میوه ی تایلندی : میوه های تایلندی نیز شبیه به مردمان و فرهنگ کشور تایلند عجیب غریب هستند. این کشور به خاطر داشتن آب و های معتدل در قسمت شمالی خود، خاک حاصل خیز و آب و هوایی استوایی، هرچیزی را در خود پرورش می دهد. بنابراین تایلند، کشوری مملو از میوه های متنوع و خوشمزه است. در نگاه اول به بعضی از میوه های تایلندی ممکن است به خاطر ظاهر و حتی بوی بدی که دارند مثل خارگیل، از خوردن و امتحان کردن آنها اجتناب کنید. اما با کمی امتحان کردن از آن ها دیگر نمیتوانید از طعم خاص و منحصر بفرد آنها بگذرید. میوه ی تایلند بسیار سالم و مقوی بوده و همینطور بسیار ارزان هستند. بهترین روش برای بدست آوردن مایعات بدن، خوردن همین میوه های آبدار و خوشمزه به عنوان میان وعده است. اگر برای اولین بار است که به تایلند سفر می کنید، احتمالا توریست ها و گردشگران تور تایلند را خواهید دید که یک کیسه دست گرفته و میوه های تایلندی برای خود میخرند. برای اینکه کمی بیشتر با این میوه های عجیب اما خوشمزه آشنا شوید، چند مورد از معروف ترین آنها را برای شما معرفی می کنیم :

انبه یا ماموآنگ

از معروف ترین میوه های تایلندی، انبه ها هستند که در زبان تایلندی به آن ها ماموآنگ گفته می شود. انبه ها تنوع بسیار داشته و راه های مختلفی هم برای خوردن آنها وجود دارد. معمولا انبه های کاملا رسیده را با قاشق می خورند، اما مردم تایلند انبه را با برج شفته و شیره نارگیل مخلوط کرده و آن را به غذایی به نام خائو نیو ما موآنگ تبدیل کرده و میخورند! اگر هم انبه ها نیمه رسیده باشند، برش هایی روی آن زده و با شکر می زنند. بسیاری از توریست ها تور تایلند، انبه های رسیده را دوست دارند، اما اگر به دنبال تست مزه جدید هستید، دیگر مدل های آن را میل کنید.

انبه یا ماموآنگ

ترگیل یا منگ کوت

این میوه که زیاد شناخته شده هم نمی باشد، پوست دایره ای شکل و به رنگ بنفش دارد. داخل این پوسته عجیب و براق ترگیل، گوشته ای به رنگ سفید و خوشمزه وجود داشته که بعضی از قسمت های آن قابل خوردن است. ترگیل طعم فوق العاده خوبی داشته و آب میوه اش نیز خوشمزه می باشد.

ترگیل یا منگ کوت

مژکی یا نگوآر یا

مژکی که به آن رامبوتان و یا نگوآرایا نیز می گویند، پوسته هایی پر از تیغه های قرمز و زرد رنگ دارد. رامبوتان به معنی مو بوده و شاید به همین خاطر به این اسم مشهور است. با جدا کردن این پوسته به گوشته نیمه سفید و شفاف خواهید رسید. معمولا فقط تایلندی ها میتوانند گوشته را از دانه بزرگ که در دل خود دارد به درستی جدا کنند.

مژکی یا نگوآر یا

خارگیل یا تو ری ین یا

یکی از جالب ترین میوه های روی کره زمین، خارگیل است. این میوه با ظاهر عجیبی که داشته در ابتدا به خاطر بوی بدی که دارد شما را از خود میراند اما با کمی امتحان کردن از آن متوجه طعم عالی و منحصربفرد آن خواهید شد. جالب اینجاست بدانید خارگیل گران ترین میوه تایلند است و خوردن آن در مکان های عمومی و هتل ممنوع می باشد.

خارگیل یا تو ری ین یا

پاپایا یا مالاکاو یا

پاپایا را هر زمان در سال که بخواهید میتوانید پیدا کنید. اما بهترین مزه آن را در فصل بهار، بین ماه های مارس تا ژوئن میتوان پیدا کرد. این میوه بیضی شکل باید برش های طولی خورده و بعد از خارج کردن دانه های سیاهی که داخل خود دارد، خورد. پاپایای رسیده همیشه گوشته ای خوش طعم و نارنجی رنگ دارد. تایلندی ها، پاپایای نرسیده را به چند قطعه تقسیم کرده و روی آن آب لیمو، میگو خشک، بادام زمینی و فلفل قرمز میریزند و به عنوان سالاد میخورند.

پاپایا یا مالاکاو یا

میوه اژدها یا گئو مون گورن یا

گئو مون گورن یا، که برخلاف شکل و شمایل عجیب و فضایی گونه اش به میوه اژدها معروف است، گوشته ای نرم و خوشمزه داشته و طعم آن تا حدودی به طعم کیوی شباهت دارد. توریست ها و گردشگران تور تایلند این میوه را با قاشق میخورند.

میوه اژدها یا گئو مون گورن یا