باغبهادران

با وجود خشکسالي هاي اخير در اصفهان و کاهش حجم آب پشت سد زاينده رود، همواره به دليل تامين آب صنايع ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه و همچنين رساندن آب به تصفيه خانه هاي در مسير شهر اصفهان ، باغبادران هميشه شاهد جاري بودن آب در زاينده رود بوده است.

اين مجاورت و نيز دماي متعادل و هواي پاک و بدون آلايندگي باعث شده تا باغبهادران در فصول مختلف سال ميزبان مسافران و گردشگران داخلي و خارجي باشد. از اين رو يکي از کسب و کارهاي جديد در باغبهادران ، تجهيز و بروز کردن باغ ويلاهاي شخصي و همچنين اجاره باغ ويلاهاي باغبادران در حاشيه زاينده رود مي باشد.

باغ‌بهادران يا باغبادران

باغ‌بهادران يا باغبادران يکي‌از شهرهاي استان اصفهان ( در جنوب غربي اصفهان و در مسير جاده اصفهان – شهرکرد ) و از توابع شهرستان لنجان است . بادام و گردو بخشي از توليدات اين شهر است و از سوغات آن مي‌توان به پولکي ( نوعي پولکي مشهور به رُسي ) و نبات اشاره نمود . اين شهر از سه محله به نام‌هاي باغبادران , دُورَباط و مَلِک‌آباد تشکيل شده است .خيابان‌ها و کوچه‌هاي باريک و شيب دار از مشخصات آن است . از مکان‌هاي جالب آن مي‌توان به قلعه چهار برج , آتشکده قلعه کافر ( بقاياي آتشکده? زرتشتيان ) , باغ‌ها و حاشيه دريا زيباي زاينده رود اشاره نمود .

اولين سامانه رزرو و اجاره ويلا در باغبهادران

ما در اين سامانه مي کوشيم تا رزرو کردن ويلا براي گردشگران و اجاره دادن ويلا  در باغبهادران را براي ميزبانان به راحتي فراهم نماييم.

 

فاصله اصفهان تا باغ بهادران

5z8k_w2.jpg

فاصله اصفهان تا باغ بهادران : دانستن مسافت سفر براي هر مسافري به خصوص در سفرهاي زميني و باخودروي شخصي و همراه با دوستان و خانواده  امري ضروري است . يکي از اولين سوالاتي که در ذهن شما براي سفر به باغبهادران براي استفاده از طبيعت زيبا و يا قصد اجاره ويلا و اقامت در ويلاهاي باغبهادران ، اين است که مسافت مبدا تا مقصد چقدر است؟

فاصله باغ بهادران تا شهرکرد

فاصله شهرکرد تا باغبهادران ?? کيليومتر است .مسير شهرکرد به سمت باغبهادران : بلوار کاشاني ، ميدان معلم ، بلوار امام رضا ، پليس راه فرخ شهر ، جاده کلششاد رخ ، روستاي حاجت اقا ، خروجي روگذر باغبهادران

مسير اصفهان به باغبهادران

مسير و فاصله اصفهان تا باغ بهادران :

وقتي از اصفهان به طرف باغبهادران در حرکت هستيد

  • پس از  گذشتن از بزرگراه اقارب پرست به زندان مرکزي اصفهان مي رسيد.
  • بعد از ? کيليومتر ابتدا در بزرگراه ذوب اهن از کنار شهر فلاورجان مي گذريد .
  • با حدود ?? کيلومتر رانندگي پس از فلاورجان به پليس راه اصفهان و فولادشهر مي رسيد.
  • بعد از گذشتن از فولادشهر به طرف زرين شهر در حرکت هستيد که در مابين راه ورودي سواري هاي شرکت ذوب اهن در پيش روي شماست و شما بايد از سمت چپ جاده و به سمت سراشيبي حرکت کنيد.
  • پس از حدود ? کيلومتر به وروري زرين شهر مي رسيد .
  • دقت کنيد که شما بايد از سمت راست گرد جاده ، به سمت تابلوهاي شهرکرد و باغبهادران هدايت مي شويد .
  • پس از حدود ?? دقيقه رانندگي به محدوده مديسه و سد چم آسمان مي رسيد
  • پس از گذشتن از اين مسير در حدود ? دقيقه رانندگي در مسير اصلي ، و گذشتن از چمگردان ، کارخانه ذوب آهن ، تصفيه خانه باباشيخ علي و روستاي مديسه شما به تابلوي نشانگر باغبهادران مي رسيد

 

jr4t_w3.png

تاريخچه باغ بهادران

تاريخچه باغبهادران : باغ‌بهادران يا باغبادران يکي‌از شهرهاي استان اصفهان ( در جنوب غربي اصفهان و در مسير جاده اصفهان – شهرکرد ) و از توابع شهرستان لنجان است . اين شهر به جهت قرار گرفتن در حاشيه رودخانه زاينده رود آب و هوايي معتدل دارااست . باغبادران‌ در ?? درجه‌ و ?? دقيقه‌ طول‌ شرقي‌ از نصف‌النهار گرينويچ‌ و ?? درجه‌ و ?? دقيقه‌ عرض‌ شمالي‌ از خط‌ استوا قرار دارد. ارتفاع‌ شهر باغبادران‌ از سطح‌ دريا به‌ طور متوسط‌ ???? متر است‌. بلندي‌ اين‌ شهر در سواحل‌ رودخانه‌ زاينده‌رود ???? متر و در قسمت‌هاي‌ مرتفع‌ به‌ ???? متر مي‌رسد.

