معمولا مادران در دوران بارداری مبتلا عارضه های بسیاری می شوند. این دوران با تنش های خاصی به اتفاق است و می‌ تواند مادران آبستن را مبتلا افسردگی و ناامیدی یا ضعف و پریشانی کند.

فواید ریلکسیشن در دوران بارداری می‌تواند مادران را از این نوع عوارض جانبی حفظ نماید و به آنها کمک نماید تا بتوانند این دوران را با موفقیت سپری نمایند.

ریلکسیشن در دوران بارداری مایه می‌شود لغایت روند رشد جنین و شاخص های سلامت مادر و جنین حائز روند مثبت باشد. همچنین در دوران بعد از تولد نوزاد نیز آثار مثبت خویش را بر نوزاد نمایان سازد.

 

مشکلات برآمده از بارداری برای نسوان باردار


تحقیقات نشان می ‌دهد که مادرانی که در دوران حاملگی حائز استرس های شدید و هیجانات می‌ شوند فرزندانشان پس از زایش دارای مشکلات، خطرات عصبی و ناراحتی های بیشتری هستند.

اطرافیان به گزیده تر همسر، خانواده و دوستان می‌ توانند به عنوان حمایت کننده از تنش‌ ها و استرس‌ های شخص آبستن کم کنند. این افراد باعث می شوند الی فرد دریافتن کند حامی دارد و دچار افسردگی های ناشی از انفرادی نشود.

 

ریلکسیشن در دوران بارداری

 

معمولاً نسوان در دوران بارداری دچار ناراحتی های روحی می شوند و به طرز قابل توجهی شکننده می‌ شوند. ممکن است احساساتی مانند یأس و خوف بر آنها مسلط گردد. این استرس ها و هیجانات شدید شدنی است عوارض ناخوشایندی بر فرد و جنین ن حامله داشته باشد. ریلکسیشن ن حامله می ‌تواند گزند های ناشی از این خطرات را به شیوه قابل توجهی تفریق دهد. ریلکسیشن در بارداری با به کارگیری شیوه هایی که به صورت روزمره و متدهای مبارزه با استرس تمرین می شوند.

در طی یک آزمایشی که بر روی ۱۰۰ نفر از ن آبستن اتمام شده است نشانه دیتا شده است که:

نی که از ریلکسیشن دوران بارداری استفاده نموده اند بعید سر، اندازه قد و نمره کولیک نوزادان حائز وضعیت بهتری نسبت به دسته جمعی بوده است که از فواید ریلکسیشن در دوران بارداری استفاده نکرده اند.

همچنین این مطالعات نشانه داده است که:

مادرانی که از فواید ریلکسیشن در دوران بارداری استفاده نمودند حائز وضعیت بهتری از لحاظ روحی و جسمی بوده و زایمان بهتری داشته اند.

همچنین اولاد آنها نیز کمتر بی تابی نموده و کسان در این گروه شیر دهی بهتری نیز داشته ‌اند.

 

فواید ریلکسیشن در دوران بارداری از راه آموزش یک سری حرکت های ساده و کوتاهی برای فرد برپایی می شود. مادر باردار می تواند با سپریدن آنها به خود آرامش دهد و وانگهی مایه می شود که تنش های روحی وی کمتر شود.

 

راه های جذب فواید ریلکسیشن در دوران بارداری


از راه هایی که بانوان در دوران بارداری به آن علاقه دارند و موجب ریلکسیشن در دوران بارداری می شود، گرم کردن بدن آنها می باشد. این روش از طریق حوله داغ، کیسه آب گرم و یا پیمان دریافت در وان آب گرم و یا دوش حمام آب گرم می باشد. این روش می تواند بسیاری از تنش‌ ها و استرس‌ های دوران بارداری را در آنها تفریق دهد.

در شیوه گرم کردن بدن مادر باردار به قصد کسب فواید ریلکسیشن در دوران بارداری استفاده از دوش آب گرم و راه های گفته شده معمولا مشکلی ندارد.

اما برای اتمام این این طریق از ریلکسیشن توصیه می شود از سونا جکوزی و نشستن در وان آب داغ بهره‌گیری نشود چرا که شدنی است اگر اغلب از ۱۰ دقیقه در آب گرم پیمان بگیرید و بدن دمایش از ۳۹ درجه بگذرد عارضه ای به اسم هایپرترمیا ایجاد ‌شود که شدنی است موجب از حال رفتن والده یا از بین رفتن جنین گردد.

یکی دیگر از راه های جذب فواید ریلکسیشن در دوران بارداری استفاده از مدیتیشن می باشد. مادران می ‌توانند به چهره یومیه در برنامه های کوتاهی مدت ۵ دقیقه ای از طریق ها، شیوه های مدیتیشن و تنفس عمیق کاربرد نمایند.

افکار و رفتار خویش را بر یک هدف وگرنه و یک مسئولیت خطیر به نام مادر شدن و مسئولیت داشتن یک فرزند در خود بپروراند. مادر باردار با این پیشه به خویش روحیه می دهد تا بتواند با روحیه بهتری به دوران بارداری خود پیوستگی دهد.

 

استفاده از شیوه آب گرم در چه چهره برای جنین و مادر حامله خطرناک است؟


توجه داشته باشید در دوران بارداری در هفته‌ های چهارم تا ششم اگر از شیوه آب گرم بهره‌گیری نکنید زیرا شدنی است آسیب های جدی مغزی و نخاعی به جنین وارد شود و شایستن سقط آن وجود دارد.

همچنین قرار دریافت در معرض حرارت موجب کاهش اختناق خون والده باردار می شود و اکسیژن رسانی به جنین دچار سخت می گردد. فشار خون پایین سرگیجه و خستگی شدید را برای شخص به پیگیری دارد و برای جنین خطرناک می باشد.

در جکوزی به دلیل اینکه آب گرم با خفقان وارد استخر می شود می تواند موجب گزند دید جنین شود. پس از جکوزی به هیچ عنوان بهره‌گیری نکنید!!!

 

روش های ریلکسیشن در دوران بارداری


از دیگر گذرگاه های ریلکسیشن در دوران بارداری که می توانند کمک کننده باشند، دربرگیرنده موارد ذیل هستند:

  • گوش فرا دادن به موسیقی
  • پیاده روی آرام
  • آشپزی به نحوی که مورد علاقه باشد
  • صحبت کردن با افراد مورد اعتماد
  • خواندن کتاب

نکته ای که به مادران حامله می ‌توان گفت آن است که بارداری هم مقطعی از زندگی است و می ‌تواند اتفاقات خوبی را برای شما رقم بزند.

 

ریلکسیشن در دوران بارداری

 

پس مادران آبستن تلاش کنید که از این دوران لذت ببرید، کمتر کار کنید، بیشتر گفتگو کنید. همچنین طریق های ریلکسیشن در دوران بارداری را به چهره روزانه تمرین کنید و منظم اتمام دهید.


ن-زایمان دوران ,بارداری ,ریلکسیشن ,جنین ,فواید ,استفاده ,دوران بارداری ,فواید ریلکسیشن ,بارداری استفاده ,مادر باردار ,برای جنین ,دوران بارداری استفاده , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پرده زبرا ترفند،اخبار،برنامه های تکنولوژی رونق تولید و پدافند غیرعامل پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان بهرتین سایت تفریحی بررسی و خرید هلی شات مویک دوراهی سد موزئیک دو سوته خرید کن تحویل بگیر دانلود