قلعه گود هوپ در کیپ تاون

قلعه‌ی گود هوپ در کیپ تاون، یادگاری از دوران استعمار کشور هلند است.

دو موزه، یک فواره، کلیسا، سلول زندان و ساختمان‌های مسی را دربرمی‌گیرد و بازدید از آن، انتخاب خوبی برای آگاهی از تاریخ و فرهنگ این شهر در گذشته به شمار می‌رود.
«قلعه‌ی گود هوپ» (Castle of Good Hope)، قدیمی‌ترین بنای مستعمراتی در آفریقای جنوبی به حساب می‎آید که بین سال 1666 تا 1679 میلادی ساخته شده است. کیپ تاون از سال 1652 تا 1795 تحت استعمار هلند بود که در آن زمان با نام «کِیپ آو گود هوپ» شناخته می‌شد و این قلعه، مقر حکومت به شمار می‌رفت. بعد از جنگ مویزنبرگ، این شهر به استعمار انگلیس درآمد و دوباره در سال 1803 به استعمار هلند بازگشت. بنابراین با بازدید از این قلعه، با تاریخچه‌ی نظامی و فرهنگی شهر کیپ تاون بیشتر آشنا می‌شوید. اما ماجرای تاسیس قلعه‌ی گود هوپ به سال 1652 و آغاز استعمار هلند برمی‌گردد که «یان فان ریبک» (Jan van Riebeeck) یا همان «یان وان ریبیک» هلندی به منظور تاسیس ایستگاهی برای «کمپانی هند شرقی هلند»، وارد شهر کیپ تاون شد و قلعه‌ای مربع شکل را در این شهر بنا کرد.
از آنجایی که برای ساخت دیوارهای این قلعه از خاک رس استفاده شده بود، به مرور زمان بیشتر آن‌ها فرو ریختند و مدام احتیاج به بازسازی داشتند. تا اینکه در سال 1664 میلادی، شایعه‌ای راجع به جنگ احتمالی بین انگلیس و هلند پخش شد و مسئولان تصمیم گرفتند قلعه‌ای سنگی و پنج گوش را جایگزین آن کنند تا از خطرات احتمالی در امان باشند و اینگونه بود که قلعه‌ی گود هوپ به شکل امروزی‌اش درآمد. البته این قلعه در طول تاریخ بازسازی شده و به خوبی از آن محافظت و حتی آن را در سال 1936 یادبود ملی اعلام کردند. این قلعه، آثار تاریخی معروف تاجر آفریقایی یعنی «ویلیام فر» (William Fehr)، یک موزه‌‌ی نظامی، کلیسا، نانوایی، سلول زندان، بخش‌های مسی و ساختمان‌های بسیار دیگری را دربرمی‌گیرد. حیاط داخلی این قلعه با دیوار به 2 قسمت تقسیم شده تا در صورت هجوم دشمن، ساکنان اقامتگاه‌ها در امان باشند.


بالکن مشهور جلوی این دیوار را با نام «کَت بالکنی» (Kat Balcony) می‌شناسند که به مجموعه‌های نقاشی و اثاثیه‌ی تاریخی ویلیام فر راه دارد. این بالکن را در سال 1695 بنا کردند که دوباره در قرن 18 میلادی بازسازی شد. اخبار و اطلاعیه‌های مهم را در این مکان به اطلاع برده‌ها، سربازان و ساکنان قلعه می‌رساندند. قدمت برج ناقوس این قلعه که بالای دروازه‌ی اصلی قرار گرفته به سال 1684 میلادی برمی‌گردد. ناقوس اصلی آن در آمستردام ساخته شده بود و برای اعلام ساعت و اعلام خطر به شهروندان به صدا درمی‌آمد. همچنین برای اطلاعیه‌های مهم نیز از آن استفاده می‌کردند تا سربازان و مردم در قلعه جمع شوند. برای دیوارهای قلعه‌ی گود هوپ از رنگ زرد استفاده کرده بودند تا هم گرما را بازتاب دهد و هم انعکاس نور خورشید، چشم را نزند.


علاوه بر آن، یک استخر در این قلعه وجود داشت که به دلیل فواره‌ی شبیه به دلفینش، آن را با نام «استخر دلفین» (Dolphin Pool) می‌شناختند و بعدها توانستند از روی طراحی‌ها و توصیفات «لیدی آن بارنارد» (Lady Anne Barnard)، یک کپی از آن را بسازند. در گذشته دلفین، در شمار سمبل‌های دریایی معروف قرار داشت و از آن در نقشه‌ها و وسایل دیگر استفاده می‌کردند. قلعه‌ی گود هوپ از دوشنبه تا شنبه، از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر فعالیت دارد و در بعضی مناسبت‌های خاص تعطیل است. بنابراین قبل از مراجعه از روز و ساعت کاری آن مطمئن شوید. تعویض سرباز از دوشنبه تا جمعه رأس ساعت 12 ظهر انجام می‌گیرد و اگر مایل باشید، می‌توانید از تورهای راهنما نیز برای بازدید از قلعه استفاده کنید که ساعت‌های خاصی دارند.

بلیط اتوبوس      بلیط اتوبوس      قیمت بلیط اتوبوس     رزرو بلیط اتوبوس


بوکینگ پرشیا قلعه ,استفاده ,استعمار ,هلند ,قلعه‌ی ,تاون ,استعمار هلند ,بلیط اتوبوس  ,امان باشند ,استفاده می‌کردند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فیلم و آهنگ deltaturist Special Relaxation alan8wx61wl page yoga - pranayama - karma - meditation اخبار سینما