در مقالات قبلی در مورد تعریف پروانه بهره برداری و نکاتی که باید مد نظر داشته باشید مطالبی آورده شد. در ای مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در این خصوص به شما ارائه دهیم.

مدت اعتبار پروانه بهره برداری

یکی از نکات مهم برای متقاضیان در مورد پروانه بهره برداری مدت زمانی است که دارای اعتبار است. این مسئله بستگی به استان مورد تقاضا دارد. اگر در تهران درخواست اخذ پروانه بهره برداری داشته باشید، قوانین به این صورت است که ابتدا به صورت یک ساله صادر می شود. اگر کارخانه فعال باشد برای فواصل سه ساله ، پنج ساله و بعد از آن دائمی صادر می شود.

امکان صدور المثنی برای پروانه بهره برداری

در شرایط مفقود شدن پروانه بهره برداری، دارنده آن باید به شکل کتبی برای اخذ پروانه بهره برداری المثنی درخواست دهد. پس از انجام گرفتن بررسی هایی در خصوص سوابق و مدارک و البته بازدید کردن از محل واحد صنعتی و تولیدی ، پروانه بهره برداری با در برداشتن همان اطلاعات پروانه قبلی که مفقود شده به شکل المثنی صادر می شود. دیگر اینکه برای کارت شناسایی کارگاه و گواهی فعالیت صنعتی هم امکان صدور المثنی حتی در صورت کهنه و مخدوش شدن نیز موجود است.

تغییر نام پروانه بهره برداری

پروانه ممکن است بر اثر تغییر نام شرکت نیاز به تغییر نام داشته باشد، در این صورت ضمن دریافت آگهی تغییر نام در رومه رسمی کشور، نام جدید به شکل ظهر نویسی شده در پروانه بهره برداری مشخص می شود. اگر تغییر نام به دلیل تغییر مالکیت واحد باشد، مدارک رسمی در خصوص منتقل شدن واحد صنعتی، اسم شخص ار تازه به شکل ظهر نویسی در پروانه قید خواهد شد. اگر هم محل استیجاری است باید سند رسمی اجاره ارائه شود. تغییر مکان واحدهای دارای پروانه بهره برداری اگر تغییر محل در سطح محدوده یک استان باشد، پروانه بهره برداری قبلی ضبط و ابطال شده و پروانه جدید از سوی سازمان صنایع و معادن استان صادر می شود. در پروانه جدید مکان به شکل ظهر نویسی شده قید خواهد شد. در صورتی که از یک استان به استان دیگر تغییر مکان پیدا کند، مانند حالت قبلی پروانه قبلی ضبط و باطل شده و پروانه جدید بوسیله سازمان صنایع و معادن مقصد صادر خواهد شد. ضمن اینکه تغییر مکان به شکل ظهر نویسی شده مشخص می شود.

نکته مهم اینکه به کاربردن اسم و عنوان بیگانه در پروانه بهره برداری ممنوع است. بنابراین دستگاه های اجرایی و تمامی سازمان های وابسته ملزم به ابلاغ هستند تا برای موسسات و محصولات خود از اسامی فارسی استفاده نمایند.


legal institute پروانه ,بهره ,برداری ,تغییر ,قبلی ,استان ,پروانه بهره ,بهره برداری ,پروانه جدید ,تغییر مکان ,سازمان صنایع منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شاهکار معماری ایران سرورهای ورد اف وارکرفت ایرانی-Top Ranking World Of Warcraft Private Servers برترین فیلم ها اخبار روز بـدون تـاریــخ ، بــدون امضــــا خرید بهترین ترازوی رادین دست خودم نیست جوری زندگی کن که به یادش بیاری ... ورزشی