آب ژاول

آب Javelle یا آب Javel هر دو: محلول آبی سدیم هیپوکلریت یا پتاسیم. این در ابتدا در نزدیکی شهر فرانسوی Javelle (که در حال حاضر بخشی از پاریس بود) ساخته شد و اولین کلر شیمیایی بود که اولین بار توسط CL Berthollet در سال 1785 نشان داده شد. از طریق عبور گاز کلر از طریق محلول آب پتاس (کربنات پتاسیم) . پس از اختراع پودر سفید کننده، آب جواول بوسیله واکنش پودر سفید کننده با پتاس یا خاکستر سودا (کربنات سدیم) تولید می شود. در حال حاضر معمولا محلول سدیم هیپوکلریت است، آن را در سفید کردن و به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود.

سدیم هیپوکلریت 

سدیم هیپوکلریت (NaOCl) ترکیبی است که می تواند به طور موثر برای تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرد. این در مقیاس بزرگ برای تمیز کردن سطح، سفید کردن، برداشتن بوی و ضدعفونی آب استفاده می شود.

وقتی سدیم هیپوکلریت کشف شد

سدیم هیپوکلریت دارای سابقه طولانی است. حدود 1785 فرانسوی Berthollet مایع سفید کننده ها را بر اساس سدیم هیپوکلریت تولید کرد. شرکت Javel این محصول را معرفی کرد و آن را "Liqueur de Javel" نامید. در ابتدا، آن را برای سفید کردن پنبه استفاده می شود. به علت ویژگی های خاص آن به زودی یک ترکیب محبوب تبدیل شد. هیپوکلریت می تواند لکه ها را از لباس ها در دمای اتاق حذف کند. در فرانسه، سدیم هیپوکلریت هنوز به عنوان "ادو داویل" شناخته می شود.

خصوصیات سدیم هیپوکلریت چیست؟

سدیم هیپوکلریت یا آب ژاول یک محلول روشن و کمی زرد است که دارای بوی مشخص است.

سدیم هیپوکلریت دارای تراکم نسبی 1،1 (5/5٪ محلول آبی) است.

به عنوان یک ماده سفید کننده برای استفاده خانگی، معمولا حاوی سدیم هیپوکلریت 5٪ (با pH حدود 11، آن را تحریک کننده است). اگر بیشتر متمرکز باشد، حاوی غلظت 10-15٪ سدیم هیپوکلریت (با pH حدود 13، آن را می سوزاند و خورنده است).

سدیم هیپوکلریت ناپایدار است. کلر با میزان 0.75 گرم کلر فعال در روز از محلول تبخیر می کند. سپس سدیم هیپوکلریت تجزیه می شود. این نیز زمانی اتفاق می افتد که سدیم هیپوکلریت در تماس با اسیدها، نور خورشید، فلزات خاص و گازهای سمی و خورنده، از جمله گاز کلر، اتفاق می افتد. سدیم هیپوکلریت یک اکسید کننده قوی است و با ترکیبات قابل اشتعال و واکنش دهنده ها واکنش نشان می دهد. محلول سدیم هیپوکلریت یک پایه ضعیف است که قابل اشتعال است.

این ویژگی ها باید در حین انتقال، ذخیره و استفاده از سدیم هیپوکلریت در نظر گرفته شود.

 

منبع1 منبع2

 


وبلاگ شرکت پترو کیمیای آکام کننده ,استفاده ,محلول ,سدیم هیپوکلریت ,هیپوکلریت ,دارای ,سفید کننده ,قابل اشتعال ,سدیم هیپوکلریت دارای ,سدیم هیپوکلریت ,پودر سفید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

sponsibi shop حکایت شار موزیک جریان موسیقی فان جوکی| عکس خنده دار جدید | جوک و اس ام اس خنده دار | کاریکاتور جدید خنده دار دانلود اسکریپت بهترین اشعار برای تو که نیستی تدریس خصوصی آیلتس معرفی و توضیح انواع محصولات ارگانیک