1. یورک – انگلستان

زمانیکه حرف انگلستان پیش می‌آید، ذهن بیشتر افراد ناخودآگاه به سمت لندن می‌رود، غافل از آنکه به جز پایتخت، کشور بزرگی با شهرهای دیدنی وجود دارد، یورک (York) یکی از آنها است. در شمال انگلستان نورث یورکشایر (North Yorkshire) شهری است که توسط رومیان سال 71 میلادی کشف شد. این شهر پرطراوت با معماری بسیار زیبا (یورک مینستر، کلیسای جامع گوتیک که داری چشم انداز بسیار زیبایی است)، خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ، حس متفاوتی را در بازدید از این شهر برای شما به ارمغان خواهد آورد.

2. بوداپست – مجارستان

درحالیکه آمارها نشان می‌دهد گردشگری در پایتخت مجارستان در حال افزایش است، می‌توان گفت که این شهر برای بسیاری هنوز مانند یک راز باقی‌مانده است. چهاردمین شهر اروپا، بوداپست بدون شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است و دارای موزه‌های شگفت انگیز، کلیساها و منظره‌های جذابی از رود دانوب است.

3. استراسبورگ – فرانسه

پاریس ممکن است شهر عشاق باشد، اما استراسبورگ تنها در حدود 2 ساعت با قطار از پایتخت پاریس فاصله دارد. این شهر مرکز قانون‌گذاری اروپا است و پارلمان اروپا نیز در آن واقع شده است و در کنار آن زیبایی بی‌نظیر منطقه آلزاس را به تصویر می‌کشد. استراسبورگ در نزدیکی مرز آلمان قرار دارد و در یونسکو معماری این شهر و فرهنگ آن به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. معماری این شهر در واقع ترکیبی جذاب از فرهنگ دو کشور آلمان و فرانسه است.

4. روتردام – هلند

آمستردام یک مقصد گردشگری پرطرفدار در اروپا است که البته این موضوع به حق و به دلایلی خوب است. اما این شهر با قطار تنها 36 دقیقه با روتردام فاصله دارد. روتردام بزرگترین بندر اروپا را دارد و خانه‌های مکعبی شکل آن به طرز دیوانه‌واری نمایی زیبا به شهر داده‌اند. این شهر در وضعیت فعلی در حال تجربه موجی از توسعه شهری و بازسازی است که آن را به یک مکان هیجان انگیز برای گردشگران تبدیل خواهد کرد.

5. کارلووی واری (کارلزبد) – جمهوری چک

پراگ بدون شک یکی از زیباترین شهرهای اروپا و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است و نمی‌توان از جمهوری چک بدون دیدن این شهر، بازدید کرد. اما کارلووی واری دیگر شهر جذاب چک است که تقریباً ناشناخته باقی مانده که دارای چشمه‌ها آب گرم می‌باشد و در بوهمیا غربی واقع شده است. این شهر که کارلزبد نیز نامیده می‌شود در سال 1350 میلادی بنیان شد. معماری رنگارنگ جذاب و چشمه‌های آب گرم از ویژگی‌های برجسته کارلزبد به حساب می‌آیند.

6. بروژ – بلژیک

بروژ دیگر مقصد گردشگری می‌باشد که تقریباً ناشناخته باقی مانده است. کمتر از یک ساعت با بروکسل با قطار فاصله دارد و مرکز استان فلاندری غربی این کشور می‎باشد. این شهر شلوغ یکی دیگر از میراث‌های فرهنگی یونسکو به حساب می‌آید. کانال‌های آبی این شهر جذاب کرده و یک مکان عالی و زیبا پیاده‌روی در روزهای آفتابی است. معماری قرون وسطایی در بروژ  حفظ شده و اگر عاشق تاریخ باشید، از این شهر لذت خواهید برد.

7. گدانسگ – لهستان

لهستان از کشورهایی به حساب می‌آید که اخیراً مقصد گردشگری قابل رشدی بوده است و با شهر تاریخی Krakow رکورد بازدید کننده در طول یک سال را شکسته است. با این حال، با طی یک مسیر 5.30 ساعته با قطار به سمت دریای بالتیک به گدانسگ، ششمین شهر بزرگ جهان خواهید رسید. مجسمه تاریخی جنگ Westerplatte و Long Market که به عنوان قلب شهر شناخته می‌شود و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته، در گدانسگ واقع شده اند و بدون شک ارزش دیدن دارند.

 

شما دوست دارید که به کدامیک از شهرهای بالا سفر کنید؟ اگر نام مقصد گردشگری مورد علاقه‌تان در این لیست وجود ندارد، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

اینها 7 گزینه در مکان های دیدنی توریستی در اروپا هستند که شما در تور اروپا می توانید به آنها سفر کنید.


آموزش شبکه اروپا ,گردشگری ,معماری ,جذاب ,مقصد ,واقع ,مقصد گردشگری ,فاصله دارد ,باقی مانده ,ناشناخته باقی ,حساب می‌آید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خدمات تخصصی کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن اجناس فوق العاده ارت مکرس تخفیف تخفیف دونی وبلاگ تخصصی تکنولوژی و موبایل ایران و جهان summer plus مشاوره خانواده الماس