همان گونه که می دانید جواز تاسیس مجوزی است که جهت تاسیس واحد مونتاژ، تولیدی یا کارخانه از سوی وزارت صنایع و معادن و تجارت صادر می شود.

جواز حقیقی و حقوقی فقط در هنگام اخذ وام بانکی با هم دارای تفاوت هستند. به این ترتیب که برای اخذ وام بالای 1 میلیارد تومان بهتر است جواز تاسیس به صورت حقوقی باشد.

جواز تاسیس دو نوع الف و ب دارد. نوع الف تنها به امور و صنایعی که در هر استان دارای اولویت بیشتری هستند اعطا می شود، به دارندگان جواز نوع الف تسهیلات بانکی با شرایط ویژه اعطا می شود.

از مهم ترین مزایای اخذ جواز تاسیس، اعطای زمین در شهرک های صنعتی با شرایط مناسب و استثنایی می باشد. واگذاری زمین به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد و بقیه به صورت وام بدون بهره است که وزارت صنایع ومعادن عهده دار پرداخت آن است.

نحوه بازپرداخت وام مذکور به صورت اقساط 36 ماهه و با سررسیدهای 3 ماهه است. نکته مهم این تسهیلات بدونکارمزد و سود بانکی بودن آن می باشد.

برطبق قوانین تصویب شده در این مورد، صدور جواز تاسیس در محدوده 120 کیلومتری تهران ممنوع اعلام شده است. در محدوده نام برده تنها صنایع کانی سلولزی و صنایع غذایی اجازه صدور جواز تاسیس خواهند داشت. لازم به ذکر است که شهرک های صنعتی فیروزکوه و اشتهارد مشمول قانون فوق نمی باشند.  


legal institute جواز ,تاسیس ,صورت ,صنایع ,بانکی ,جواز تاسیس ,صدور جواز ,وزارت صنایع منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پیک نایس - pic-nice seo نسیم آر کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. تسا مووی مشاوره تلفنی صدای مشاور کرم کوچک کننده بینی خرید ساعت سواچ سفید کودکانه زنانه 2019 وبلاگ آموزشی شخصی