در قديم شغل پر اهميت مردمان اين شهر کشاورزي و باغداري بوده‌است . همينطور تني چند از مردان اين شهر در کشورکويت ( عمدتاً مشغول به کار در صنعت نجاري ) شاغل و معاش مي‌باشند و از اين روش منجر رونق اقتصادي اين شهر شده‌اند . اين مجاورت و نيز دماي متعادل و هواي پاک و بدون آلايندگي باعث شده تا باغبهادران در فصول مختلف سال ميزبان مسافران و گردشگران داخلي و خارجي باشد. از اين رو يکي از کسب و کارهاي جديد در باغبهادران ، تجهيز و بروز کردن باغ ويلاهاي شخصي و همچنين اجاره باغ ويلاهاي باغبادران در حاشيه زاينده رود مي باشد.

 

تاريخچه باغبهادران

وجود بقاياي‌ آتشکده‌ يا قلعه‌اي‌ که‌ به‌ قلعه‌ کافر معروف‌ است‌ و براساس‌ نظر عموم‌ قدمتش‌ به‌ قبل‌ از اسلام‌ باز مي‌گردد . وجود امام‌زاده‌اي‌ به‌ نام‌ شاهزاده‌ ابراهيم‌ که‌ اولاد حضرت‌ موسي‌ بن‌ جعفر است . با در لحاظ گرفتن‌ اين‌ نکته‌ که‌ در ايام‌ خلافت‌ مأمون‌ عباسي‌ , سادات‌ علوي‌ در دربار مأمون‌ با عزت‌ و احترام‌ مي‌زيسته‌اند ولي‌ بعداً مورد غضب‌ واقع‌ شده‌اند و به‌ ايران‌ مهاجرت‌ نمودند ميتوانيم‌ وجود مقبره‌ اين‌ امامزاده‌ را در اين‌ شهر دليل‌ بر قدمت‌ آن‌ بدانيم‌ .

اين حوزه‌ به اسم باغبادران هم پر اسم و رسم است , باغ‌بهادران‌ , باغ‌ آذران‌ , باغ‌بابادران‌ , باغ‌بادران‌ , باغ‌بدران‌ , باغ‌وردان‌ از جمله‌ نام‌هاي‌ شهر بوده که‌ هريک‌ وجه‌ تسميه‌ خاص‌ خويش را دارا‌هستند .?? روستاي ديگر بخش باغبادران که اغلب آنها در دهستان زير کوه هستند عبارتند از چند روستاي پايکوهي واقع در دامنه جنوبي کوه پير شمع الدين که بزرگترينشان روستاي کليشاد رخ است ، روستاهاي کچوئيه ، هاردنگ ، زمان آباد و شورجه در قسمت شرقي بخش باغبادران ، روستاهاي حاجي الوان و قلعه ترکي در ساحل شمالي رودخانه زاينده رود واقع در صحراي طبس باغبادران و چند روستاي پراکنده ديگر . در اين نوشته سعي شده است حدالامکان تمامي جاذبه هاي گردشگري باغبادران ذکر شود و محور هاي گردشگري منطقه را طبق تقسيم بندي اينجانب بيان خواهم کرد.

روستاي کليشاد رخ

محل روستاي کليشادرخ در غربي ترين نقطه شهرستان لنجان و نيز  در جنوب غربي استان اصفهان و در مرزي بين ?استان اصفهان و چهارمحال و بختياري قراردارد. روستاي کليشادرُخ، در ??کيلومتري شهر اصفهان و??کيلومتري شهرکُرد (مرکز استان چهارمحال وبختياري) قراردارد. روستاي کليشادرُخ از غرب به روستاي رُکن آباد وازشرق به روستاي قلعه آقا منتهي مي شود.

 


اخبار سایت بلگ بیست اصفهان ,باغبهادران ,باغبادران ,روستاي ,مسير ,زاينده ,استان اصفهان ,فاصله اصفهان ,شهرستان لنجان ,جنوب غربي ,اجاره ويلا ,حدود دقيقه رانندگي ,تواب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان استورجیس دات کام گلستان چت ،چت ،چت روم ،گلستان گپ ✨انجمن شرطبندان بت نیوز???? طرفداران Gipsy Kings آپشن خودرو | گندم کار game news پک