علت بیماری کیست مویی

 

علت کیست مویی معمولا ژنتیک می باشد. این مشکل که در مردان رایج تر از ن میباشد؛ بیشتر برای نخستین بار در زمان بلوغ و هنگامی که رشد مو و فعالیت غدد چربی زیاد میشود افزایش می یابد.

 

سینوس مویی در اشخاصی که چاقی، پرمویی، و کسانی که زیادتر از دیگران عرق می کنند، و یا کارهای نشسته دارند یا لباس های تنگ می پوشند، بیشتر مشاهده می شود. اما می توان گفت علت اصلی کیست مویی، فرورفتن موهای این ناحیه به داخل پوست است .به همین علت این بیماری در افراد پرمو و افرادی که شغل نشسته دارند بیشتر دیده می‌شود.

 

عوامل موثر دیگر که سبب کیست مویی می گردند:

 

قطعا عامل ژنتیک یکی از مهمترین عامل های ایجاد کیست مویی می باشد و اگر شخصی از اعضای خانواده اش قبلا مبتلا به کیست مویی شده باشد احتمال اینکه این شخص نیز مبتلا شود افزایش می یابد.

 

کسانی که مشغول به شغل های کم تحرکی هستند که سبب نشستن طولانی شخص می شود بسیار نقش پر رنگ می باشد.

 

پر مو بودن نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر ایجا کیست مویی در انتهای دنبالچه می گردد.

 

نتیجه اضافه وزن نیز سبب  کم تحرکی فرد میشود که همین امر می تواند سب عرق نمودن گودی باسن شده و احتمال مبتلا شدن به کیست مویی افزایش می یابد.

 

ضربه خوردن به ناحیه نشیمنگاه از هر طریقی می تواند سبب پیدایش کیست در این ناحیه شود.

 

پوشیدن لباس تنگ چه لباس زیر و چه سایر لباس هایی که این ناحیه را تحت فشار قرار می دهند سبب این بیماری خواهند شد ترجیها بهتر هست که لباس های تنگی که مانع رسیدن هوا می شوند را نپوشیم.

 

عدم رعایت بهداشت نیز از سوی فرد می تواند نقش تاثیرگذاری در این بیماری داشته باشد.

 

معمولا مردان بدلیل داشتن موی زیاد در سنین نزدیک به 20 الی 40 سال بیشتر درگیر این بیماری خواهند شد.


کلینیک لیزر کیست ,مویی ,لباس ,بیماری ,ناحیه ,تواند ,کیست مویی ,بیماری خواهند ,پیدایش کیست ,عوامل موثر ,نشسته دارند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مجله ی دانستنی های عطر و ادکلن معماری , دکوراسیون داخلی آروند حقوق ایران carolyn551 casa پروانه ی سوخته 8 نقطه همکلاسی معرفي برنامه ها ی شبکه های اجتماعی راهنمای خرید طلا و جواهرات