کالیپر ترمز

کالیپر ترمز مهمترین قطعه‌ی سیستم ترمز خودرو است. کالیپر در هنگام ترمزگیری لنت‌های ترمز را به روی دیسک فشار داده و بدین ترتیب سبب کاهش سرعت و متوقف شدن خودرو می‌شود. بروز اشکال در کالیئر ترمز می‌تواند باعث سایش لنت‌ها شود. در بدترین حالت نیز ممکن است که روغن ترمز از کالیپر نشت کند، وجود نشتی در سیستم ترمز بسیار خطرناک است و می تواند سیستم ترمز خودرو را کاملا از کار بیاندازد. با اینکه کالیپر یک قطعه‌ی قابل تعمیر بوده و قطعات داخلی آن را می تواند تعویض کرد اما پیشنهاد می‌شود که در هنگام بروز خرابی اقدام به یک کالیپر نو کنید.

کالیپر

سوئیچ چراغ ترمز

چراغ ترمز

همانطور که از نامش پیداست، این قطعه در مواقعی که راننده پدال ترمز را می‌فشارد اقدام به روشن کردن چراغ‌های ترمز می‌کند. این قطعه در اکثر خودروها در انتهای اهرم پدال ترمز قرار دارد اما در بعضی خودروها مانند سیتروئن زانتیا، این قطعه درست روی پدال و زیر پای راننده نصب شده است. اگر چراغ‌های ترمز خودرو از کار افتاده باشند و لامپ‌ها نیز سالم باشند به احتمال زیاد این سوئیچ را باید تعویض کنید.

دیسک ترمز

دیسک ترمز

دیسک ترمز دیگر قطعه‌ی حیاتی و مهم سیستم ترمز خودرو است. دیسک ترمز به همراه با چرخ‌های خودرو در حال گردش است و در هنگام ترمزگیری، از طریق اصطکاک بین لنت و دیسک خودرو متوقف می شود. در هنگام ترمز گیری، دیسک ضمن اینکه تحت فشار اصطکاکی بسیار زیادی قرار دارد افزایش دمای زیادی را نیز تجربه می‌کند. این شرایط سخت می تواند باعث تاب برداشتن دیسک شود که نشانه‌ی آن لرزش خودرو در هنگام ترمزگیری است. همچنین اگر از لنت نامرغوب استفاده کرده و یا لنت‌های خودرو را به موقع تعویض نکنید، این کار می تواند باعث خط افتادن روی دیسک ترمز شود. خط افتادن روی دیسک نیز می تواند قدرت ترمزگیری خودرو را کاهش دهد. در تمام این موارد باید نسبت به تعویض دیسک اقدام کرد و تعمیر کردن یا تراش دادن دیسک به هیچ عنوان اصولی نیست. همچنین باید دقت کرد که دیسک‌ها باید بصورت جفت تعویض شوند یعنی دیسک‌های جلو با هم و دیسک‌های عقب هم با هم تعویض شوند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


قطعات خودرو ترمز ,خودرو ,دیسک ,کالیپر ,تعویض ,هنگام ,دیسک ترمز ,ترمز خودرو ,سیستم ترمز ,تواند باعث ,قطعات خودرو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کسب و کار های آنلاین با هم اجناس فوق العاده پانیا تیوی -خارجی امیری دات کام دختری به نام یلدا فروشگاه پلاس استور