وقتي صحبت از سفر و تعطيلات تابستان به ميان مي‌آيد يکي از اولين گزينه‌ها در ذهن اکثر ما، سفر به شمال ايران و به خصوص استان زيباي گيلان است. زيبايي‌هاي طبيعت گيلان بسيار متنوع است و هنوز جاذبه‌هاي بکر و کمتر شناخته شده بسياري در اين استان وجود دارد که مي‌تواند مقصد سفر بعدي ما باشد

اگر به دنبال اجاره ويلا در شمال براي سفر بعدي خود هستيد، بهتر است ابتدا اطلاعاتي درباره مناطق ديدني گيلان کسب کنيد. در ادامه قصد داريم سه مورد از جاهاي ديدني گيلان را معرفي کنيم که با اجاره ويلا در بندر انزلي يا رشت مي‌توانيد از جذابيت خاص هر کدام لذت ببريد.

 

ديلمان : بهشت کوچک گيلان

مرتفع‌ترين ييلاق گيلان ديلمان است که آن را بهشت کوچک گيلان نيز مي‌نامند. در امتداد يک جاده جنگلي مناظر سرسبز ديلمان و اسب‌ها و دام‌هايي که آزادانه در دشت مشغول چرا هستند مانند يک تابلوي نقاشي شما را مسحور زيبايي خود مي‌کند.

ديلمان جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي بسياري نيز دارد از جمله: قلعه گرماور، آرامگاه بابا ولي، آبشار لونک و دشت شقايق که از جاهاي ديدني ديلمان در بهار است و نبايد فرصت تماشاي آن را از دست داد.

 

درياچه سقالکسار : پاک‌ترين درياچه ايران

در جنوب شهر رشت وقتي به روستاي سقالکسار مي‌رسيم سد خاکي سقالکسار درياچه اي زيبا در دل جنگل به وجود آورده است که مي‌توان گفت پاک‌ترين درياچه ايران است.

در کنار اين درياچه زيبا امکانات گردشگري نيز فراهم کرده‌اند و همين امر باعث شده گردشگران زيادي اطراف اين درياچه را به عنوان يک استراحتگاه انتخاب کنند. يکي از نکات جالب در مورد سقالکسار خانه پرماجراي ميان درياچه است. پياده‌روي در اطراف درياچه، عکاسي و قايق سواري از تفريحات لذت بخشي است که مي‌توانيد در کنار اينجا تجربه کنيد.

 

پارک جنگلي سراوان : لذت قايق سواري در دل جنگل

پارک جنگلي سراوان در 17 کيلومتري جاده رشت به تهران قرار دارد. اين پارک جذابيت منحصر به فردي دارد چرا که درياچه‌اي زيبا در ميان اين پارک جنگلي آن را مورد توجه گردشگران قرار داده است. در ظاهر با زميني پوشيده از چمن رو به مي‌شويد اما با مشاهده قايق‌ها متوجه وجود درياچه مي‌شويد.

قايق سواري بر روي اين درياچه در دل جنگل تجربه‌اي است که هيچ کس نمي‌تواند آن را رد کند. علاوه بر اين پينت بال، موتور چهارچرخ و عکاسي در طبيعت همه از گزينه‌هايي است که در پارک جنگلي سراوان مي‌توانيد امتحان کنيد.

اگر تمايل داريد با 40 جاذبه‌‌‌ گيلان بيشتر آشنا شويد، پيشنهاد مي‌کنيم مقاله « جاهاي ديدني گيلان » يکي از جامع‌ترين مطالب درباره اين استان را در سايت سلطان سفر مطالعه کنيد. علاوه بر اين سلطان سفر با گردآوري خودکار همه اقامتگاه‌هاي ايران، انتخاب را براي اجاره ويلا يا رزرو هتل در گيلان آسان‌تر کرده است.


!ایران گردی را با من تجربه کنید درياچه ,گيلان ,جنگلي ,ديلمان ,پارک ,استان ,پارک جنگلي ,جنگلي سراوان ,قايق سواري ,درياچه ايران ,کوچک گيلان ,پارک جنگلي سراوان ,پاک‌ترين درياچه ا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تو قلبمی،تو چشام،تودنیام..واسه همیشه تر دانلود رایگان فیلم و سریال با لینک مستقیم ali مدرسه شاداب شرکت ارفع رادین کــویر آموزش تولید محتوا اموزش هشتم روزبه سیستم All you need