دوره های آموزش شبکه ، امنیت شبکه و آموزش لینوکس

اگر با دقت به اطراف خود نگاه کنیم، خواهیم دید شبکه های کامپیوتری در همه جا هستند. از شبکه ی اینترنت خانگی و دسترسی به فایل های مشترک در محل کار گرفته تا برپايی کلاستری از کامپيوترها برای استفاده‌ از منابع مشترک و تعامل برای حل مسائل پيچيده، کمتر جايی را پيدا مي‌کنيد که نياز به برپايی نوعي از شبکه‌های کامپيوتری نداشته باشند.

به همین دلیل وجود نیروی متخصص در این زمینه در تمامی شرکت ها احساس می شود. چه آن هایی که به صورت مستقیم در زمینه ی کامپیوتر و فناوری اطلاعات فعالیت دارند و چه سازمان هایی که از این خدمات استفاده می کنند.

اطلاع از طرز کار پروتکل‌های مختلف شبکه، نحوه‌ ی پياده‌سازی و تنظيم آن برای خدمت رسانی به گره‌هاي شبکه، يافتن ريشه‌ی مشکلات متداول موجود در شبکه‌ها و رفع آن‌ها و در نهايت برقراری امنيت شبکه و مقابله با نفوذ، از وظايف روزانه‌ی مديران شبکه در سطوح مختلف است.

 

چرا آموزش شبکه ؟

همانطور که بیان شد، رشد چشمگیر انواع شبکه های کامپیوتری و احساس نیاز به وجود نیروی متخصص در این عرصه، جایگاه شغلی زیادی برای علاقه مندان به وجود آورده است. این امر سبب شده تا بسیاری از علاقمندان IT با هدف ارتقاء سطح دانش و اطلاعات خود به شرکت در دوره های آموزش شبکه گرایش پیدا کنند.

طبق گزارش های اداره آمار کار امریکا، اخیرا پیش بینی نموده که تا سال 2022 میلادی مشاغل مربوط به حوزه شبکه و سیستم های کامپیوتری با رشد 12 درصدی همراه خواهند بود.

آموزش شبکه با کدام دوره شروع می شود؟

دوره Network+ یا (CompTIA Network Plus) را می توان تقریبا پیش نیاز تمامی دوره های مربوط به دوره های سیسکو و دوره های مایکروسافت دانست و بیشتر علاقه مندان ورود به حوزه شبکه باید در این دوره آموزشی شرکت کنند.

 طراحی دوره نتورک پلاس به گونه ای انجام شده است که بتواند مشتاقان به کار در حوزه شبکه را با پایه و اساس طراحی، پیکربندی و عیب یابی زیرساخت های متعلق به شبکه های بی سیم و با سیم آشنا سازد.

امنیت شبکه

هر زمانی که شبکه و ارتباطات مطرح است امنیت شبکه نیز به همراه آن مطرح می شود. در حالت کلی امنیت شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی در بستر شبکه صورت می گیرد. این مجموعه اقدامات می تواند بصورت راهکارهای متعددی در غالب سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری پیاده سازی شوند.

  مباحث مهم در کنترل امنیت شبکه های کامپیوتری

  • Access control  به معنی کنترل دسترسی
  •  Antivirus and antimalware software  به معنی نرم افزارهای مقابله با ویروس و بدافزار
  • Application security  به معنی امنیت نرم افزار
  • Behavioral analytics  به معنی تحلیل عملکرد و تعیین معیارها
  • Data loss prevention  به معنی جلوگیری از دست رفتن اطلاعات
  • Email security  به معنی امنیت ایمیل
  • Firewalls  به معنی دیوار آتش (نرم افزاری و سخت افزاری)
  • Mobile device security  به معنی امنیت دستگاه تلفن همراه
  • Network segmentation  به معنی تقسیم بندی شبکه
  • Security information and event management  به معنی اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد
  • VPN مخفف Virtual private network به معنی شبکه خصوصی مجازی
  • Web security  به معنی امنیت وب
  • Wireless security  به معنی امنیت شبکه بی سیم

آموزش لینوکس

 لینوکس یک سیستم عامل است که از هسته اصلی یا Kernel سیستم عامل دیگری به نام UNIX برداشت شده است. امروزه آشنایی و کارکردن با سیستم عامل لینوکس برای افرادی که داخل حوزه فناوری اطلاعات  و شبکه های کامپیوتری فعالیت دارند خیلی مهم و ضروری است. مخصوصا برای برنامه نویسان ، به صورتی که در آگهی های استخدام برنامه نویس شرکت های بزرگ و تیم های مهم یکی از شرایط ذکر شده تسلط به این سیستم عامل قدرتمند می باشد.

 دوره های آموزشی لینوکس

یادگیری لینوکس برخلفا تصور بسیار راحت است. می بایست این سیستم عامل را درک کنید و متوجه ساختارش بشوید تا بتوانید با این سیستم عامل نیاز هاتون رو برطرف کنید و از مزیت های فوق العاده ی لینوکس مثل امنیت ، رایگان بودن ، پایداری بالا و خیلی مزیت های دیگه بهره مند بشید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث گسترش هرچه بیشتر استفاده از سیستم عامل لینوکس در شبکه های کامپیوتری است، رایگان بودن و صرفه اقتصادی موجود در آن بود. شما همان لینوکسی را که در خانه و بر روی PC نصب می کنید را می توانید در شبکه و در قالب یک سرور سازمانی مورد استفاده قرار بدهید. پس نکته ی دیگر این است که لینوکس دارای قابلیت اعتماد بالا و هزینه بسیار پایین است.

 


گاه سایت بلاگ بیست شبکه ,معنی ,دوره ,امنیت ,آموزش ,لینوکس ,سیستم عامل ,امنیت شبکه ,معنی امنیت ,آموزش شبکه ,آموزش لینوکس ,وجود نیروی متخصص منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پیام شیعه | Shia تعمیرات لوازم خانگی بوش تخفیف miraculous ladybug گل سنگ travel طراحی حرفه ای انواع کابینت با قیمتی مناسب فوریگن موزیک | دانلود آهنگ جدید بهترین سایت