✅ پذیرش به صورت متمرکز:

 

❇️منظور از پذیرش دانشجو در رشته متمرکز این است که ملاک پذیرش فرد در این رشته صرفا نمره آزمون و سوابق تحصیلی فرد است و موافقت با پذیرش وی فقط در یک مرحله اعلام میشود.

 

❇️در این روش داوطلب بر اساس شرایطی که دارد از قبیل نمره کسب کرده، سهمیه، بومی بودن منطقه و. در اولین کد رشته محل انتخابی که از نظر نمره کسب شده نسبت به باقی داوطلبان برتری دارد ( در صورت وجود ظرفیت) پذیرش میشود.

 

❗️ تبصره: در این روش (پذیرش متمركز)، پذيرش در بعضي از رشته ها به صورت شرايط خاص انجام مي شود. رشته هاي داراي شرايط خاص رشته هايي هستند که در پذيرش آنها شرايط خاصي از قبيل مصاحبه، معاينه، آزمون عملي يا علمي جداگانه و . ، اعمال مي شود و اسامي پذيرفته شدگان نهايي اين رشته ها با اعمال نتايج مراحل فوق، مطابق ظرفيت هر کدرشته مشخص مي شود. نتايج پذيرفته شدگان اين رشته ها به همراه ساير رشته هاي متمركز اعلام مي شود.

 

پذیرش به صورت نیمه متمرکز:

 

✅منظور از پذیرش دانشجو در رشته نیمه متمرکز این است که ملاک پذیرش هر فرد علاوه بر نمره آزمون و سوابق تحصیلی ، نمره مصاحبه نیز میباشد. یعنی پس از اعلام نتایج آزمون (کنکور) یک سری از دانشگاه ها در بعضی از رشته ها چند برابر ظرفیت اعلام پذیرش میکند و نتیجه نهایی قبولی داوطلبان منوط به مصاحبه انجام شده در این دانشگاه خواهد بود.

 

❗️تبصره: آن دسته از داوطلباني كه در كد رشته متمركز انتخابي، قبل از كد رشته هاي نيمه متمركز پذيرفته شوند، در رديف واجدين شرايط رشته هاي نيمه متمركز به منظور استخراج فهرست معرفي شدگان رشته يا رشته هاي نيمه‎متمركز قرار نمي گيرند.

 

❇️نتایج نهایی پذیرفته شدگان در دوره های نیمه متمرکز در اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه اعلام میشود. بنابر این دانشجو پذیرفته شده در دوره های نیمه متمرکز از نیمسال دوم (بهمن ماه) شروع به تحصیل می کنند.


مشاوره کنکور ریاضی رشته ,پذیرش ,متمرکز ,نمره ,اعلام ,متمركز ,نیمه متمرکز ,پذيرفته شدگان ,نيمه متمركز ,اعلام میشود ,سوابق تحصیلی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تله شاپ شاپرك شاد ندا، من و دلتنگی... تخفیفان هذیان سایت دنیای ما طلا بانو وبلاگ تخصصی سینما ام پی تری فول اجناس فوق العاده