جنگل الیمستان یکی از بکرترین چشم‌اندازهای طبیعی شمال است. این جنگل خیال انگیز در آمل قرار دارد. تور جنگل الیمستان شما را به سمت یکی زیباترین مناظری می‌برد که به عمرتان دیده‌اید. این جنگل قدیمی که طرفداران پروپای دارد در همین روزها مناسب‌ترین شرایط را برای بازدید دارد. پس هر چه سریع‌تر برای همراهی با این تور اقدام کنید و این فرصت را از دست ندهید.

جنگل الیمستان ، سرسبز و نمناک

این جنگل نام خود را از گیاهی به نام «الیمه» یا «الیما» گرفته است. این گیاهان که مجموعه‌ای از پیازچه‌های کوچک هستند که در این جنگل می‌رویند. الیما کاربردی غذایی دارد و محلی‌ها از این گیاه در غذاهای خود استفاده می‌کنند. این جنگل زیبا پر از شگفتی‌های طبیعی است. انبوه درختان شما را به خیال می‌برد.

الیمستان خنک‌تر از سایر جنگل‌ها است. اغلب روزها شما با گردش در جنگل شبنم‌ها را روی صورت‌تان حس می‌کنید. تور جنگل الیمستان ، یک دعوت به صرف کشف زیبایی‌های طبیعت.

از دیگر جاذبه‌های الیمستان می‌توان به قله آن اشاره کرد. جایی که شما را بر فراز منظره‌ای بی‌نظیر قرار می‌دهد.

یکی از افسانه‌های رایجی که در این منطقه سینه به سینه منتقل شده در خصوص رد پای سهراب/ رستم است! دو چاله‌ی نسبتا بزرگ در نزدیکی قله‌ی الیمستان وجود دارد که می‌گویند رد پای یکی از این دو پهلوان اساطیری است. برخی نیز معتقدند که حفره‌ها اثر برخورد شهاب سنگ‌ها است! ولی در واقع این حفره‌ها بر اثر فرونشست زمین ایجاد شده‌اند.

تور الیمستان را از دست ندهید تا در کشف رازهای آن همراه باشید.

چه زمانی به جنگل الیمستان برویم؟

بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به الیمستان است. در این دو فصل طراوت جنگل بسیار لذت‌بخش است. بهار که فصل زنده شدن طبیعت است و الیمستان در زیباترین حالت به سر می‌برد. اما پاییزهای جنگل حال و هوای دیگری دارد. تابلویی خوش رنگ و دلربا از طلایی تا سرخ. این سفر تجربه‌ی جنگل گردی و طبیعت گردی است. پس تا فرصت مناسب در این فصل باقی‌است، تور جنگل الیمستان را رزور کیند.

جنگل الیمستان کجاست؟

از جاده هراز به سمت شمال حرکت کنید، ۵۲ کیلومتری آمل، تابلو امامزاده لهاش را می‌‎بینید؛ روستای لهاش را که رد کنید به روستای الیمستان می‌رسید.

نکاتی درباره‌ی تور جنگل الیمستان

  • کفش‌های مخصوص طبیعت‌گردی به‌همراه داشته باشید.
  • خودتان را برای مسیری آماده کنید و خوراکی‌های مقوی و کم حجم به همراه داشته باشید.
  • لباس‌های مناسب فصل را فراموش نکنید.
  • این گردش محدودیت سنی ندارد.
  • کلاه آفتابی، باتوم، کرم ضدآفتاب، بطری آب و زیرانداز را فراموش نکنید.
  • اگر قصد آب تنی دارید، لباس اضافه به همراه داشته باشید
با سفرزون همراه باشید.

مجله‌ی گردشگری جنگل ,الیمستان ,داشته ,طبیعت ,می‌برد ,خیال ,جنگل الیمستان ,داشته باشید ,فراموش نکنید ,همراه داشته ,جنگل خیال ,همراه داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان بهترین مرجع دانلود بازی و نرم افزار کسب و کار رشت دانلود | RaShT DL آموزش اچ تی ام ال bartarinweb آشپزخونه رزا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.