طرز تهیه کنجد عسلی

کنجد عسلی ، طرز تهیه و درست کردن کنجد عسلی خوشمزه در منزل مرحله به مرحله ، konjed-asali دستور تهیه کنجد عسلی در منزل

کنجد عسلی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفداری است که درست کردنش هم کار فوق العاده آسانی است. کنجد عسلی را برای سرو چای یا پذیرایی از مهمانان می توان تهیه کرد. همانطور که می دانید کنجد خواص فراوانی دارد مخصوصا برای کودکان بسیار مفید است پس چه بهتر در تهیه شیرینی های خود از کنجد هم استفاده کنیم. کنجد عسلی را هم می توان در فر درست کرد و هم بدون فر.

به هر حال اگر با طرز تهیه کنجد عسلی آشنایی ندارید، ما در این دستور پخت شیرینی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده، به راحتی در منزل کنجد عسلی خوشمزه و مجلسی درست کنید.

مواد لازم کنجد عسلی
کنجد  1 لیوان
عسل 3 قاشق غذاخوری
شکر  نصف لیوان
کره  10 گرم
مراحل تهیه کنجد عسلی

1. برای شروع، ابتدا شکر و عسل را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا با حرارت ملایم کاراملی شود، یعنی شکر کاملا آب شده و تقریبا قهوه ای رنگ شود.

2. سپس کره را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و بلافاصله کنجد را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد به خورد هم بروند و ترکیب شوند. وقتی مواد با هم مخلوط و یکدست شد، حرارت را خاموش می کنیم.

3. بعد یک تکه فویل را روی میز پهن می کنیم، مواد را روی فویل می ریزیم و با پشت قاشق کمی صاف می کنیم. سپس با وردنه مواد را کاملا صاف و یک دست می کنیم.

4. کنجد عسلی پهن شده را قبل از اینکه سرد شود، با چاقو در اندازه های دلخواه برش می زنیم و به مدت 5 دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا کاملا ترد و شکننده شود. برای تزیین روی کنجد عسلی می توانید خلال پسته یا بادام بریزید.

5. کنجد عسلی آماده شده را در ظرف می چینیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کنجد عسلی های خوشمزه لذت ببرید.

نکات درست کردن کنجد عسلی

کنجد عسلی بدون شکر
 اگر می خواهید کنجد عسلی شما زیاد شیرین نباشد، می توانید آن را فقط با عسل و بدون شکر درست کنید.


سایت جالب و شگفت انگیر کنجد ,عسلی ,تهیه ,کنیم ,مواد ,درست ,کنجد عسلی ,تهیه کنجد ,عسلی کنجد ,حرارت ملایم ,درست کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین مطالب روز وب کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. مناقصات پیمانکاری مخابرات پارس نماد اینجا زیبایی را درک کن فروشگاه ایرانی