به گزارش روابط عمومی زندان مراغه :در یکی از آخرین شب های ماه پرخیر برکت رمضان، زندان مراغه شاهد وقوع یک اتفاق متفاوت و کم نظیر بود که در ادامه گزارش آن را می خوانید.

در شب رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلام ایران و بیست و هشتمین روز ماه سراسر خیر و برکت رمضان به همت رئیس پرتلاش اداره زندان مراغه و همراهی پرسنل زندان مراغه و با کمک ۲ نفر از خیرین بزرگ شهرستان مراسم افطاری برگزار شد که در آن مددجویان هم میزبان مراسم بودند و هم میهمان.

در این مراسم افطاری که ۷۰نفر از مددجویانی که به لحاظ عدم تامین وثیقه مناسب امکان بهره مندی از مرخصی های اعطایی را ندارند و مدت مدیدی در زندان در حال تحمل کیفر می باشند از خانواده های خود میزبانی کردند و در کنار آنان ضمن صرف افطار و بهره مندی از مراسم ساعاتی را در کنار خانواده خود اعم از همسر و فرزند، پدر و مادر و برادر و خواهر خود گذراندند.

این شب شاهد خلق تصاویر بی نظیری بود که نگارنده این نوشتار به عنوان مسئول روابط عمومی اداره زندان مراغه بخشی از این تصاویر را ثبت نمودنم که ثبت هر عکس و روان شدن اشک از چشمانمان شبی متفاوت را خلق نمود که به تعبیری شب های قدر پرسنل زندان مراغه را تکمیل نمود.

تصمیم به اجرای این مراسم چند ماه قبل از ماه مبارک رمضان توسط ریاست پرتلاش و خستگی ناپذیر زندان آقای قربان صفیلویی گرفته شده بود اما برپایی متعدد جشن های گلریزان در مراغه و شهرستان های همجوار و سایر برنامه ها اجرای این برنامه را به تاخیر انداخت تا این که در آخرین روز ماه مبارک رمضان توفیق اجرای این برنامه کم نظیر را نصیب اداره زندان مراغه نمود.

از روز قبل از مراسم هرکدام از پرسنل زندان مراغه با دست گرفتن مسئولیت بخشی از مراسم و تامین نیازهای این برنامه زمینه را برای برگزاری مراسم باشکوه را فراهم نمودند و از صبح روز برگزاری مراسم نیز پرسنل زندان با کمک سربازان و مددجویان رای کار سالن جدید احداث شده زندان مراغه را با چیدن میز و صندلی ها و تزیین سفره های افطاری آماده مراسم نمودند به نحوی که رئیس و معاون زندان و سایر مسئولین زندان خود به چیدن بشقاب و لیوان و قاشق و چنگال و سایر مایحتاج سفره اقدام کردند و در نهایت پس از آماده شدن میزها مددجویان به سالن وارد شدند و هر یک از آن ها بر روی یک میز برای قرار گرفتن در کنار خانواده خود نشستند.

پس از ورود کامل مددجویان، واحد فرهنگی و تربیتی زندان با قرائت قرآن مراسم را آغاز نمودند و در همین حین نیز خانواده زندانیان تک به تک وارد سالن شدند و با مشاهده میزبان خود به سمت میز حرکت کردند که در این لحظات دیدن به آغوش کشیدن آن ها گریه را از چشم همه آنان و حاضرین در سالن سرازیر می کرد. دیدن زندانیانی که فرزند خردسال خود را به آغوش می کشیدند و فرزندانی که با شوق و ذوق بر گونه های پدر خود بوسه می زدند خستگی ما کارکنان زندان را از بین می برد و لحظه به لحظه این صحنه های جذاب با حضور همسر و پدر و مادر و سایر اعضای خانواده زندانیان تکرار می شد.

