آموزش امنيت شبکه

هر زماني که شبکه و ارتباطات مطرح است امنيت شبکه نيز به همراه آن مطرح مي شود. در حالت کلي امنيت شبکه به مجموعه اقداماتي گفته مي شود که به منظور جلوگيري از بروز مشکلات امنيتي در بستر شبکه صورت مي گيرد. اين مجموعه اقدامات مي تواند بصورت راهکارهاي متعددي در غالب سرويس هاي سخت افزاري و نرم افزاري پياده سازي شوند.

 

 

دوره هاي امنيت شبکه

 

دوره CEH (هکر قانونمند)

هکر قانونمند CEH، متخصص کامپيوتر و شبکه است که امنيت سيستم‌ها را بررسي مي‌کند و به دنبال يافتن آسيب‌پذيري‌هايي است که ممکن است هکر شرور از آنها براي نفوذ، استفاده کند. براي اين منظور، هکران قانونمند، از همان روش‌هاي هکر شرور استفاده مي‌کند اما به جاي آسيب زدن به آنها، يافته‌هاي خود را درباره ضعف‌هاي امنيتي سيستم‌ها و شبکه، به مالک آن گزارش مي‌دهد. گاهي اوقات از هکرهاي قانونمند، به عنوان هکرهاي کلاه سفيد نيز ياد مي‌شود که اشاره به استفاده از دانش آنها در جهت افزايش امنيت سيستم‌ها و شبکه‌ها دارد.

 دوره ECSA

توانايي برنامه‌ريزي و طراحي شبکه‌ها، تحليل ريسک‌ها و تهديدات امنيتي، و نيز پياده‌سازي راه حل‌هاي امنيتي ويژگي‌هاي تحليلگران امنيتي است که براي سازمان‌ها و شرکت‌هايي که درباره امنيت داده‌ها نگران هستند، کار مي‌کنند. آنها براي انجام کار خود به عنوان يک تحليلگر امنيتي، بايد در موضوعات امنيتي از قبيل برنامه نويسي، تحليل سيستم، و ارتباطات، تجربه داشته باشند.

 

دوره PWK

دوره تست نفوذ با Kali (Penetration Testing With Kali)، اولين دوره از شرکت معتبر Offensive Security است. اين دوره براي متخصصان شبکه و امنيتي که قصد دارند در زمينه تست نفوذ مهارت بيشتري کسب کنند طراحي شده است. اين دوره بر اساس استفاده از سيستم عامل محبوب Kali جهت انجام سناريوهاي مختلف تست نفوذ مي‌باشد.

 دوره AWAE

دوره حملات پيشرفته برنامه‌هاي تحت وب (Advanced Web Attack Exploitation)، يکي ديگر از دوره‌هاي شرکت Offensive Security است که در زمينه تست نفوذ برنامه‌هاي تحت وب است. اين يک دوره مقدماتي نيست. اين دوره براي متخصصان تست نفوذ و بازرسان امنيتي طراحي شده است تا با حملات برنامه‌هاي تحت وب آشنا شوند و بتوانند ارزيابي مناسبي از آنها داشته باشند.

 

دوره CISSP

مدرک CISSP (Certified Information Systems Security Professional) اولين مدرک در زمينه امنيت اطلاعات بود که اعتبار آن در سازمان استانداردهاي ملي آمريکا (ANSI) و سازمان استاندارهاي جهاني (ISO) تصويب شد. همچنين در زمينه دانش فني و مديريتي تضمين اطلاعات، توسط وزارت دفاع آمريکا (DoD) تائيد شده است.

 

دوره CISA

با توجه به افزايش تقاضا براي متخصصين داراي مهارت‌‌هاي بازرسي، کنترل و امنيت سيستم‌هاي اطلاعاتي، کسب مدرک CISA (Certified Information Systems Auditor) در سرتاسر دنيا براي شرکت‌ها و افراد شناخته شده است. اين مدرک، به عنوان استانداردي براي افرادي است که فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي کسب و کار سازمان‌ها را بازرسي، کنترل، مانيتور، و ارزيابي مي‌کنند.

 

مباحث مهم در کنترل امنيت شبکه هاي کامپيوتري

 

Access control  به معني کنترل دسترسي

Antivirus and antimalware software  به معني نرم افزارهاي مقابله با ويروس و بدافزار

Application security  به معني امنيت نرم افزار

Behavioral analytics  به معني تحليل عملکرد و تعيين معيارها

Data loss prevention  به معني جلوگيري از دست رفتن اطلاعات

Email security  به معني امنيت ايميل

Firewalls  به معني ديوار آتش (نرم افزاري و سخت افزاري)

Mobile device security  به معني امنيت دستگاه تلفن همراه

Network segmentation  به معني تقسيم بندي شبکه

Security information and event management  به معني اطلاعات امنيتي و مديريت رويداد

 


مرجع کنکور ایران امنيت ,دوره ,شبکه ,معني ,امنيتي ,نفوذ ,امنيت شبکه ,معني امنيت ,certified information ,information systems ,براي متخصصان ,certified information systems منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

همه چی موجوده فايل دانلود فروش تجهیزات غیرمخرب جوش پرسش مهر رئیس جمهور 1398 دانلود آهنگ جدید علی لهراسبی محسنین کار mohseninkar