عملکرد قالب اکستروژن و ابزار آن (بخش 2)

جدیداً فولاد قالب رسوب سختی شونده ای استفاده می شود که زمان ساخت قالب را با ترکیب عملیاتهای سخت کاری و نیتروره در مقایسه بافولاد H13 کاهش داده است. فولاد جدید (ALEX) بصورت تجاری جهت ساخت قالبهای اکستروژن آلومینیوم معرفی شده است و افزایش قابل توجهی در عمر قالب می تواند ایجاد نماید.

عملیات حرارتی و سخت کاری سطحی قالب اکستروژن

 

کیفیت سطحی محصولات اکسترودی به چند عامل وابسته است. یکی از مهمترین آنها عبارتست از مکانیزم سایش روی سطح تماس قالب، بالاخص سایش چسبنده که مضر است. زیر ا سبب تخریب سطح تماس در دهانه قالب می شود. عملیاتهای سطحی متنوعی جهت بهبود مقاومت به سایش و کاهش هزینه های ساخت ابزار بصورت تجربی توسط اکسترود کننده ها بکار رفته است. روشهای متنوعی از نیتروره کردن قالب همچون پلاسما، بستر روان و نیتروکربوره قابل انجام است که مزایای هر یک در مراجع 20 تا 22 مورد بحث واقع می شود. تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات تولید، بهبود عمر قالب را در هر دو فرآیند نیتروره و نیتروکربوره نشان می دهد. انجام عملیاتهای سطحی به منظور جلوگیری از سایش قالب از عوامل اصلی در بهبود عمر قالب و تاثیرگذار بر کیفیت سطحی محصول اکسترودی می باشند. چندین روش و مکانیزم عملیات سطحی قابل دستیابی است.


پرس اکستروژن قالب ,سطحی ,اکستروژن ,سایش ,بهبود ,قابل ,عملیاتهای سطحی ,کیفیت سطحی ,قالب اکستروژن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

closed ythg تعمیرات تخصصی لوازم برقی خانگی آموزش و فروش پدل برد پویانیز / 09123458916 دانلود برای شما پاسخ سوالات مسابقه درس هایی از قرآن تبادل لينک سه طرفه و هوشمند ستوده 2