عملکرد قالب اکستروژن و ابزار آن (بخش 8)

مشاهدات تجربی 2

تغییر در عمق سایش سطوح تماس ماندرل و کلاهک نشان دهنده تعداد چرخه های مختلف پرس است. با افزایش چرخه های کاری پرس (تعداد بیلت های اکسترود شده)، عمق سایش افزایش می یابد. بعلاوه نقاط سایش ایجاد شده بر روی سطح ماندرل بیشتر از سطح کلاهک است. در واقع، حرارت بیشتر تولید شده درون ماندرل مربوط به اصطکاک و تغییر شکل اضافی در سطح ماندرل است. مشاهده می شود که با توجه به جهت سیلان فلز، سایش از لبه راهنمای سطح تماس قالب شروع می شود.تغییر عمق سایش یا چرخه پرس را برای دو طول بیلت مختلف نشان می دهد. با بیلت، عمق سایش افزایش می یابد. طول بیلت بزرگتر به معنی زمان طولانی تر مورد نیاز برای هر چرخه اکستروژن و در نتیجه متمرکزتر شدن افزایش دما در سطح تماس قالب است.

تغییر عمق سایش با چرخه پرس برای دو سرعت کوبه (رام) متفاوت نشان داده می شود. این نشان می دهد که با افزایش سرعت کوبه، عمق سایش زیاد می شود. در یک قالب ثابت با افزایش سرعت کوبه، سرعت اکستروژن نیز افزایش می یابد. میزان عمق سایش ممکن است با افزایش دمای خروجی که در نهایت منجر به بالا رفتن دمای سطح تماس قالب می گردد، زیاد شود.


 

 


پرس اکستروژن سایش ,افزایش ,قالب ,چرخه ,اکستروژن ,ماندرل ,تماس قالب ,سرعت کوبه، ,افزایش سرعت ,سایش افزایش منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

GoldeMovie100 دانلود فیلم و سریال گیلان املاک الان بخر تحویل بگیر خرید اینترنتی دانلود رایگان کتاب هزار طلسم pdf و طلسم یهودی و طلسم صبی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان خبرهای روزانه بورس تهران دنیای فناوری