌های ماساژور. ماساژ ایرانی بالولینگ نیز همانند دیگر ماساژها فواید بسیار زیادی را عاید بدن می‌کند. برخی از این فواید عبارت‌اند از:

 

1- بهبود عملکرد کلیه‌ها و مجاری ادراری:

انجام این نوع ماساژ یکی از بهترین راه‌ها برای درمان بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری است. این نوع ماساژ فعالیت کلیه‌ها را افزایش داده وباعث می‌شود که مواد زائد بهتر از بدن دفع شوند که نتیجه آن خالی شدن روده‌ها خواهد بود.
2- کاهش درد قاعدگی در خانم‌ها:
اگر این نوع ماساژ در ناحیه مربوط به کلیه اجرا شود می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش درد قاعدگی خانم‌ها داشته باشد. خانم‌هایی که درد قاعدگی شدیدی دارند و یا آن‌ها نامنظم است می‌توانند از این روش برای کاهش درد خود بهره ببرند.

3- سموم از بدن دفع خواهند شد:

دفع سموم از از بدن از فواید کلی ماساژ بوده و تقریبا تمامی ماساژها این فایده را دارند. دلیل آن، این است که ماساژ باعث می‌شود که جریان لنف در بدن سرعت پیدا کرده و دستگاه لنفاوی عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. نتیجه این سرعت بالای جریان لنف در بدن جذب بهتر سموم توسط همین جریان بوده که باعث می‌شود سموم بهتر از بدن دفع شوند.

برای مشاهده کامل این مطلب به سایت زیر مراجعه نمایید:

منبع: rotai.asia


جهان ما شکلاتی‌ها ماساژ ,بالولینگ ,انجام ,ایرانی ,فواید ,می‌شود ,ماساژ ایرانی ,ماساژ بالولینگ ,ایرانی بالولینگ ,بسیار زیادی ,انجام ماساژ ,ماساژ ایرانی بالولینگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهندسی آرایشگری تحلیل بورس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لردگان دانلود برای شما نصب قطعات لیفتراک وبلاگ تخصصی برنامه ریزی و کنترل پروژه ارم دی ال | EramDL فرانیوز قیمت تمامی ادویه جات هندی و ایرانی حهت خرید ادویه