اجاره مبله خانه یکی از انواع قرادادهایی است که در بخش اجاره خانه صورت می‌گیرد. اگرچه اجاره یک آپارتمان مبله برای دوطرف منافعی را به همراه دارد، اما عدم رعایت برخی قواعد در این نوع اجاره می‌تواند مشکلات حادی را برای دو طرف به‌وجود بیاورد.

اجاره مبله

اجاره مبله آپارتمان یا خانه مستقل چندسالی است که در کشور رونق گرفته است. این سبک از اجاره آپارتمان در قالب اجاره خانه به صورت روزانه یا ماهانه و حتی سالانه صورت می‌گیرد. موجران؛ در این مدل از اجاره به دلایل مختلفی مثل مهاجرات، تغییر موقت محل زندگی و موضوعاتی از این دست، امکان جا به جایی کامل وسایل را ندارند و نمی‌خواهند هزینه اجاره انبار را تقبل کنند، از طرفی مستاجر یا طرف تقاضا هم با این مدل از اجاره آپارتمان می‌تواند از هزینه کردن برای برخی لوازم منزل صرفنظر کند.

اما آنچه مهم است اینکه شرایط اجاره آپارتمان مبله ؛ شرایطی دارد که باید مدنظر قرار داد. در این مطلب قصد داریم نکاتی را با شما در میان بگذاریم تا راحت‌تر بتوانید خانه خود را به‌صورت مبله اجاره دهید.

1- امکانات ضروری برای اجاره آپارتمان مبله

اتاق نشیمن مبله (یک مبل و میز)

کف پوش ( حداقل موکت یا فرش)

اتاق‌خواب، دارای تختخواب

آشپزخانه با امکانات اساسی (یخچال، اجاق‌گاز، آبگرمکن، ماشین لباسشویی)

ظروف پخت غذا به اندازه لازم

2- احراز مدارک مستاجر

یکی از عمده مشکلات پیش آمده برای موجران در این قراردادها خیانت در امانت است. از این رو موجر حتما باید مدارک شناسایی مستاجر را رویت و هویت او را شناسایی کند.

3- مبلغ اجاره آپارتمان مبله

هزینه دریافت شده متناسب با مدت اقامت خواهد بود. پس در ابتدا مدت اقامت و هزینه‌ای را که باید پرداخت شود مشخص کنید تا مشکلی در ادامه نداشته باشید. با توجه به موقعیت آپارتمان و تجهیزات آن، رقم منصفانه‌ای به‌عنوان اجاره‌بها در نظر بگیرید. همچنین در برخی ایام که جا به جایی‌ها کمتر است مثل فصل زمستان، ناچار می‌شوید در قیمت‌ها تجدیدنظر کنید. انعطاف در تبدیل رهن و اجاره با هم باعث می‌شود ؛ آپارتمان‎تان در تمام فصول مستأجر داشته باشد.

از دست ندهید:   آپارتمان تجاری یا مسی، بازار کدام داغ تر است؟

اجاره آپارتمان مبله

4- چطور خانه را تحویل مستأجر دهیم؟

بهتر است که قبل از اجاره دادن آپارتمان از وسایل عکس بگیرید. لوله‌های آب و شیرآلات، سیستم برق ساختمان، وسایل گرمایشی و سرمایشی خانه و درو پنجره‌ها را در حضور مستاجر امتحان کنید. وسایل موجود در خانه و آشپزخانه را بررسی کرده و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شوید. همه این موارد را در یک چک لیست تائید و در ضمیمه قرارداد به امضای دوطرف برسانید.

5- انعقاد قرارداد

معمولاً قراردادها از 6 ماه تا چند سال قابل تنظیم است. امکان اجاره واحدها به‌صورت روزانه وجود ندارد، هرچند برخی موجران به این مورد تن می‌دهند. بهترین کار این است که قرارداد در یک آژانس املاک معتبر منعقد شود تا کدرهگیری هم صادر شود.

ذکر این موارد به صورت صریح در قرارداد ضروری است.

تاریخ شروع و اتمام قرارداد؛

اطلاعات مکتوب درباره اجاره‌بها و پیش‌پرداخت؛

شرایط فسخ قرارداد از جانب صاحب‌خانه؛

شرایط جریمه مستأجر در صورت ترک زودتر از موعد خانه؛

وظایف و مسئولیت‌های مربوط به هزینه تعمیرات و خسارات

6- درباره خسارت‌ها چطور با مستأجر به توافق برسیم؟

مطابق عرف همه قراردادها، مستاجر مبلغی را به عنوان ودیعه به موجر پرداخت می‌کند. این مبلغ می‌تواند به عنوان تضمینی برای جبران خسارات احتمالی ناشی از اجاره آپارتمان باشد. درضمن بهتر است که خانه را بیمه کنید.

همچنین بخوانید:

کاهش اجاره خانه‎ها با شروع پاییز

گربه و آپارتمان

هشدار به متقاضیانی که مسکن‎ مهر خود را تحویل نگرفته‎ اند

وام مسکن ‎مهر پردیس 5 میلیون بیشتر می ‎شود


پولدارشدن اجاره ,آپارتمان ,خانه ,مبله ,قرارداد ,صورت ,اجاره آپارتمان ,آپارتمان مبله ,اجاره مبله ,مبله آپارتمان ,صورت می‌گیرد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

shimisanat نوستالژی موزیک | بزرگترین رسانه موسیقی مجاز در ایران | بالماسکه عظیم خودرو تولید ماشین پالس اکسیمتر چویسمد برای کودکان مشاوره خانواده بهترین سایت