در این مقاله قصد داریم که به شما آموزش دهیم چگونه هارد اکسترنال خود را پارتیشن بندی کنید تا یک هارد اکسترنال منظم داشته باشید.و اگر نیازبه یک فایل داشتید به راحتی بدون جستجو آن را پیدا کنید.توجه کنید که برای خواندن این مطلب نیازی به داشتن تخصص کامپیوتری ندارید و با یکی از برنامه های داخلی ویندوز ۱۰ به نام  Disk Management و نرم افزار پارتیشن بندی  AOMEI Partition Assistant SE   میتوانید هارداکسترنال خود را به راحتی پارتیشن بندی کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال

با مشاوران گروه الورایانه کمک از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


  • پارتیشن بندی هارد اکسترنال با Disk Management ویندوز ۱۰

اگر شما از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید برای پارتیشن بندی هارداکسترنال خود نیاز به نصب برنامه ی خاصی جهت پارتیشن بندی ندارید زیرا ویندوز ۱۰ یک برنامه داخلی به نام Disk Management دارد که با کمک آن میتوانید به آسانی پارتیشن بندی را روی هارد اکسترنال خود انجام دهید. قبل از شروع به پارتیشن بندی هارد اکسترنال ما به شما پیشنهاد می کنیم که از اطلاعات موجود در هارد اکسترنال خود یک پشتیبان تهیه کنید که در هنگام پارتیشن بندی به فایل های شما اسیب نرسد.و در صورت خرابی فایل ها شما یک نسخه از اطلاعات خود داشته باشید . مراحل کار کردن با Disk Management بصورت زیر می باشد.

مرحله اول

برای اجرای برنامه ی Disk Management در ویندوز ۱۰ بر روی استارت کلیک کنید و عبارت  diskmgmt.msc را در نوار جستجو ، سرچ کنید و آن را اجرا کنید . پس از اجرا پنجره ای به مانند تصویر زیر برای شما باز می شود که در آنمشخصات کلی هارد اکسترنال شما را به همراه حجم آن نمایش میدهد.

برنامه ی Disk Management

مرحله دوم

پس از انجام مراحل بالا همانطوری که مشاهده می کنید بر روی هارد اکسترنال یک نوارد سیاه رنگ وجود دارد که این به این معنی است که هارد اکسترنال شما اماده پارتیشن بندی است.اما در بعضی از مواقع این نوار سیاه به رنگ آبی در می آید که شما نمی توانید هارد اکسترال را پارتیشن بندی کنید و شما باید هارد اکسترنال خود را به حالتUnallocated Space تغییر دهید . برا انجام این کار شما باید بر روی هارت اکسترنال خود کلیک راست کنید و گزینه  Shrink Volume را انتخاب نمایید که با انجام این کار هارد اکسترنال شما به یک  فضای اختصاص دست  یافته یا همان Unallocated Space مجهز می شود و هارداکسترنال شما آماده پارتیشن بندی می شود.برای شروع پارتیشن بندی شما  باید اکنون بر روی unallocated space کلیک راست کرده و new simple volume را انتخاب کنید. حال همانند تصویر زیر و در پنجره نمایش داده شده گزینه next را بزنید.

آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال

مرحله سوم

پس از انجام مراحل ذکر شده ، در پنجره نمایش داده شده باید حجمی که می خواهید به پارتیشن اختصاص دهید را وارد کنید و یک نام هم برای آن انتخاب کنید ومانند تصویر زیر فرمت File system را بر روی FAT32 قرار دهید و در نهایت گزینه next و  finish را بزنید.پارتیشن شما با موفقیت ساخته شده است و اگر به پارتیشن های بیشتری نیاز دارید باید همین مراحل را انجام دهید.

آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال


  • پارتیشن بندی هارد اکسترنال با ویندوز ۷

پارتیشن بندی هارد اکسترنال در ویندوز۷ هم مشابه ویندوز ۱۰ است فقط شما باید بدر نوار جستجو برنامه ای را به نامCreate and format hard disk partitions سرچ کنید و اجرا کنید که همان Disk Management می باشد . به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب  چگونه فایلی را در کامپیوتر پیدا کنیم ؟ را هم شما مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش پارتیشن بندی هارد اکسترنال

با مشاوران گروه الورایانه کمک از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

منبع: الو رایانه کمک