✅چرا در کشور جمهوری اسلامی ایران، اقلیتهای مذهبی با اینکه مانند بقیه مالیات پرداخت میکنن به عقایدشون احترام گذاشته نمیشه و طبق قانون ایران ملزم به رعایت #حجاب هستند با اینکه اونها طبق احکام دینشان اجباری در رعایت حجاب ندارند؟


✅ست اقلیتهای دینی در کشور اسلامی تابع عقد قرارداد ذمه
✅ست اقلیتهای دینی غیر مسلمان در دارالاسلام و کشورهای اسلامی، تابع عقد قرارداد ذمه است که براساس آن اقلیتهای دینی غیر مسلمان در چارچوب رعایت شرایط و مقررات خاصی - که در مقابل آن تعهدات و امتیازات بیشماری از طرف دولت اسلامی برای آنان وجود دارد - میتوانند در کشورهای مسلمان زندگی مسالمتآمیز و دوستانهای داشته و از حسن همجواری و معاشرت با مسلمانان برخوردار باشند.
در نظام حقوق اسلام از همان آغاز و از چهارده قرن پیش، بیشترین و بهترین حقوق حتی بهطور یکجانبه و به صورت یک اصل خود الزامی از طرف دولت اسلامی برای بیگانگانی که به شکل قانونی در قلمرو دولت اسلامی زندگی میکنند پیشبینی شده و در مقابل محرومیتی که از بعضی از حقوق ویژه اتباع دولت اسلامی دارند، از برخی وظائف مهم معاف شدهاند. به عبارت دیگر در آن زمان که دولتها، چه دولتهای دینی و چه غیر دینی برای بیگانگان کمترین حقی جز از سر ضرورت و اجبار قائل نبودند، نظام حقوقی اسلام به نیکوترین صورت، تمام آنچه را که امروز تحت عنوان «حداقل حقوق انسانی برای بیگانگان» معروف شده است برای بیگانگان به رسمیت شناخت. از جان، مال، منزل و مسکن آنان حمایت کرد و حق اشتغال به هر گونه حرفه و صنعت و تجارت مشروع را برای آنان به رسمیت شناخت. به هر حال اهم وظائف بیگانگان از این قرار است:
 1. رعایت کلیه مقررات و قوانین [عمومی] کشور اسلامی محل اقامت،
 2. احترام به مقررات و شعائر دینی،
 3. عدم مبادرت به اقدامات خصمانه علیه امنیت کشور،
 4. عدم مبادرت به جاسوسی به نفع حکومت بیگانه،

 5. عدم تجاهر به منکرات
.
اقلیتهای مذهبی نمیتوانند سنتهای حاکم بر جامعه اسلامی را بشکنند طبق قراردادشان با حکومت اسلامی نباید به حدود و احکام اسلامی کنند به صورت علنی و آشکار مرتکب گناه نشوند.  
و یکی از این حدود رعایت حجاب در جامعه اسلامی است. زیرا حجاب از آن جهت که جنبه اجتماعی دارد طبق قانون همه ملزم به رعایت آن هستند و رعایت نکردن برخی اقلیتها هدف از آن قانون را به مخاطره میاندازد. بنابراین اگر بدحجابی در کشور اسلامی از سوی اهل ذمه منشأ فساد در جامعه اسلامی شود، حکومت اسلامی به جهت برقراری نظم در امور اجتماعی و دوری جامعه از فساد، این اختیار را دارد که از باب حکم ثانوی، رعایت #حجاب_اسلامی را اجبار نماید و در صورت بدحجابی علنی از سوی آنان، آنها را مجازات نموده و قرار داد با ایشان را بر هم بزند.


دهکده اطلاعات وسرگرمی اسلامی ,رعایت ,حجاب ,دینی ,اقلیتهای ,دولت ,دولت اسلامی ,رعایت حجاب ,جامعه اسلامی ,کشور اسلامی ,اقلیتهای دینی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

منبع پرفروش ترین کتاب های صوتی و آموزشی اینترنت موسسه خیریه مردم نهاد حامیان دستها نمی‌توانند بنویسند ... شرکت دکوراسیون داخلی گرین وال | دیوارسبز مدرسه امن و لذت بخش دبیرستان امام علی (ع) اراک قطره های باران ماهان وب