ترفند هایی برای باغبانی آسان‌ در منزل

با ترفندهایی که در پی برایتان گفته ایم , می‌توانید در وقت و انرژی خویش برای باغبانی و گل کاری در منزل صرفه جویی نمائید .


گیاه مطلوب گزینش فرمایید


اولیه ضابطه برای داشتن باغچه منزه و تر و تمیز , گزینش گیاه مطلوب است . ابتدا می بایست خاک باغچه و باروری آن را مورد بررسی قرار دهید و آنگاه گیاهانی تعیین فرمایید که در آن وضعیت به نیکی پرورش می نمایند . به صورت نمونه , نوعی سوسن می باشد که در گرما و آفتاب شدید نیز مبتلا آفت نمی‌شود .


یک لایه لاشبرگ بیش تر فرمائید


لاشبرگ , برگ‌ و خاشاكی است كه‌ بدور ساقه‌ گياه‌ انباشته‌ مى‌ كنند تا سوز و سرما نخورد يا رطوبت‌ از دست‌ ندهد . 3 تا 5 سانتی متر لاشبرگ روی خاک باغچه بریزید تا خاک رطوبت خویش را مراقبت نماید و سرعت بالا کم آب نشود . خوبتر است این لاشبرگ ها را از گیاهان طبیعی همچون پوست نارگیل , پوسته رنده شده درخت یا این که کمپوست ( کود گیاهی ) گزینش فرمایید .

به بی آلایش ترین روش آب پاشی فرمایید

چرا وقت و انرژی خویش را برای آب پاشی با شلنگ هدر می دهید . شلنگ های نشت آب ب و آنان‌را در باغچه قرار دهید . این شلنگ ها نفوذپذیر می‌باشند و آب به میزان کم البته دایمی از مرحله آنان خارج نشت می نماید . این شلنگ را درون باغچه بگذارید و روی آن را با لاشبرگ بپوشانید . صرفا کاری که شما بایستی انجام دهید گشودن شیر آب است . برای راحتی بیشتر چه بسا می‌توانید شلنگ را به شیرآب تایمردار و خودکار وصل فرمایید .


جعبه و گلدان های خویش را مدام تر نگه دارید. همچنین بهتر است از گیاهانی مثل سانسوریا برای این کار شروع کنید.


در حین روزهای داغ فصل تابستان نباید اذن دهید گلدان های گل و جعبه ها گیاهان شما کم آب بشوند . برای این خواسته از سیستم آب پاشی قطره ای به کارگیری فرمایید تا خاک گلدان مدام مرطوب بماند . این سیستم را از تمامی وسایل کشاورزی و باغبانی ها میتوانید تهیه و تنظیم فرمایید . بها بالایی نیز ندارند .


علف های هرز را تا کوچک می باشند , ریشه‌کن نمائید


اذن ندهید علف های هرز در باغچه یا این که گلدان های شما پرورش نمایند . از به عبارتی ابتدا که جوانه زدند آن ها را ریشه کن نمایید و اذن ندهید تا مجدد پرورش نمایند . نوعی از علف های هرز می‌توانند در یک فصل 150 هزار تخم ساخت نمایند . بدین ترتیب , پیش از این که همگی باغچه را مالامال نماید آن را نابود نمایید .

گیاهان خویش را هم عقیم فرمایید

تنها علف های هرز نیستند که میتوانند تخم ریزی و پرورش نمایند . بعضی از گل های باغچه همچون گیاهان سیاه دیده , کلئوم و داتوره نیز خودشان تخم ریزی و رویش می نمایند . بایستی پیش از این‌که همگی باغچه از این گل ها لبریز شود , آنان‌را هرس فرمایید .


برای باغچه لبه صحیح نمایید


با یاری پلاستیک , خشت یا این که خاک برای باغچه خویش کناره و کناره صحیح فرمائید . کارایی نمایید این وسایل را تا عمق 15 سانتی متر در خاک فرو نمائید تا علف های هرز قابلیت و امکان رویش در آن حیطه را نداشته باشند .

یادداشت برداری نمائید


از کتب یا این که مقاله ها کشاورزی برای بهبود باغچه خویش به کار گیری فرمائید . بعلاوه , می‌توانید هر هفته موقعیت باغچه خویش را یادداشت فرمایید و بعد از یک‌سری ماه برای دوراندیشی از بهبود آن به یادداشت های دیرباز خویش بازگردید . چه بسا میتوانید در فصل های گوناگون از باغچه خویش عکس بگیرید و موقعیت آن را مورد بررسی قرار دهید .


دو ارباب باغچه ,خویش ,فرمایید ,نمایند ,دهید ,لاشبرگ ,باغچه خویش ,قرار دهید ,برای باغبانی ,پرورش نمایند ,برای باغچه ,برای باغبانی آسان‌ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تعمیر لباسشویی دانلودسریال دانلودفیلم دانلوداهنگ ریاضی ششم| حل تمرین (کامل و رایگان) | نمونه سوالات ریاضی ششم با جواب | جزوه پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان Erikfkcm6 News خودم ptejaratelectronic