آبشار نیاسر از جمله زیباترین آبشارهای ایران در بخش نیاسر استان اصفهان قرار دارد که محیطی سرسبز داردکه به آن آبشار اسکندریه نیز می‌گویند. این آبشار از چشمه تالار واقع در کنار چارتاقی سرچشمه می‌گیرد، به گونه‌ای که دو سوم آب چشمه به سمت آبشار و از آنجا به دشت‌های نیاسر و یک سوم آن به محله نوسرازیر می‌شود. ارتفاع آبشار شگفت‌انگیز نیاسر 53 متر است. در ادامه چشمه، آبشار اسکندر نمایان می‌شود و در قسمت پایین آن دو سنگ آسیاب وجود دارد.

به دلیل پدیده‌های انحلال سنگ آهک توسط جریان‌های زیرزمینی و گذشت سالیان دراز بافت بسیار زیبا و چشم‌نوازی مانند استالاکتیت ها و استالاکمیت‌ها در بدنه آبشار نیاسر به وجود آمده است که موجب جذب گردشگران برای دیدن این زیبایی است. سنگی که آبراهه آبشار در آن ایجاد شده و سنگ‌هایی که بدنه آن را تشکیل می‌دهند از نوع سنگ‌های آهکی و رسوبی می‌باشند. آبی که از آبشار پایین می‌ریزد در فصل پاییز کمترین و در فصل زمستان بیشترین مقدار را داراست.

در محیط اطراف آبشار درختانی از جمله بید شیرین ، بید تلخ ، نارون یا پشه ، عرعر ، ون یازبان گنجشک ، توت بی دونه، توت شمرونی ، انجیر و مو رشد کرده اند. آبشار نیاسر پر از گیاهان دارویی است از جمله پر سیاوش، علف شوره، خیاربوته مارو غیره.

لینک به بیرون:

http://www.aparat.com/v/Vdjim

منبع این پست :  هتل نارنجستان
نارنجستان : واقع در جلفا، منطقه آزاد ارس آبشار ,نیاسر ,جمله ,آبشار نیاسر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

nternati shop گل سنگ هفت دریا.خیاطی،گلدوزی،بافتنی،روباندوزی،عروسک دوزی ... همه چیز از همه جای جهان تخفیفان اشک News and Style and Download 105 عرضه مستقیم محصولات ارگانیک