خواص و مضرات زیره

خواص و مضرات زیره , عوارض و زیان های زیره , فواید و خاصیت های زیره , o hw cdvi

خواص و مضرات زیره

زیره یکی از ادویه های محبوب در جهان می باشد که به دلیل طعم خاصی که دارد در پخت و پز و درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. زیره برای سلامت پوست و برای مصارف آشپزی کاربرد دارد. زیره دارای دو نوع می باشد که سبز و سیاه است و عطر زیره سبز کمی تندتر از زیره سیاه است.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات زیره را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص زیره و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های زیره

مناسب برای دیابت

تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد که مصرف زیره در روز برای کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند باعث کاهش کلسترول خون در آنها می شود. دانه های زیره به دلیل داشتن کمیمالدئید باعث کاهش قند خون شده چرا که بهبود تحمل گلوکز را شامل می شود.

پیشگیری از سرماخوردگی

زیره دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی و فلاونوئید و فیتواتوتن می باشد که دارای خاصیت ضد میکروب طبیعی است. این ماده های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن کاربردی است و باعث جلوگیری از آنفلوآنزا و تب می شود.

لاغری و کاهش وزن

زیره سبز و زیره سیاه دارای مقادیر زیادی از فیبر هستند ، فیبر باعث کاهش اشتها شده و افزایش متابولیسم بدن را به دنبال دارد ، اگر می خواهید لاغری را تجربه کنید بهتر است از زیر استفاده کنید چرا که باعث کاهش چربی های شکمی می شود. پودر زیره سیاه را با مقداری آب لیمو ترش تازه و آب ترکیب کنید و قبل از هر وعده غذایی میل کنید. این ماده باعث کاهش چربی دور شکم شده و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

سلامت قلب

در زیره ویتامین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان به وفور یافت می شود که برای سلامت قلب و عروق مفید است. اگر می خواهید از حمله های قلبی و سکته قلبی در امان باشید بهتر است زیره میل کنید. زیر به دلیل فیبر فراوانی که دارد خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد.

درمان یبوست و اسهال

فیبر موجود در این ادویه خوش طعم ملین طبیعی محسوب شده و باعث بهبود حرکات روده و درمان یبوست می شود. برای درمان اسهال بهتر است از زیره استفاده کنید.

جوان سازی پوست صورت

استفاده از بخور زیره باعث کاهش چین و چروک پوست شده و به جوان سازی پوست و ضدعفونی کردن پوست کمک می کند. زیره به دلیل داشتن ویتامین ای فراوان باعث می شود تا چروک پوست کاهش پیدا کند.

رفع بوی بد دهان

یکی از کاربردهای اصولی زیره درمان بیماری های دهان و دندان می باشد ، اگر می خواهید از بوی بد دهان خلاص شوید بهتر است مقداری زیره را درون دهان خود قرار داده و بجویید.

درمان سنگ کلیه

در زیره ماده ای به نام تیمول و فسفر وجود دارد که خاصیت سم زدایی دارد ، زیره باعث دفع اسید اوریک ، سدیم و آب اضافی بدن از طریق ادرار می شود و به درمان سنگ کلیه کمک بسزایی می کند.

سلامت گوارش

زیره دارای فیبر فراوان بوده و یکی از ادویه های مفید برای درمان سوء هاضمه ، نفخ شکمی و دردهای معده می باشد. اگر می خواهید سلامت گوارش خود را تضمین کنید زیره میل کنید.

درمان جوش و آکنه

برای درمان آکنه و جوش های صورت بهتر است از روغن زیره استفاده کنید ، روغن زیره برای درمان آکنه و جوش صورت مفید است و اثر جای جوش بر روی صورت را درمان می کند. کسانی که پوست چرب دارند بهتر است از زیره برای کاهش چربی پوست استفاده کنند. بدین منظور زردچوبه و زیره را در نسبت 3 به 1 ترکیب کرده و آن را با عسل ، ماست یا آب مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی صورت خود قرار داده و سپس با آب سرد بشویید.

عوارض و زیان های زیره

دوران بارداری

ن باردار بهتر است در مصرف زیره احتیاط کنند چرا که باعث سقط جنین می شود.


وب تفریحی یادگاری زیره ,درمان ,باعث ,کاهش ,پوست ,خواص ,باعث کاهش ,برای درمان ,مضرات زیره ,کاهش چربی ,زیره سیاه ,دارای مقادیر زیادی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مواد دندانپزشکی،خرید مواد دندانپزشکی هیما سیستم آموزگار کوشا - مرجع مطالب آموزشی برای دانش آموزان 9966 هکس موزیک - مرجع دانلود آهنگ جدید آموزش دیجیتال مارکتینگ