مدیریت استرس امتحانی

با توجه به اینکه کنکور کارشناسی ارشد از رگ گردن به ما نزدیکتره (فردا و پس فردا) و هم اینکه فصل امتحانات دانشجوهای عزیزمون فرارسیده، تصمیم گرفتیم راجع به یکی از بزرگترین معضلات مربوط به کنکور و امتحانات و نحوه ی کنترلش باهاتون صحبت کنیم. تا حالا میلیون ها بار دیدیم و شنیدیم که استرس باعث شده که افراد نتونن خود واقعیشون رو سر جلسه امتحان نشون بدن و زحماتشون به نتیجه نرسیده. یا اینکه اضطراب زیاد باعث شده که افراد مطالعه ی بهینه نداشته باشند. کسی چه میدونه شاید خیلی از ما نیاز به جند جلسه تدریس خصوصی مدیریت استرس داشته باشیم. با توجه به اهمیت مقابله با استرس در زندگی تحصیلی، بد نیست راهکارهای زیر رو مطالعه کنید:

  • مثبت اندیش باشید:

به کسی یا چیزی که بسیار مورد علاقتونه (هر جایی که هستید) از ۵ ثانیه تا ۵ دقیقه فکر کنید یا صحنه ای از یه تعطیلات رویایی که بعد از امتحان یا کنکور برنامش رو ریختید تصور کنید یا جمله ای که باعث می شه احساس خوبی در شما ایجاد بشه رو در ذهنتون مرور کنید. در واقع مثبت اندیشی از طریق تغییرات فیزیولوژیک بدن، کمک به دفع استرس می کنه.

  • دم و بازدم عمیق:

به مدت 5 دقیقه تنفستون را آهسته تر کنید، یعنی حدود 6 بار در دقیقه نفس بکشید. در واقع 5 ثانیه دم، 5 ثانیه بازدم انجام بدید. وقتی احساس فشار می کنیم، تمایل به تنفس تند و سطحی داریم. تنفس عمیق باعث شل شدن ماهیچه های سفت می شود.

  • پیاده روی کنید:

اگر عادت دارید که پشت میز یا در حالت کلی به صورت نشسته مطالعه کنید، برای 10 دقیقه برخیزید و قدم بزنید. بسیاری از افراد معتقدند که راه رفتن آرامشون می کنه. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه استنفورد انجام گرفته، افرادی که در هفته 4 بار پیاده روی میکنند اضطراب کمتری دارند و اینکه فشار خونشون هم پایینتره.

 

  • موسیقی گوش بدید:

طبق تحقیقاتی که در دانشگاهی در استرالیا انجام شده، گوش دادن به موسیقی استرس را بسیار کاهش می دهد.

 

  • برای چند دقیقه کاری انجام ندهید و آرام بنشینید:

سعی کنید حداقل یک بار در روز، به مدت 5 یا 10 دقیقه کاری انجام ندهید و آرام باشید. فکرتون رو آزاد کنید، به چیزی فکر نکنید.

  • از ته دل و با صدای بلند بخندید:

خنده ی عمیق سطوح کورتیزول و اپی نفرین، هورمون های استرس را کاهش داده و سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد. علاوه بر آن، تاثیر مفید خنده ی از ته دل، ۲۴ ساعت باقی می ماند.

  • با آرامش رختخواب رو ترک کنید:

درست قبل از ترک تختخواب و بلافاصله بعد از اینکه زنگ ساعت در صبح به صدا درآمد،۵ دقیقه برای آرام کردن بدنتان وقت صرف کنید.

استادسلام مرجع تدریس خصوصی برای همه شرکت کنندگان آرزوی موفقیت دارد.

 


ostadsalam2 استرس ,دقیقه ,انجام ,اینکه ,باعث ,کنید، ,مدیریت استرس ,انجام ندهید ,کاری انجام ,تدریس خصوصی ,استرس امتحانی ,کاری انجام ندهید ,مدیریت استرس امتحا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین کتاب دانلود آهنگ و فیلم , سریال دانلود فیلم 2020 نوجوان دانلود|دانلود رایگان نرم افزار,بازی,کارتون فارسی عمومي هر چی که بخوای