در این مقاله با حقایق جالب در مورد انتخاب لاستیک خودرو مناسب آشنا خواهید.

 

اگر می خواهید لاستیک جدیدی برای خودرو خود ب به علائم درج شده روی تایر توجه کنید که همه اطلاعات لازم را از آنجا می توانید بخوانید.

لاستیک (تایر) آخرین عضو از سیستم انتقال قدرت است که در کنترل خودرو نقش اساسی ایفا می کند. بنابراین انتخاب لاستیک و نگهداری از آن از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد .

همچنین بسیاری از اعداد و ارقام درج شده روی لاستیک خودرو به کمک می کند که هنگام لاستیک انتخاب بهتری داشته باشیم.

نکات طلایی در هنگام  لاستیک خودرو را در این بخش از نکات و راهنمایی های مهم در مورد خودرو در گندم کار مطالعه کنید.

تا بحال به فکر لاستیک اسپرت افتاده اید! اغلب افراد ، آنچه برایشان در درجه اول اهمیت دارد ، زیبایی است و نه ایمنی ، آنها سعی می کنند لاستیکهایی پهن تر و با دیواره کوتاه انتخاب کنند و صد البته لاستیکی را انتخاب می کنند که به سلیقه خودشان زیبا تر از بقیه باشد. عده ای دیگر فکر می کنند برای خارج نشدن از استاندارد خودرو نباید سایز رینگ را تغییر داد و فقط لاستیک را عوض می کنند و یا از رینگی با قطر مشابه استفاده می کنند ، عده ای دیگر اعتقاد دارند کوتاه کردن ارتفاع لاستیک ، خودرو را از استاندارد خارج می کند و پهن تر شدن لاستیک نیز چرخش فرمان را مشکل و مصرف سوخت را بالا می برد و بدین خاطر فقط به تعویض رینگ می پردازند. در اینجا باید دید کدامیک انتخاب درستی انجام می دهند؟ برای وارد شدن به این بحث ، ابتدا باید مختصری راجع به علائم درج شده روی لاستیکها بگویم. حتما شما تا حدودی با آنها آشنایی دارید ، برای مثال شماره زیر را بررسی می کنیم. حرف P مخفف Passenger و نشان دهنده سواری بودن خودرو است ، در این قسمت کدهای LT و T نیز وجود دارند که خارج از بحث ما می باشند و البته در اکثر لاستیکهای موجود در کشور اصلا این کد اولیه را نخواهید دید ،۳ عدد بعدی معرف پهنای لاستیک(Section Width) به میلیمتر است ، دو رقم بعد از آن نسبت ظاهری (Aspect Ratio) می باشد و نشان دهنده نسبت ارتفاع لاستیک (Section Height) به پهنای آن است.

در ادامه با گندم کار همراه شوید تا به نکاتی جالب در این زمینه اشاره کنیم:

- سایز لاستیک

معمولا افراد، برای مراجعه به لاستیک ، بلافاصله اعداد و ارقامی را بیان می کنند که روی لاستیک قدیمی خود دیده اند. اما بهتر است قبل از در مورد این اعداد اطلاع داشته باشیم. اندازه لاستیک خودرو با علایمی همچون 165/65-R13 (مثال: روی لاستیک پراید) نشان داده می شود که به شرح زیر است:

165: پهنای لاستیک بر حسب میلی متر

65: نسبت ارتفاع دیواره لاستیک (فاق) به پهنای آن برحسب درصد

R: رادیال

13: قطر رینگ بر حسب اینچ

 

۲- اهمیت تاریخ تولید لاستیک در هنگام

لاستیک خودرو نیز مانند محصولات دیگر دارای تاریخ مصرف هستند . تاریخ تولید لاستیک کنار لاستیک به صورت یک عدد 4 رقمی درج شده که اغلب این تاریخ 4 سال پس از تاریخ تولید لاستیک هاست یعنی لاستیک 4 سال پس از این تاریخ، دیگر قابل استفاده نیست. تاریخ تولید مصرف لاستیک، به هفته و سال میلادی بر روی آن مشخص شده است.

اگر تاریخ مصرف لاستیک بگذرد ، خطرات زیادی را به دنبال دارد زیرا ممکن است لاستیک به صورت ناگهانی بترکد و باعث تصادف شده و یا حتی مرگ آورباشد .

 

 

 

۳- مقاومت حرارتی

مقاومت حرارتی لاستیکها را با حروف لاتین و به ترتیب از بالاترین تا پایین ترین درجه، با حروف A،B،C مشخص می شوند.

 

 

۴- میزان چسبندگی

چسبندگی ، میزان قابلیت متوقف کردن خودرو را در جاده های خیس نشان می دهد. داشتن چسبندگی بالا به این معنی است که این لاستیک، در مسافت کوتاهتری نسبت به لاستیک با چسبندگی پایین تر خودروی حامل خود را در جاده های خیس متوقف می سازد. میزان چسبندگی از بیشترین تا کمترین، به ترتیب با حروف AA،A،B،C نشان داده می شود.

 

چسبندگی ، میزان قابلیت متوقف کردن خودرو را در جاده های خیس نشان می دهد.

 

- سرعت مجاز

حداکثر سرعتی که لاستیک می تواند به مدت ۱۰ دقیقه تحمل کند سرعت مجاز نام دارد که این شاخص با یکی از حروف لاتین A تا Z نشان داده می شود. روی جداره لاستیک خودروی پراید، نماد H برای سرعت درج شده که نشان دهنده این است که هنگامی که لاستیک دارای فشار باد و بارگذاری مناسب است می تواند ۳۲۰ کیلومتر سرعت در ساعت راتحمل کند.

اگر بر روی لاستیکی حداکثر سرعت اعمال شود، اما دارای تنظیم فشار باد نباشد و یا اضافه بار روی آن اعمال شود، آسیب می بیند و یا می ترکد.

 

کروز کنترل فابریک ساندرو در اصفهان

نصب کروز کنترل ساندرو در اصفهان

نصب مانیتور فابریک ساندرو در اصفهان

نصب مانیتور اندروید چانگان

نصب مانیتور فابریک آریو در اصفهان

مانیتور فابریک چانگان در اصفهان

مانیتور اندروید ساندرو

مانیتور اندروید آریو

کروز کنترل فابریک آریو در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک آریو در اصفهان

مانیتور فابریک برلیانس 230

نصب مانیتور اندروید برلیانس 230 در اصفهان

کروز کنترل فابریک برلیانس 330 در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک برلیانس 330 در اصفهان

کروز کنترل فابریک برلیانس 230

نصب ردیاب خودرو در اصفهان

نصب GPS خودرو

نصب مانیتور اندروید سراتو

نصب گیر سیم کارتی در اصفهان

نصب گیر هوشمند خودرو

نصب کیلس استارت چانگان در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک برلیانس 230


آپشن خودرو لاستیک ,خودرو ,اصفهان ,فابریک ,مانیتور ,کنترل ,کروز کنترل ,کنترل فابریک ,مانیتور اندروید ,فابریک برلیانس ,تاریخ تولید ,کروز کنترل فابریک ,کنترل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش گیتار iranianedalat felezyabafshar2 .:.بغض 17 ساله.:. فروشگاه باغلاما و دیوان آوا فیلم یارا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. مرجع بازی های ویدیویی پاتوق رایانه ای