وقتی که خودروتان دچار مشکل شده و به مکانیک مراجعه می کنید احتمالا مکانیک پس از بررسی و عیب یابی خودرو، به شما بگوید که قطعاتی از خودرویتان باید تعویض شوند، ممکن است نام‌هایی چون آلترناتور، پلوس، میل سوپاپ و یا کالیپر به گوش شما بخورد. در اینجازومیت قصد دارد تا برخی از مهمترین قطعات اتومبیل را که در مکانیکی با آنها سر و کار خواهید داشت را به همراه تصویرشان به شما معرفی کند. خواندن این سلسله مطالب را به علاقه مندان خودرو و مکانیکی توصیه می‌کنیم پس همراه ما باشید.

یونیت کنترل سیستمABS

ABS unit

 

 

سیستم ABS مخفف سیستم ضد بلوکه‌ی ترمز و گاها سیستم ضد قفل ترمز نیز نامیده می‌شود. وظیفه‌ی این سیستم جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمز گیری است تا بدین ترتیب پایداری بیشتری به اتومبیل داده و امنیت و ثبات خودرو را در هنگام ترمزگیری تامین کند. یونیت کنترل ABS در حقیقت مغز این سیستم است و با اطلاعاتی که دریافت می‌کند فرمان وارد عمل شدن ABS را صادر می کند. اطلاعاتی که این سیستم بر اساس آنها تصمیم به فعالسازی ABS می‌گیرد یکی دانستن سرعت چرخ‌ها و دیگری دانستن فشار ترمز است. این سیستم از طریق سرعت گردش چرخ می‌تواند تشخیص دهد که چرخ قفل شده است یا خیر، و سپس در صورتی که قفل شدن چرخ را تشخیص دهد اقدام به باز و بسته کردن متناوب سوپاپ برگشتی می‌کند. در صورتی که یونیت ABS دچار مشکلی شود یک چراغ نارنجی یا زرد رنگ ABS در نشان دهنده های خودرو روشن خواهد شد. البته یونیت کنترل معمولا آخرین چیزی است که خراب می‌شود و در بیشتر اوقات، این سنسور سرعت چرخ و یا سنسور فشار ترمز است که نیاز به تعوض پیدا می کند. به هر حال اگر یونیت ABS  خودرو دچار مشکل شود باید توجه داشته باشید که این یونیت گرانقیمت بوده و هزینه‌ی زیادی را بابت تعویض آن متحمل خواهید شد.    

کمپرسور کولر

کمپرسور

متداول‌ترین مشکلی که در سیستم کولر خودرو پیش می‌آید بروز نشتی در مدار کولر است. اگر پس از چک کردن نشتی و حصول اطمینان از عدم وجود نشتی در مدار همچنان کولر خودرو وظیفه‌ی خود را به درستی انجام ندهد آنگاه بهتر است به سراغ کمپرسور بروید. بیشتر انواع کمپرسورها دارای یک کلاچ هستند که در هنگام نیاز کمپسور را درگیر کرده و در مواقع عدم نیاز کمپرسور را غیر فعال می‌کند. اگر عمر این کلاچ به اتمام رسیده باشد آنگاه می‌تواند سبب از کار افتادن کمپرسور شود. همجنین بروز ایراد در قطعات داخلی کمپرسور نیز می‌تواند باعث شود که کمپرسور فشار کافی را تولید نکند و افت فشار نیز می‌تواند سبب کارنکردن سیستم کولر شود. به هر حال اگر هر کدام از این مشکلات برای کمپرسور خودرویتان پیش بیاید نیاز خواهید داشت تا آن را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

آلترناتور

آلترناتور

آلترناتور وظیفه‌ی تامین انرژی الکتریکی برای شارژ کردن باتری خودرو است، آلترناتور نیروی مورد نیاز خود را از طریق یک تسمه دریافت می‌کند که این تسمه نیروی خود را مستقیما از میل لنگ می‌گیرد. از کار افتادن آلترناتور و خرابی آن سبب شارژ نشدن باتری و متعاقب آن خالی شدن شارژ باتری شود. در این صورت یک چراغ هشدار قرمز رنگ به شکل باتری در پشت آمپر خودرو روشن خواهد شد. خرابی آلترناتور در بیشتر مواقع قابل پیش بینی نیست و بصورت ناگهانی اتفاق می‌افتد. خرابی دیگری که در آلترناتور می‌تواند اتفاق بیافتد، خراب شدن برینگ‌ها است. اگر برینگ‌ها خراب شوند آلترناتور در هنگام کارکرد صدای بلند و آزار دهنده‌ای تولید خواهد کرد.

 


برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

 


قطعات خودرو خودرو ,سیستم ,کمپرسور ,آلترناتور ,یونیت ,می‌تواند ,یونیت کنترل ,روشن خواهد ,سیستم کولر ,خودرو روشن ,کولر خودرو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله سایه روشن درجه اساتیم khoshnevisi معرفی تولیدی ها و عمده فروشان پوشاک (لباس) هواشناسی دشتستان همه چی موجوده