شمال ایران است پر از دیدنی‌‎های شگفت‌انگیز است. یکی از این جذابیت‌ها جنگل انجیلی است. جنگل‌های انجیلی جزو زیباترین نوع جنگل‌های ایران اسکه که سراسر آن‌ها با درختان خاص انجیلی پوشیده شده است. این پدیده‌ی طبیعی در منطقه‌ی سوادکوه قرار دارد. تور جنگل انجیلی برای طبیعت‌گردان و عاشقان جنگل پیمایی، یک تجربه‌ی بی‌نظیر است. در این گشت و گذار، صدای طبیعت و طیف گسترده‌ی رنگ‌های درختان انجیلی شما را مدهوش می‌کند. درختان در هم تنیده‌ی انجیلی تصویری خاص ایجاد کرده است.

جنگل انجیلی ، دامن هزار رنگ طبیعت

درختان جنگلی یکی از خاص‌ترین درختانی هستند که در جنوب دریای خزر رشد می‌کنند. این درختان بلند قامت، به دلیل چوب سختی که دارند به چوب آهن معروف‌اند. بلندترین درخت انجیلی که در ایران روییده ۱۵ متر ارتفاع دارد. این درختان پیچ در پیچ حالتی جادویی به جنگل بخشیده‌اند. نکته‌ی بسیار مهم در خصوص این درختان، رنگ خاص برگ‌های آن‌ها است. برگ‌های انجیلی در بهار بنفش مایل به قرمز هستند، در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان دیده می‌شوند و در آخر، در پاییز به رنگ‌های زرد پررنگ، نارنجی، سرخ و قرمز روشن خالص درمی‌آیند. از دیگر زیبایی‌هایی این منطقه می‌توان به آبشار ولیلا اشاره کرد. آبشاری کوچک اما سحر انگیز که به طبیعت اطراف خود حیات بخشیده.

تور جنگل انجیلی را از دست ندهید تا در این تفریح خاطراتی فراموش نشدنی بسازید. جنگل نوردی، پیاده روی روی جان برگ‌های نمناک و تنفس در هوایی پر از اکسیژن حسابی حال و هوای‌تان را عوض می‌کند. این منطقه علاوه بر این که برای گردشی یک روزه مناسب است، برای کمپ هم توصیه می‌شود. این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مدیتیشن است.

جنگلی انجیلی کجاست؟

برای رسیدن به جنگل انجیلی، راهی فیروزکوه شوید؛ بعد از اینکه به روستای زیرآب رسیدید سمت راست خود را پیش گیرید تا به روستای اتو برسید. بعد از آن به یک دو‌راهی خواهید رسید، سمت چپ شما را به سمت ولیلا می‌رساند.

چه زمانی به جنگل انجیلی سفر کنیم؟

در هر زمانی که با تور جنگل انجیلی همراه شوید از این سفر لذت می‌برید. همانطور که گفته شد جنگل‌های انجیلی در تمام فصول دیدنی است. اما در روزهای بارانی زمین برای پیاده روی

نکاتی درباره‌ی تور جنگل انجیلی

  • کفش‌های مخصوص طبیعت‌گردی و صندل رودخانه نوردی به‌همراه داشته باشید.
  • خودتان را برای مسیری طولانی آماده کنید و خوراکی‌های مقوی و کم حجم به همراه داشته باشید.
  • لباس‌های مناسب فصل را فراموش نکنید.
  • این گردش محدودیت سنی ندارد.
  • کلاه آفتابی، باتوم، کرم ضدآفتاب، بطری آب و زیرانداز را فراموش نکنید.
با سفرزون همراه باشید.

مجله‌ی گردشگری انجیلی ,جنگل ,درختان ,برگ‌های ,جنگل‌های ,طبیعت ,جنگل انجیلی ,فراموش نکنید ,جنگل‌های انجیلی ,داشته باشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

منـــــــم و منــ :) خدمات حسابداری کامیوتری تبلیغاتی Sandrajtz72 home اینجا همه چی هست Marketing سایت روستای خم پیچ