طرز تهیه تاس کباب

تاس کباب ، آموزش آشپزی طرز تهیه و پخت تاس کباب خوشمزه سنتی و مجلسی در منزل با گوشت گوسفندی دستور تهیه تاس کباب خوشمزه و مجلسی در منزل

تاس کباب جزو خوراک های خوشمزه ای است که با گوشت و سبزیجات خوشمزه درست می شود. تاس کباب یک غذای سنتی است که در قدیم توسط مادربزرگ ها و در کاسه های مسی به نام تاس پخته می شد. امروزه نیز این غذای خوشمزه بسیار پرطرفدار است و با گوشت گوسفندی و دنده پخته می شود.

تاس کباب همراه با نان، سبزی و ماست سرو می ‌شود و بسیار لذیذ است و مزه ای ملس دارد.

به هر حال اگر با طرز تهیه تاس کباب آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه تاس کباب را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این تاس کباب خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای تاس کباب
گوشت دنده گوسفند  نیم کیلو
پیاز  2 عدد
هویج  2 عدد
سیب زمینی  2 عدد
به  1 عدد
گوجه فرنگی  3 عدد
آلو  4 عدد
روغن زیتون  2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه  به میزان لازم
دارچین و سماق  به مقدار دلخواه
آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
زعفران 1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه و پخت تاس کباب

1. برای شروع، ابتدا آلوها را حدود 2 ساعتی در آب خیس طرز تهیه تاس کباب تاس کباب ، آموزش آشپزی طرز تهیه و پخت تاس کباب خوشمزه سنتی و مجلسی در منزل با گوشت گوسفندی دستور تهیه تاس کباب خوشمزه و مجلسی در منزل تاس کباب جزو خوراک های خوشمزه ای است که با گوشت و سبزیجات خوشمزه درست می شود. تاس کباب یک غذای سنتی است که در قدیم توسط مادربزرگ ها و در کاسه های مسی به نام تاس پخته می شد. امروزه نیز این غذای خوشمزه بسیار پرطرفدار است و با گوشت گوسفندی و دنده پخته می شود. تاس کباب همراه با نان، سبزی و ماست سرو می ‌شود و بسیار لذیذ است و مزه ای ملس دارد. به هر حال اگر با طرز تهیه تاس کباب آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه تاس کباب را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، این تاس کباب خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید. مواد لازم برای تاس کباب گوشت دنده گوسفند نیم کیلو پیاز 2 عدد هویج 2 عدد سیب زمینی 2 عدد به 1 عدد گوجه فرنگی 3 عدد آلو 4 عدد روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم دارچین و سماق به مقدار دلخواه آب لیموی تازه 1 قاشق غذاخوری زعفران 1 قاشق غذاخوری مراحل تهیه و پخت تاس کباب 1. برای شروع، ابتدا آلوها را حدود 2 ساعتی در آب خیس می کنیم. در این فاصله هویج، پیاز، سیب زمینی، به و گوچه فرنگی را پوست می گیریم و به شکل حلقه ای و نسبتا قطور خرد می کنیم و کنار می گذاریم. 2. حالا یک قابلمه مسی برمی داریم و در قابلمه روغن زیتون می ریزیم و یک لایه پیاز حلقه شده در کف قابلمه می چینیم و بعد گوشتهای دنده را از سمتی که چربی دارد، روی پیازها قرارمی دهیم. 3. بعد مقداری فلفل، زردچوبه و کمی زعفران را به همراه پوره 2 عدد گوجه فرنگی روی گوشت می ریزیم. 4. حالا به ترتیب یک ردیف هویج حلقه شده، یک ردیف سیب زمینی حلقه شده، یک ردیف پیاز، یک ردیف به حلقه شده و یک ردیف گوجه ‌فرنگی حلقه شده را در قابلمه می چینیم و تا جایی که مواد ما تمام شود، ادامه می دهیم. 5. بعد از تمام شدن مواد، آلوهای خیس شده را آبکش می کنیم و روی مواد چیده شده در قابلمه می گذاریم. در انتها یک تکه چوب دارچین، نمک و سماق را در نصف لیوان آب حل می کنیم و روی مواد قابلمه می ریزیم. 6. قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و درب قابلمه را هم می گذاریم تا غذا با حرارت ملایم بپزد. بعد از یک ساعت تاس کباب آماده شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این تاس کباب خوشمزه لذت ببرید. نکات پخت تاس کباب تاس کباب با مرغ در دستور اصلی تاس کباب آن را با گوشت گوسفندی و یا گوشت گوساله درست می کنند. اما در صورتی که منع خوردن گوشت قرمز داشتید می توانید تاس کباب را با گوشت مرغ هم درست کنید. می کنیم. در این فاصله هویج، پیاز، سیب زمینی، به و گوچه فرنگی را پوست می گیریم و به شکل حلقه ای و نسبتا قطور خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

2. حالا یک قابلمه مسی برمی داریم و در قابلمه روغن زیتون می ریزیم و یک لایه پیاز حلقه شده در کف قابلمه می چینیم و بعد گوشتهای دنده را از سمتی که چربی دارد، روی پیازها قرارمی دهیم.

3. بعد مقداری فلفل، زردچوبه و کمی زعفران را به همراه پوره 2 عدد گوجه فرنگی روی گوشت می ریزیم.

4. حالا به ترتیب یک ردیف هویج حلقه شده، یک ردیف سیب زمینی حلقه شده، یک ردیف پیاز، یک ردیف به حلقه شده و یک ردیف گوجه ‌فرنگی حلقه شده را در قابلمه می چینیم و تا جایی که مواد ما تمام شود، ادامه می دهیم.

5. بعد از تمام شدن مواد، آلوهای خیس شده را آبکش می کنیم و روی مواد چیده شده در قابلمه می گذاریم. در انتها یک تکه چوب دارچین، نمک و سماق را در نصف لیوان آب حل می کنیم و روی مواد قابلمه می ریزیم.

6. قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و درب قابلمه را هم می گذاریم تا غذا با حرارت ملایم بپزد. بعد از یک ساعت تاس کباب آماده شده را در ظرف می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این تاس کباب خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت تاس کباب

تاس کباب با مرغ

در دستور اصلی تاس کباب آن را با گوشت گوسفندی و یا گوشت گوساله درست می کنند. اما در صورتی که منع خوردن گوشت قرمز داشتید می توانید تاس کباب را با گوشت مرغ هم درست کنید.

منبع : baronak.com/7570-tas-kebab/


سایت جالب و شگفت انگیر کباب ,گوشت ,قابلمه ,خوشمزه ,حلقه ,تهیه ,کباب خوشمزه ,قاشق غذاخوری ,گوشت گوسفندی ,مواد لازم ,درست کنید ,برای شروع، ابتدا ,شروع، ابتدا آلوها ,فاصله منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اخبار جدید ، مطالب تفریحی پارتیشن شیشه ای آموزش نگهداری از گربه عکس و فیلم سکسی, sex, sexy , porn ویستا پاپ هفتمی ها سرزمین دخترونه دانلود اسکریپت کتاب فروشی و نوشت افزار پیام (ارومیه)