كپسول آتشنشاني محفظه هاي فلزي محكمي هستند كه در زمان آتش سوزي مورد استفاده قرار مي گيرند. داخل كپسول آتشنشاني از آب و يا دي اكسيد كربن و ماده هايي كه باعث خفه شدن آتش مي شوند قرار دارد. يك لوله براي خروجي اين مواد از كپسول آتشنشاني وجود دارد كه داراي كنترل كننده براي خروج مواد است.

كپسول آتشنشاني يا خاموش كننده در انواع مختلفي از جمله كپسول آتشنشاني و خاموش كننده با محتواي آب، كپسول آتشنشاني و خاموش كننده با محتوا پودر، كپسول آتشنشاني و خاموش كننده با محتواي كف و كپسول آتشنشاني و خاموش كننده با محتواي گاز مي باشد. انواع كپسول آتشنشانيبه گونه اي طراحي شده كه نياز به نزديك شدن به آتش را از بين برده است زيرا كپسول آتشنشاني داراي متراژ پرتابي مواد از يك تا ده متر مي باشد كه بستگي به نوع مواد داخل آن دارد. كپسول آتشنشاني يا خاموش كننده از نوع آب به سه دسته تقسيم مي شود: كپسول آتشنشاني سودا اسيد، كپسول آتشنشاني آب و هوا، كپسول آتشنشاني آب و گاز. كپسول آتشنشانيCo2 نيز وجود دارد كه در مناطق سر بسته مانند خانه و براي لوازم الكترونيكي و برقي استفاده مي شود به دليل اين كه از خود اثري بر روي لوازم برقي نمي گذارند و به لوازم حداقل آسيب وارد مي شود.

 

نحوه ي استفاده از كپسول آتشنشاني

در ابتدا با خونسردي و بدون ترس ضامن و يا پلمپ كپسول آتشنشاني را بايد خارج كنيد، فاصله ي ايمني خود را با آتش با توجه به كارايي كپسول آتشنشاني فاصله حفظ كنيد و آتش را هدف بگيريد، اهرم اصلي را فشار دهيد و مواد خروجي را روي آتش هدايت كنيد و به ياد داشته باشيد كه بايد به صورت جارويي آتش را خاموش كنيد.

 گاه تجهيزات ايمني عاقل داراي انواع مختلف كپسول آتشنشاني مي باشد.


مقالات بهینه سازی سایت كپسول ,آتشنشاني ,خاموش ,كننده ,مواد ,كنيد ,كپسول آتشنشاني ,خاموش كننده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خبر رسانی آشتي طراحی وب سایت ، سئو ، بهینه سازی مود های جی تی ای سن اندریاس giannathuvory4 Rede مووی نت بنــدبــاز روشل پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان اس ای بلاگ ropdown