بعد از قرائت قرآن، صفیلوئی رئیس اداره زندان مراغه که به سختی اشک شوق خود را کنترل می نمود به ایراد سخن پرداخت و از آرزوی خود برای برگزاری چنین مراسمی برای همه زندانیان گفت و از کمک دو تن از خیرین بزرگوار شهرستان که در اجرای این برنامه به زندان مساعدت نمودند تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مراسم، گروه تواشیح مددجویان زندان که آن ها نیز به همراه خانواده خود در این مراسم حضور داشتند به اجرای برنامه پرداختند و اثری را در مدح مولای متقیان علی (ع) ارائه نمودند.

بعد از اجرای تواشیح احدی  از مداحان شهرستانمراغه  برای اجرای برنامه به جایگاه دعوت شد و ایشان نیز که از فضای بسیار معنوی مراسم تاثیرگرفته بود، در مداحی خود از امام موسی کاظم (ع) و دوران زندانی شدن ایشان در زندان خلفای عباسی گفت و فضای معنوی مراسم را دوچندان نمود. هرچند قرار بود ایشان به مناسبت قرار گرفتن در شب رحلت خمینی کبیر از ایشان بگوید ولی فضای حاکم به مراسم تقدیر چنین نمود که از هفتمین امام شیعیان که در سال ها در بند زندان بود و فرزندانش بالاخص امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) که از پدر دور بودند مدیحه سرایی شود.

با پایان مدیحه سرایی ، هنگام  اذان مغرب فرا رسید در این موقع ، یکی از مددجویان زندان با نوای حزین خود ، نوای اذان را سر داد و حاضرین و میهمانان روزه های خود را افطار نمودند.

مراسم با صرف افطاری به پایان نرسید بلکه پس از مراسم افطاری، به همت رئیس  زندان مراغه و واحد فرهنگی و تربیتی،  به همه فرزندان مددجویان حاضر در مراسم جوایزی اعطا گردید و پس از آن نیز دقایقی چند مددجویان با خانواده های خود مشغول صبحت و گفتگو شدند، هرچند به هم زدن جمع صمیمی آنان کار سختی بود ولی به هر حال محدودیت های موجود این امر را گریپذیر می کرد و خود مددجویان به این امر واقف بودند لذا کم کم خودشان با خانواده هایشان خداحافظی نمودند و خانواده ها آرام آرام زندان را ترک نمودند و شب شیرین و خاطره انگیز زندان مراغه به پایان رسید.

برای نگارنده و سایر کارکنان زندان مراغه بی شک این شب یکی از ماندگارترین شب های دوران خدمت در زندان خواهد بود و همان گونه که بیان گردید تکمیل کننده شب های قدر بود. زیرا برای کارکنان زندان که همه مراسم های مناسبتی در کنار مددجویان زندان رخ می دهد و شب های قدر نیز در کنار آنان صفای دیگری دارد که در این نوشتار مجال بیان آن نیست اما شب میزبانی از زندانیان و خانواده آنان که اشک شوق را بر گونه ها روان کرده بود، حال ما کارکنان زندان باید همچون شب قدر، این شب را قدر بدانیم و از خدای خود شاکر باشیم که توفیق خدمت به آنان را به ما اعطا نموده است .

آرزوی قلبی همه ما اجابت دعایی است که همه روزه در ماه رمضان می خوانیم بالاخص بندی از آن «اللهم فُکّ کل اسیر» می باشد.

 

تصاویر و خبر در سایت اداره کل زندان های استان آذربایجان شرقی:

http://azarsh-prisons.ir/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%A8-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%BA%D9%87/


وب سایت سید مرتضی تبار زندان ,مراسم ,مراغه ,خانواده ,مددجویان ,نمودند ,زندان مراغه ,کارکنان زندان ,پرسنل زندان ,اداره زندان ,مددجویان زندان ,اداره زندان مراغه ,پرسنل ? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اپ راه مرکز دریافت دانلود جزوات درسی مجلۀ فاد (فرهنگِ‌ ادبیاتِ‌ داستانی) دانلود کده مبلمان باغی ویلایی | چتر و سایبان | کنزی فروش تجهیزات بیورزونانس