فرش یکی از اعضای جدایی‌ناپذیر فضای منزل است. فرش‌های نو جلوه چشم‌نوازی دارند اما به محض گذشت مدت زمان کمی در اثر آلودگی کثیف می‌شوند و جلوه اولیه خود را از دست می‌دهند. اگر میزان آلودگی و لکه‌های روی فرش کم باشد برای تمیز کردن آن به جز شستشوی فرش راه دیگری هم وجود دارد؛ استفاده از شامپو فرش.

تمیز کردن فرش با شامپو فرش


با کمک شامپو فرش می‌توانید جلوه از دست رفته فرش خود را به آن بازگردانید. برای استفاده از شامپو فرش باید به این نکات توجه کنید:

  • نوع شامپو فرش را بر اساس نوع فرش خود انتخاب کنید. مواد شوینده باید با الیاف پرز فرش سازگار باشد. اگر شامپو حاوی مواد شیمیایی آسیب‌زا باشد باعث رنگ‌رفتگی یا تداخل رنگ‌های فرش شده و زیبایی آن را مخدوش می‌کند. به توضیحات روی برچسب محصول توجه کنید تا با استفاده از آن مشکلی برای فرش پیش نیاد.
  • فرش مورد نظر را پیش از استفاده از شامپو فرش جارو بکشید تا گردوخاک از روی سطح آن جمع شود.
  • شامپو فرش را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید. رقیق کردن شامپو از وارد کردن آسیب به فرش و چسبناک شدن سطح آن جلوگیری می‌کند.
  • با کمک یک اسفنج یا یک تکه پارچه توری کف شامپو را به سطح فرش آغشته کنید و سپس از یک دستمال سفید پارچه‌ای نم‌دار برای تمیز کردن آن استفاده کنید. بهتر است دستمال از جنس کتان باشد. هر چند وقت یک‌بار دستمال را با دستمال تمیز دیگری تعویض کنید تا فرش به طور کامل تمیز و از بروز لکه جلوگیری شود.
    توجه داشته باشید که اسفنج را به طور کامل در مخلوط آب و شامپو فرش وارد نکنید. اگر فرش بیش از حد خیس شود با توجه به فضای سربسته منزل دیرتر خشک می‌شود و احتمال پوسیدگی آن افزایش می‌یابد. از طرف دیگر خیسی فرش باعث می‌شود آلودگی و گردوخاک بیشتری را از محیط جذب کند.
  • بهتر است شستشوی فرش با شامپو به صورت منظم از یک سمت فرش طبق خواب فرش آغاز شود و به سمت دیگر خاتمه پیدا کند.
  • پس از شامپو کشیدن روی فرش روی آن تردد نکنید و مدتی آن را به حال خود بگذارید تا به طور کامل خشک شود.
  • برای بهتر شدن جلوه فرش پس از خشک شدن سطح فرش، آن را جارو بزنید.

بهتر است برای حفظ زیبایی و نو نگه داشتن فرش‌هایتان آنها را به‌موقع و به صورت منظم و اصولی جارو برقی بکشید. سعی کنید حداقل هفته‌ای یک‌بار و حداکثر هفته‌ای سه‌بار از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش‌ها استفاده کنید. وقتی به طور مرتب گردو‌خاک و ذرات ریز روی فرش را تمیز کنید به عمر فرش می‌افزایید و دیرتر نیاز به تعویض فرش‌ها پیدا می‌کنید. جارو را در تمام جهت‌ها روی فرش بکشید تا همه ذرات آشغال و گردوغبار پرز‌های فرش جمع شوند.
لکه‌ها خیلی زود جلوه فرش را از بین می‌برند و آن را کهنه نشان می‌دهند. اگر لکه‌ای روی فرش به وجود آمد فورا آن را پاک کنید. نباید به لکه‌ها اجازه دهید روی سطح فرش تثبیت شوند زیرا در این صورت پاک کردن آنها بسیار مشکل می‌شود. ابتدا لکه را اگر قابل برداشتن است با لبه چاقو از روی سطح فرش بردارید. پس از آن با پارچه‌ای تمیز یا اسفنج مقداری از محلول آب و شامپو فرش را روی سطح فرش آغشته کنید و مالش دهید تا لکه از بین برود. مجددا از یک پارچه سفید تمیز در محل لکه استفاده کنید تا اثر آن از بین برود. سپس اجازه دهید محل لکه خشک شود.
البته بهتر است حداقل سالی یک‌بار فرش‌هایتان را برای شستشو به یک کارخانه فرش شویی بسپارید. در قالیشویی به کمک دستگاه‌های پیشرفته گردوخاک از عمق فرش زدوده شده و فرش با شستشوی اصولی با مواد شوینده مناسب تمیز می‌شود. با این کارهایی که به آنها اشاره شد از کهنه شدن سریع فرش‌ها جلوگیری می‌کنید.


فرش شویی شامپو ,تمیز ,استفاده ,جلوه ,می‌شود ,جارو ,تمیز کردن ,برای تمیز ,استفاده کنید ,صورت منظم ,اجازه دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نغمه دانلود بانک لینک های دانلود آهنگ میباشد. فروشگاه آسان شاپ چی فان نرم افزار کامپیوتر Alexis9dyickxx Seite عکسهای بازیگران و خوانندگان خارجی بهرام احتشام تبریز تاتو