پژو پارس یک خودروی پرطرفدار و با کیفیت داخلی نسبت به سایر رقبای هم رده خود می باشد که به نوعی برادر و نسخه ی ارتقا یافته ای از ۴۰۵ است و ظاهر زیبا و خشن او در ۲۰ سال حضورش در ایران همیشه مورد توجه ماشین بازها بوده است. هم اکنون این خودرو توسط کمپانی ایران خودرو تولید می شود.

اگر قصد مطالعه اطلاعات این خودروی با دوام را دارید در ادامه با دنیای آپشن همراه باشید.

 

تاریخچه پژو پارس

پژو پارس در اواسط سال ۷۸ وارد ایران شد که در بدو ورود پژو X9 نام داشت ولی با گذشت زمان همچون دیگر خودروهای داخلی نام های متفاوتی از جمله پژو سفیر، پژو پرشیا، پژو پارس را تجربه کرده است.

ماجرای پژو پارس و ۴۰۵

همان طور که در ابتدای متن اشاره شد کارشناسان خودرو پژو پارس را از جهاتی شبیه به ۴۰۵ می دانند مانند شباهت کابین و بدنه این دو خودرو و همچنین شباهت داشبورد ها اما این دو خودرو طبق شواهد تفاوت های مشهودی در فرمان پذیری، راحتی صندلی ها، جعبه دنده و کلاچ دارند و از این لحاظ برتری پژو پارس در موارد فوق متاواترا قابل مشاهده است.

 

ابعاد و وزن پژو پارس

وزن این خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرم است و ابعادی به طول ۵/۴ متر و عرضی معادل ۵/۱ متر می باشد و ارتفاع آن ۴/۱ متر است که همگی آن ها استاندارد و مهندسی شده و مورد تایید کارشناسان خودرو می باشد.

دیگر مزایا و معایب کلی پژو پارس

۱- دارای گرمکن شیشه عقب

۲- باک حجیم (۷۰ لیتری)

۳- مصرف سوخت تقریبا زیاد در شهر حدود ۱۱ الی ۱۴ لیتر در ۱۰۰کیلومتر(در مدل های مختلف)

۴- صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم ارتفاع

۵- صندلی های راحت و ارگونومیک

۶- کابین بزرگ و خانوادگی

۷- بالابر تمام شیشه ها برقی

۷- آیینه های بغل برقی

۸- ترمز ABS

۹- صندوق عقب ۴۷۰ لیتری

۱۰- دارای دکمه بازکن صندوق عقب از داخل ماشین

 

یکی از مزایای پژو پارس آپشنی است که به صورت فابریک روی پژو پارس قرار ندارد ولی شما می توانید آن را نصب کنید و از آن لذت ببرید!!!

شما می توانید با مانیتور پژو پارس که مخصوص و فابریک خود پژو پارس است از مانیتوری ۱۱ اینچی و پخش فیلم و موزیک با USB و کابل AUX یا بلوتوث لذت ببرید و همچنین با استفاده از اپلیکیشن های مسیریاب آنلاین و آفلاین در ترافیک نمانید و به مقصد خود سریع تر برسید.

شما می توانید برای نصب مانیتور پژو پارس در اصفهان به مرکز تخصصی دنیای آپشن مراجعه فرمایید.

 

پژو پارس به تفکیک مدل ها

پژو پارس تا کنون در ۵ مدل مختلف تولید شده که اکنون ۴ مدل از آن هنوز تولید می شود.

۱- پژو پارس سال

پژو پارس سال دارای موتور زانتیایی می باشد که قدرت آن ۱۰۰ اسب بخار است و ۸ سوپاپه می باشد و دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو است. حداکثر سرعت این مدل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه ای دارد. ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای می باشد. سیستم صوتی پژو پارس پیشرفته می باشد و دارای دکمه های کنترل ضبط از فرمان می باشد و دارای بلندگو برای سرنشینان عقب است. دارای دماسنج، سیستم اتولاک، سیستم اتوفلاشر می باشد. این نسخه بسیار پر آپشن است.

۲- پژو پارس ELX

این مدل از پژو پارس دارای موتور زانتیا است و ۱۶ سوپاپه می باشد که توان بیشتری از سایر مدل ها دارد. سرعت این خودرو به ۱۹۵ کیلومتر در ساعت هم میرسد و از سایر مدل ها سریع تر است و مصرف سوخت کمتری نیز در شهر دارد که حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مسافت می باشد و شتاب صفر تا صد آن حدود ۹ ثانیه است.

۳- پژو پارس LX

این مدل یک مدل ۱۶ سوپاپه از پژو پارس سال است

۴- پژو پارس دوگانه سوز

این نسخه نیز ۸ سوپاپه می باشد ولی شتاب صفر تا صد آن طولانی تر از بقیه مدل ها و ۱۴ ثانیه است. حجم صندوق عقب نیز به علت کپسول گاز به شدت افت کرده و به ۳۹۰ لیتر می رسد.

۵- پژو پارس ELX XUM

این نوع پژو پارس از نظر فنی و موتوری بسیار قوی است و حجم موتور آن ۱۹۰۵ سی سی است و در سایر موارد همان پارس ELX می باشد.

منبع: دنیای آپشن


آپشن های خودرو پارس ,خودرو ,مانیتور ,اصفهان ,دارای ,سوپاپه , مانیتور ,کروز کنترل ,اصفهان ,مانیتور آریو ,برای سرنشینان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نهالستان پالیز نهال سئوبلک دانلودستان موبایل نخست دانلود برنامه اندروید خبرگزاری ایساتیس