تا پیش از این بروزرسانی، نرم‌افزار Notepad تنها از دو سیستم «Line Ending» برای فایل‌های متنی استفاده می‌کرد که این دو عبارتند از «Windows Carriage Return» و «Line Feed». زمانی که فایل‌های متنی ایجاد شده در سیستم‌عامل‌های یونیکس، لینوکس یا مک را با این ابزار باز می‌کردید، پایان خطوط به درستی نمایش داده نمی‌شدند. این مساله باعث می‌شد کل متن به هم ریخته و پایان خطوط در جاهای اشتباه دیده شوند. برای رفع این مشکل مجبور بودید تا فایل مورد نظر را در نرم‌افزار «WordPad» باز کرده، از آنجا ذخیره نموده و سپس در نوت‌پد اجرا کنید.

البته هنوز هم به طور پیشفرض نوت‌پد از سیستم‌های «Windows Carriage Return» و «Line Feed» استفاده می‌کند، ولی مایکروسافت سرانجام پشتیبانی از سیستم‌های «Line Ending» استفاده شده در یونیکس، لینوکس و مک را نیز به Notepad اضافه کرده است. به کمک این ویژگی، فایل‌های متنی ایجاد شده در یونیکس، لینوکس و مک نیز به درستی در نوت‌پد نمایش داده می‌شوند.

زمانی که فایلی را در یکی از این سه سیستم‌عامل ساخته و ویرایش کرده باشید، نوت‌پد سیستم «Line Ending» را بر اساس سیستم‌عامل ایجاد کننده‌ی فایل استفاده خواهد کرد.


کمیته علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات آموزشکده فنی ابن حسام «line ,لینوکس ,نوت‌پد ,استفاده ,فایل‌های ,متنی ,فایل‌های متنی ,«line ending» ,یونیکس، لینوکس ,پایان خطوط ,نمایش داده ,«windows carriage return» ,سیستم «line ending» منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پرچنان ریاضی دبستان قالب رزبلاگ و وبلاگ و گرافیک و ابزار وب رز اسکین همه چی موجوده ارزان سرا آموزش های همگانی خلسـه