اسکلیم رود یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی جنگل‌های لفور است. تصویری خیال‌انگیز و بکر که در دل شاخ و برگ‌های هیرکانی پنهان شده است. تور اسکلیم رود می‌تواند فرصتی باشد برای یک ماجراجویی حیرت انگیز. در این گردش می‌توانید به جنگل نوردی بپردازید و تن به خنکای آب رودخانه بدهید. این طبیعت گردی حسابی حالتان را جا می‌آورد و پرانرژی به خانه بر می‌گردید. منطقه‌ی لفور تاریخچه‌ای کهن دارد و عمر آن به عصر آهن بازمی‌گردد.

مسیرهایی که در آن‌ها به پیاده روی می‌پردازید بیشتر شبیه به خیال هستند. آسمانی پاک و خورشیدی که گرم می‌تابد. با عبور از بین درختان، نور از لابه‌لای برگ‌ها خود را به شما می‌رساند و هم‌قدم‌تان می‌شود. از دیگر زیبایی‌های این منطقه، سد لفور یا سد البرز است. این سد را بر روی تلاقی سه رود خانه کارسنگ رود، آذر رود و اسکلیم رود ساخته شده است. عظمت سد و چشم اندازی که از رنگ‌های زنده‌ی طبیعی به شما می‌دهد، منظره‌ای فراموش نشدنی است.

در مسیر رودخانه حوضچه‌هایی سنگ‌چین شده توسط مردم محلی ساخته شده‌اند. پاهای‌تان را به سرزندگی رودخانه بسپارید. در این حوضچه‌ها عمق آب حدودا به کمر شما می‌رسد. توصیه می‌شود اگر کودکی همسفر شما است، یک حوضچه‌ی کم عمق‌تر انتخاب کنید.

 

اسکلیم رود کجاست؟

سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. اسکلیم رود زیبا در منطقه‌ی شیرگاه قرار دارد. تور اسکلیم رود را در فهرست انجام دادنی‌های زندگی‌تان قرار دهید!

چه زمانی به اسکلیم رود سفر کنیم؟

اسکلیم رود در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. اگر مسافر تور اسکلیم رود هستید، اوخر بهار و در طول تابستان، شاهد بهترین مناظر این طبیعت هستید. خنکای رودخانه و وزش باد لابه‌لای شاخ و برگ درختان ذهن‌تان را رها می‌کند. بوی خوش طبیعت به همراه عطر خاص هیزم سوخته و هرآنچه که در طبیعت می‌وزد، حال و هوای‌تان را عوض می‌کند. پس تا در فصل مناسب این سفر هستید آن‌را از دست ندهید!

اما اگر در فصل پاییز راهی جنگل شوید؛ تن سرخ و نارنجی درختان،فرود بی‌وزن برگ‌ها و نمناکی زمین به شما آرامشی می‌دهد که دل‌تان می‌خواهد مسیر این پیاده‌روی بی‌نهایت باشد. در این فصل ممکن است کمی پیاده روی برای شما مشکل شود، چرا که زمین به سبب بارش‌ها لغزنده است.

نکاتی درباره‌ی تور اسکلیم رود

  • کفش‌های مخصوص طبیعت‌گردی و صندل رودخانه نوردی به‌همراه داشته باشید.
  • خودتان را برای مسیری طولانی آماده کنید و خوراکی‌های مقوی و کم حجم به همراه داشته باشید.
  • لباس‌های مناسب فصل را فراموش نکنید.
  • این گردش محدودیت سنی ندارد.
  • کلاه آفتابی، باتوم، کرم ضدآفتاب، بطری آب و زیرانداز را فراموش نکنید.
با سفرزون همراه باشید.

مجله‌ی گردشگری اسکلیم ,رودخانه ,طبیعت ,جنگل ,فراموش نکنید ,داشته باشید ,طبیعت گردی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Jamaridvmm9 Tapak کلینیک زیبایی , کلینیک پوست و مو , کلینیک تخصصی لاغری هر چی بخوای هست دانلود بروزترین موزیک های ایران آویشو تاروسه تار raphaelod0ae9d homepage لینکستان