هاست چيست

زماني که شما تصميم به داشتن يک سايت داشتين و ان تصميم خود را با شرکت طراحي سايت و يا تيم هاي حرفه اي طراحي سايت اجرايي کردين به طور حتم يک سري لغات مرتبط با طراحي سايت و وب سايت به گوش شما خورده است.يک از اين لغات هاست است.حال اصلا هاست چيست!

به زبان ساده مي توان گفت که هاست يک کامپيوتر تحت شبکه است که توسط کنترل پنل سايت کنترل مي شود.  محتواي اين کامپيوتر براساس انتخاب شما يکي از سيستم عامل هاي ويندوز و يا لينوکس مي باشد و در درايوهاي ديگر اطلاعاتي که شما از طريق کنترل پنل برروي سايت خود آپلود نموده ايد وجود دارد، در نتيجه سرويس ميزباني يک کامپيوتر است که با وسايل جانبي پيشرفته و مودم هاي مخصوص به کنترل پنل متصل مي شود و در شبکه اينترنت پخش مي شود. جهت ارتباط هاست با دامنه که در واقع نام سايت مي باشد مي بايست DNSتعريف شود لازم به ذکر است که DNS پروتکل خاصي ندارد و تنظيمات مربوط به آن توسط مرورگرها غير قابل مشاهده مي باشد. DNS ها در واقع نوعي ip مي باشند.

هاست دانلود چيست

به هاستي که برروي آن يک يا چند سايت توزيع کننده فايل قرار مي گيرد هاست دانلود گفته مي شود .همانطور که مي دانيد سايت هاي توزيع کننده فايل به هاست هايي با حجم ترافيک بالا و پهناي باند زياد و فضاي ذخيره سازي فايل قابل توجهي نياز دارند که در ايران به هاست هايي که داراي چنين ويژگي هايي هستند هاست دانلود گفته مي شود. در واقع هاست دانلود همانند هاست ميزباني مي باشد با اين تفاوت که هاست دانلود نسبت به هاست معمولي داراي محدوديت کم تر در حجم ترافيک و فضاي ذخيره سازي فايل و امکان دانلود فايل مي باشد لازم به ذکر است که در اينگونه هاست ها امکان طراحي سايت وجود ندارد و تنها جهت دانلود مورد استفاده قرار مي گيرند و معمولاً هاست هاي دانلود فاقد امکان بک آپ گيري هستند. از طرفي هاست دانلود فاقد سرويس ديتابيس و ايميل مي باشد و از اين سرويس ها بک آپ تهيه نمي شود واين بدان معناست که شما برروي هاست دانلود امکان بالا آوردن سايت و ارسال و دريافت ايميل را نداريد. در واقع هاست دانلود بسيار مناسب براي سايت هايي است که فايل هايي جهت ارائه به کاربران دارند همانند سايت هاي دانلود فيلم و موسيقي و . . در واقع هاست دانلود نوعي از هاست است که داراي امکانات سخت افزاري و نرم افزاري مناسب جهت دانلود فايل در حجم و تعداد بالا و تعداد بالاي کاربران همزمان مي باشد به طوري که يک هاست دانلود اين امکان را فراهم مي سازد تا به صورت همزمان فايل هاي مورد نياز صدها کاربر را به آنان ارائه دهيم، لازم به ذکر است که هاست دانلود در کنار هاست اصلي براي ميزباني هاست انتخاب مي گردد به اين صورت که ابتدا يک هاست جهت ايجاد ايميل و وب سايت انتخاب مي گردد و سپس جهت قرارگيري فايل ها از هاست دانلود استفاده مي شود تا در اين صورت فشار زيادي به هاست اصلي وارد نشود.

مزاياي هاست دانلود

اين قبيل هاست ها به دليل داشتن سرعت بالا جهت دانلود و آپلود فايل تنظيم شده اند.

ويژگي هاي يک هاست دانلود

1-برخورداري از فضاي ذخيره سازي و پهناي باند مناسب

2- برخورداري از سرعت ديسک سخت و سرعت شبکه بالا

3- مديريت مصرف حافظه و استفاده از ديسک سخت در هنگام مواجهه با حجم زياد دانلود کنندگان

 

منبع : پارس ديتا


طراحی وب سایت هاست ,دانلود ,سايت ,فايل ,امکان ,هايي ,هاست دانلود ,طراحي سايت ,ذخيره سازي ,فضاي ذخيره ,واقع هاست منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Collectionweb تخفیف ویژه اطلس آب فلزیاب سنسور 09102191330 fddf نیم وجبی گردهمایی گروهی دبستان مصباح