مشاوره خانواده یک نوع روان درمانی است که در هنگام برخورد با زوج ها و خانواده ها مورد استفاده قرار میگیرد. مشاوره خانواده بر روابط خانوادگی به عنوان یک عامل مهم در سلامت روان تأکید می کند. به همین ترتیب، این نوع مشاوره برای مشکلات خانوادگی است که در ارتباط با تعاملات خانوادگی ایجاد میشود، نه فقط اعضای خانواده. مشاوره خانواده معمولاً روی تعاملات بین اعضای خانواده تمرکز میکند و اینکه چگونه این تعاملات می توانند مسائل را حل و فصل کنند. برای بسیاری از خانواده هایی که به دنبال کمک هستند، مشاوره خانواده اغلب کوتاه مدت است و می تواند با سایر تکنیک های مشاوره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تکنیک های مشاوره خانواده

در زمان حال مشاوره خانواده موقعیتی مرکزی را در دنیای سلامت روان به خود اختصاص داده است. فرض مشاوره خانواده بر این است که خانواده های سالم توانایی و بقای بیشتری نسبت به دیگر خانواده ها دارند. ثبات واحد خانواده امری مهم در تربیت کودکان و نوجوانان، داشتن زندگی سالم و شاد در روابط بیرون از خانواده و خارج از منزل و موفقیت در بزرگسالی است. در اینجا، ما به پنج تکنیک مشاوره خانواده که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره میکنیم.

مشاوره خانواده از طریق درمان ساختاری

مشاوره از طریق درمان ساختاری، پویایی قدرت درون خانواده را ارزیابی میکند و نقش هر عضو خانواده را در خانواده بررسی می کند. سلسله مراتب خانواده بررسی و تجزیه و تحلیل می شود و میزان قدرت هر یک از اعضای خانواده مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت لزوم توزیع می شود. مشاوره خانواده از طریق درمان ساختاری به دنبال تقویت هر یک از اعضای خانواده و انطباق نیازهای هر یک از افراد و برقراری احترام بین همه اعضای خانواده است.


راهنمای مشاوره ای در زمینه روانشناسی خانواده ,مشاوره ,اعضای ,مورد ,تکنیک ,بررسی ,مشاوره خانواده ,اعضای خانواده ,طریق درمان ,استفاده قرار ,مورد استفاده ,طریق درمان ساختاری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایمان کیت قانون جذب براول هکینگ عکس پروفایل تعمیرگاه تخصصی تویوتا و لکسوس kierauwgl9 situs to the moon and never back???? تولیدی جمالی ( تاج ) فروش کولر گازی بانه