مقایسه پکیج با سایر سیستم های گرمایش هوا مانند شوفاژخانه و بخاری

۱- از لحاظ ایمنی:

پکیج ها با استفاده از روش گرمایش محیط به کمک آب گرم از وجود متعدد بخاری ها در ساختمان می کاهد. به این طریق میزان خطرات ناشی از نشت منواکسیدکربن از مجراهای دودکش و همچنین خطرات ناشی از نشت گاز و خطر انفجار آن به کمک حضور پکیج در ساختمان به شدت کاهش می یابد. همچنین خطراتی مانند آتش-سوزیِ ناشی از مجاورت پارچه و لباس با بخاری و یا سوختگی پوست بدن، با وجود پکیج دیواری در ساختمان به طور کامل از بین می رود.

۲- از لحاظ هزینه مصرف انرژی و سایر هزینه ها

پکیج های گرمایش این قابلیت را به سیستم گرمایش ساختمان اضافه می کنند که کلیه واحدهای یک ساختمان می توانند شرایط دمای هوا و دمای آب گرم واحد را به طور دلخواه و مستقل از دیگر واحدها تنظیم کنند. بنابراین همه مصرف کنندگان، از شرایط محیطی خود که به کمک پکیج قابل تنظیم است رضایت خواهند داشت.
همچنین در سیستم گرمایش با پکیج، با کم شدن مسیر لوله کشیِ آب گرم مصرفی و شوفاژ و همچنین حذف نیاز به پمپ کردنِ آب گرم مصرفی در شوفاژ، از اتلافات گرمایی در مسیر و هزینه برق مصرفی پمپ کاسته می-شود.
از مزیت های دیگر پکیج گرمایی، آماده به کار بودن آن است که به محض نیاز، قابلیت تولید آب گرم مورد نیاز ساختمان را دارا است و نیازی نیست حجم زیادی از آب به صورت ذخیره در شوفاژخانه به صورت آماده برای مصرف و گرم نگهداری شود.
پکیج ها همچنین با حذف فضای هدر رفته برای ساخت شوفاژخانه و سایر تاسیسات و همچنین با کاهش طول لوله آب گرم مصرفی، از هزینه های ساخت بنا به شدت می کاهد.

۳- از لحاظ تعمیرات و نگهداری

مساله مهمی که در تاسیسات گرمایشی وجود دارد، ارامش خاطری است که سیستم گرمایشی در روزهای سرد سال به ساکنین یک ساختمان می دهد. در صورت استفاده از شوفاژخانه پس از گذشت مدت زمانی از راه اندازی شوفاژخانه، دیگ و لوله ها پوسیده می شوند و نیاز به تعمیر پیدا می کنند. این نوع تعمیرات معمولا علاوه بر هزینه بالا، زمان بر بوده و تمامی ساکنین یک ساختمان بزرگ را با مشکل و سردرگمی مواجه می کند. در حالی که پکیج ها حتی در صورت خرابی شدید به سرعت قابل تعمیر و رسیدگی هستند و در صورت خرابی فقط یک واحد با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین با توجه به ساده تر بودن سیستم لوله  کشی پکیج ها و سبک بودن تجهیزات پکیج، تعمیرات آن نیاز به ابزار آلات خاص و بزرگ ندارد و یک کارشناس تعمیر پکیج به سرعت می-تواند پکیج را به حالت آماده به کار برگرداند.
راندمان پکیج نسبت به موتورخانه مرکزی و ابگرمکن بالاتر است
هزینه شارژ ماهانه و تعمیرات و نگهداری ندارد
پکیج دیواری بدون صدا کار میکند و دارای این توانایی میباشد که اب گرم را دائمی تامین کند
  برای نصب پکیج توجه به نکاتی مانند فشار آب ساختمان، فضایی که برای نصب پکیج در نظر گرفته شده است، میزان ظرفیت حرارتی مورد نیاز واحد ساختمانی، نوع لوله کشی ساختمان، محل دود کش و .، ضروری است.
پکیج های دیواری بسیار پیشرفته هستند اما در عین حال ممکن است در طول زمان دچار مشکل شوند و نیازمند به سرویس پکیج و یا تعمیر پکیج شوند،  . زردی شعله، کم و یا زیاد بودن فشار، عدم گرمایش مناسب، تولید سر و صدا، عدم روشن شدن شعله، خرابی شیر اطمینان و رسوب گیری، از معدود مشکلاتی است که ممکن است برای سیستم پکیج رخ دهد. در این صورت ابتدا باید دستگاه را عیب یابی کرد و سپس برای تعمیر پکیج اقدام نمود.
 سرویس پکیج شامل کنترل مواردی از قبیل وجود یا عدم وجود نشتی در لوله ها، رسوب در مسیر ورودی، مبدل، اتصالات، فیلتر، شیلنگ ها، شیر اطمینان، دستگاه سختی گیر و . می باشد.در زمان سرویس پکیج در صورت مشاهده هر گونه عیب در هر یک از این قسمت ها، باید پکیج، تعمیر شود. در ادامه به برخی از مهمترین عیوب یک پکیج و نحوه رفع آن ها می پردازیم.
  گاهی اوقات ممکن است پکیج، صدای زیادی تولید کند. علت آن، عدم تنظیم شیر برقی گاز دستگاه، رسوب گرفتن مدار و مبدل های حرارتی، خرابی پمپ آب و یا مشکل سنسورهای حرارتی است. برای رفع این عیب، باید مبدل، هواگیری شود. مدار و مبدل حرارتی رسوب زدایی شده و یک فیلتر مناسب در مسیر برگشت آب گرمایش پکیج قرار داده شود. حتی الامکان، شیر برقی گاز دستگاه، تنظیم گردد. در صورتی که مبدل، تغییر شکل داده باشد، حتماً باید نسبت به تعویض آن اقدام نمود.
  در زمان سرویس پکیج ممکن است برخی موارد زنگ زدگی و یا پوسیدگی جزئی روی لوله دود کش فلزی مشاهده می شود. علت این پدیده، عدم خروج کامل دود از دود کش است. برای رفع این عیب، لوله دودکش باید از لحاظ قطر و طول مناسب و عدم مسدود بودن مسیر عبور دود، به دقت بررسی شود.
  ممکن است در هنگام استفاده از پکیج، گرمایش آب نوسان داشته باشد و یا اصلاً کار نکند. در این صورت علت مربوط به ترموستات، مسیر سیرکوله شدن آب، عملکرد پمپ، مبدل، شیر تنظیم سه طرفه و یا فلومتر باشد. برای رفع این عیب باید از فرد ماهر و متخصص برای تعمیر پکیج کمک گرفته شود.
مواردی که ذکر شد تنها بخشی از عیب های پکیج میباشد اما حتما در نظر داشته باشید در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم از سرویسکار متخصص تک سرویس کمک بگیرید و برای تعمیر پکیج انفرادی اقدام نکنید. از ابتدایی ترین کارها در سرویس پکیج، تعویض رسوب گیرهای ورودی پکیج است.

 

بقیه در ادامه مطلب


tak service پکیج ,صورت ,ساختمان ,گرمایش ,تعمیر ,لوله ,تعمیر پکیج ,سرویس پکیج ,برای تعمیر ,زمان سرویس ,اقدام نمود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه آنلاین اوکی بای پدافند غیر عامل پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود رایگان دو سوته خرید کن تحویل بگیر درخت پروانه ی سوخته